xfx geforce 6800 le 153 graden???

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
hallo,

ik heb sinds een week een xfx geforce 6800 le, en met riva tuner de pipelins en vertex shaders open gegooid. Dit alles ging prima had de temp gelezen in eigenschapen van beeld in stellingen waren na draaien van 3d mark ong 50 graden, leek mij wel oke. nu ging ik voor de grap laast weer kijken en nu staat ie continu op 153 graden maar als ik me hand er bij hou schat ik dat het koel blok rond de 40 zit want hij is gewoon echt koel. Nu heb ik hem ook op stock setings gezet kijken of dat wat uit maakte maar niet dus. ik heb eigenlijk ook geen problemen in games of iets dergelijks ik vond het alleen gek dat hij zo hoog staat.
mijn vraag is dit gewoon omdat temp sensor stuk is of dat het een driver probleem is , en of er een op lossing is :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Ik denk dat de sensor stuk is....

Probeer even andere drivers, dan weet je het, maar die kaart is nooit 153 graden warm, want dan zou hij allang beeldvervormingen (artifacts) gegeven hebben.

http://specs.tweak.to/16495

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Ik heb geloof ik ergens eens gelezen dat silicium (waaruit de chip is gemaakt) z'n halfgeleiderwaarde verliest bij temperaturen hoger dan 120 graden. Dan zou de chip dus al lang niet meer werken. Gewoon nieuwe driver proberen zoals hierboven al wordt gezegt en mss zoeken naar een nieuwe versie van RivaTuner

• Terran
ik heb meerder drivers op nieuw geinstalleerd maar de temp blijft volgens nvidia op 153 graden... zijn er ook andere progje om temp van video kaarten uit te lezen? ik heb speed fan maar die ziet geen temp van video kaart. al vast bedankt

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is de temp altijd 153 graden? of varieert hij wel?

Verwijderd

Kan het geen 150 fahrenheit zijn? Dat is 65C. Dat kan nog wel kloppen.

• Terran
als ik me pc aan zet en ik kijk meteen naar me temp sensor dan gaat ie van 60 naar 90 naar 120 naar 153 en meer kan die niet weer geven. het gaat om graden celcius omdat er een c bij staat en geen f en me omgevings temp in zelfde gedeelte is 32

[ Voor 11% gewijzigd door Terran op 24-10-2004 14:51 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan terug gaan naar de winkel en hem proberen om te ruilen.
Of je zet core slowdown uit en gebruikt hem gewoon verder.
( mits hij het gewoon doet in games en zwaardere dingen )

• Terran
ik wil hem niet ruilen om dat hij het super doet ik heb met riva tuner alle pipelines en vertex shaders open kennen gooien en me core heb ik moeite loos op 375 mhz gekregen en me geheugen draait rond de 880 mhz... ik wou alleen weten of dit wellicht bij anderen ook voor kwam of dat dus me temp sensor stuk is. er zitten er 2 op de 1 is van de core die doet 153 waarom weet ik niet. en die ander de omgevings temperatuur die is 32. ik heb ook nooit last van artifects of rare schermen of vast lopers en als ik me hand bij de core heb voelt hij rond de 45 graden schat ik me proc is ong zelfde temp.

[ Voor 17% gewijzigd door Terran op 24-10-2004 15:02 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Duidelijk geval van een dooie sensor. Je kan zeggen "boeit me niet ik gebruik 'm gewoon", of "ik breng 'm lekker terug"... Vroeger was er nog weleens een nieuwe bios voor een vga kaart te krijgen die zulk soort dingen mogelijk oplost, maar recent is me dat niet opgevallen, dus moet je het met die twee mogelijkheden doen :)

Hier stond een dode link.

• Terran
de temp boeit me op zich ook niet vond alleen vreemd dat hij het in eens niet deed (zon hoge temp gaf) en als hij het begeeft stuur ik hem wel trg

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Welk merk kaart heb je precies? Ik heb vroeger nog een nieuwe bios in mijn Leadtek Geforce4 moeten flashen omdat anders winxp en win2000 niet voorbij "Starting windows setup" kwamen... Club3D heeft geen BIOS updates (site zegt dat ze dat te riskant vinden...) maar ik vraag me gewoon af of er nog steeds aan VGA BIOS updates gedaan wordt?

