De laatste paar dagen/weken ben ik weer enorm veel online games gaan spelen en dan voornamelijk Call of Duty en United Offensive (add-on van CoD). Erg leuk allemaal, tot gisteren wel te verstaan. Ik zit gisteren lekker te gamen, ging ook goed, stond bovenaan in de lijst met 43 - 9, maar goed, ineens crasht CoD zomaar uit het niets. Heel vaag, ook mijn hele PC zat meteen vast. Dus ik de reset knop indrukken. Mijn PC boot normaal, zoals hij hoort te doen en ik start CoD weer (een crash kan altijd voorkomen dacht ik), na ongeveer 5 min crasht CoD weer. Dit werd me te gek, want dit gebeurde eerder ook nooit. Dus ik ging eens op inspectie uit, ik voel aan de cooler van mijn CPU, ding is lekker koel, ook mijn Power Supply is normaal qua warmte, maar toen ik met mijn vinger dichterbij mijn videokaart cooler kwam was het mis. Dat ding was loeiheet, 4 seconden mijn vinger op de cooler zorgde bijna voor een verbrande poot. Echt niet normaal meer. Ik snap er niets van, want mijn cooler op de videokaart draait gewoon normale toeren. Het crashen gebeurd ook echt alleen in games (joh?!). Als ik een thermometer tegen de cooler aanhoudt wordt deze tot zeker 50 graden (hoger kan de thermometer niet), waarschijnlijk dus zelfs meer. De GPU moet dan al helemaal inmens heet zijn.
Eigenlijk doet mijn videokaart het prima, maar die cooling is dus gewoon brak, terwijl hij goed lijkt te coolen. Eigenlijk vraag ik me gewoon af wat ik nu het beste kan doen. Nieuwe cooler erop monteren of ermee terug naar de winkel en dan maar kijken wat zij doen, ik weet in ieder geval dat zij mijn videokaart niet tot helemaal niet kunnen leveren, dus ik zit dan misschien wel een tijd zonder, en dat vind ik niks, want ik heb mijn pc ook gewoon nodig.
Mijn systeem:
Eigenlijk doet mijn videokaart het prima, maar die cooling is dus gewoon brak, terwijl hij goed lijkt te coolen. Eigenlijk vraag ik me gewoon af wat ik nu het beste kan doen. Nieuwe cooler erop monteren of ermee terug naar de winkel en dan maar kijken wat zij doen, ik weet in ieder geval dat zij mijn videokaart niet tot helemaal niet kunnen leveren, dus ik zit dan misschien wel een tijd zonder, en dat vind ik niks, want ik heb mijn pc ook gewoon nodig.
Mijn systeem:
- ASUS® P4P800S-X
- Intel® Pentium™ Prescott 2.4Ghz
- 768 MB DDR2700
- Western Digital® 160GB S-ATA 8MB Cache
- Sapphire® Atlantis™ RadeOn™ 9800 Pro
- Creative® SoundBlaster™ Audigy™ 2 Player
- Lite-On® DVD±RW LDW811S
- Lite-On® 52x32x52x CD-RW
- Logitech® MX™1000 Cordless Laser Mouse
- Logitech® MX™310 Optical Mouse (backup muis)
- Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition
- Iiyama® LS902UT Vision Master 1451
- Logitech® Extreme™ 3D Pro
[ Voor 20% gewijzigd door Godjira op 24-10-2004 10:32 ]