Ik heb een Dimention 8400, met daarin een SATA HDD van WD1600JD-75HBBO. Ik wil een zelfde HDD bijplaatsen, maar nu zie ik dat een WD1600JD uit de winkel er anders uit ziet. De aansluitingen van de kabels zitten aan de rechterzijde terwijl dit in mijn PC aan de linkerzijde is. De vraag is of beide schijven indentiek zijn of er voor DELL een speciale schijf gemaakt wordt?
Bekijk je de schijven wel met dezelfde kanten naar boven
.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
De schijven maken beide gebruik van dezelfde 'sata' standaard.
Dell maakt ook gebruik van standaard sata schijven, je kunt de WD1600JD uit de winkel er gewoon bijplaatsen.
Je kunt altijd even controleren of je voldoende stekkers in je systeem hebt, dus een sata-poort op het moederbord, en een sata-kabel, en een powerkabel om 't schijfje van voldoende stroom te voorzien.
succes.
Dell maakt ook gebruik van standaard sata schijven, je kunt de WD1600JD uit de winkel er gewoon bijplaatsen.
Je kunt altijd even controleren of je voldoende stekkers in je systeem hebt, dus een sata-poort op het moederbord, en een sata-kabel, en een powerkabel om 't schijfje van voldoende stroom te voorzien.
succes.
[ Voor 4% gewijzigd door Cereal op 24-10-2004 11:43 ]
Best ook voor voldoende koeling zorgen en 2 schijven niet op elkaar kleven.
Verwijderd
Ook handig om de groene bevestigingsstrips voor de harddisks voor handen te hebben. In mijn 8400 Dimension zaten geen spare strips.
Meestal bij OEM PC's zoals van Dell, Packard Bell, HP, Gateway en noem ze maar op, zitten vaak rackmounts gedraaid... Daardoor kan je ze er makkelijker uithalen, en de kabels makkelijker aansluiten...
Voordeel is wel, dat als je HD heet word, dat je weet dat ie veel doet...
Nou dat valt wel mee eigenlijk hoor... Ik hoor veel mensen klagen, over dat hun HD heet zou worden... Maar ik heb nergens last van, dus vind dat HD-coolen gedoe maar onzin...Tom_G schreef op 24 oktober 2004 @ 12:21:
Best ook voor voldoende koeling zorgen en 2 schijven niet op elkaar kleven.
Voordeel is wel, dat als je HD heet word, dat je weet dat ie veel doet...
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2004 12:45 ]
Pagina: 1