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Terran888 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:00:
ik heb sinds een week een xfx geforce 6800 le,
;)

• Terran
de xfx 6800 le die ik heb word niet een op de site van xfx vermeld, laat staan dat er een bios van is. nu wou ik wel weten of er programma's zijn die temps van video kaarten kenne uit lezen want dat doe ik nu via eigenschapen van me video kaart.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik heb hetzelfde met een xfx 6800 nu. De temp sensor geeft rond de 60 70 graden aan als ik hem pas heb opgestart maar zodra ik een spel ga doen springt deze naar 153. Vervolgens verspringt de temperatuur de hele tijd tussen 70 en 153.
Verder doet ie het super!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

De XFX 6800 LE was toch ook niet bedoelt om Retail (met doos en al) verkocht te worden :?

De kaart was officieel alleen voor OEM's, toch zijn er genoeg winkels die de kaarten los verkopen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik bied mijn welgemeende verontschuldigingen aan voor het jullie lastigvallen met mijn pas ontdekte blindheid... ;)

Kan idd geen XFX biosje vinden... Dan zou ik het gewoon op een brakke sensor houden. Die van mijn FX5900XT vertrouw ik sowieso ook al niet, aangezien 'ie tijdens gamen op 75 graden staat en bij het afsluiten van een game heel snel terugvalt naar ~58... Kan gewoon niet.

Moraal: Sensors zijn onbetrouwbaar, ofzo? ;)

• Terran
denk et ; :9

• Terran
Ben er net achter gekomen dat ik me geheugen op 1400 mhz kan zetten en me core op 600 maar ik denk dat hij dat niet zal halen. en aan gezien me temp sensor nog steeds vaalt laat ik het voor lopig zoals het is

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terran888 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:56:
Ben er net achter gekomen dat ik me geheugen op 1400 mhz kan zetten en me core op 600 maar ik denk dat hij dat niet zal halen. en aan gezien me temp sensor nog steeds vaalt laat ik het voor lopig zoals het is
Woow dat is zowat het dubbele van zowel core als geheugen :/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AIW9800SE schreef op 24 oktober 2004 @ 22:39:
[...]

Woow dat is zowat het dubbele van zowel core als geheugen :/
Hij bedoelt de helft van dat, maar had je vast wel door :+
En waar kan je die 2e sensor in aflezen? In dat venster met alle instellingen zie ik alleen de core : 57 graden.

• Terran
bij mij staat er naast omgevings temp en die staat op 32 en die ander de core staat continu op 153. maar ben der wel achter gekomen dat software (driver) probleem is want als ik bepaalde drivers op nieuw installeer doet hij het ff maar na tijdje gaat hij weer flippen. denk dat nieuwe windows install nodig is.

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Het probleem is, dat je kaart te weinig vermogen krijgt (vermoed ik). Ik heb dit probleem ook gehad met een XFX 6800nu, nadat ik een een ander stroomkabeltje gepakt had werkte hij prima. Ik had hem eerst aan een streng hangen met tevens 2 HD's, heb dat verandert door een streng te pakken waar alleen een cd-brander aanhing. Ik moet wel zeggen dat ik een vrij stabiele voeding heb (Zahlman), dus ik weet niet of dit altijd werkt, je voeding kan natuurlijk in zijn totaal te weinig vermogen hebben. Anyway ik hoop dat dit helpt.

mvg,
Kees Spierings

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
niet echt verstandig om op zo'n oud topic te reageren, omdat je grote kans hebt dat de topicstarter het niet meer leest. Maar zie dat je hier nieuw bent, dus kan gebeuren :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik had wel gezien dat het een ouder topic was, maar dacht dat het toch wel handig zou zijn voor mensen die naar antwoorden zoeken, zo had zelf ook deze topic gevonden.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Pagina: 1