andere kast. blauwe schermen

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:33
omdat ik over een paar weken naar een lan toe ga heb ik alles uit mijn oude kast [95,-] in mijn nieuwe gedaan [Aopen] ik had de voeding van die aopen kast al in gebruik in mijn oudere kast. nu zit alles er recht in. eerst hingen hier en daar wat kaarten los enzo. maar nu heb ik steeds blauwe schermen in windows. die heb ik vandaag al 3x opnieuw geinstalleerd. zels 1x een blauw scherm tijdens de install... toen heb ik maar besloten om mijn celeron van 950 terug te klokken naar 633. het vreemde is dus.. ik heb niks maar dan ook niks verandert. alleen de kast. nieteens de voeding.

op 633 doet ie het nou stabiel dus het is de processor of het geheugen [wat nu ook langzamer loopt]

maar ik wil hem weer terug op zijn ouder vertrouwde 950 waar ik zo van hou.

de koeler word trouwens opeens wel erg warm maar de fan draait nog.

het sneue is ook. het is een oud moederbord dus 1 of 2 mhz lager kan niet.. ik heb 66-75-83-100 om uit te kiezen en 75 en 83 doe ik leiver niet.

• slacksoff
owjah. hij loopt met 950mhz op 1.85 volt [normaal stabiel, nu dus niet] met een std. koelertje wat ik erbij kreeg. een cooler master.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

Misschien wordt die nieuwe kast te warm van binnen.

• slacksoff
maar het gebeurt ook als ik hem open heb staan. die andere kast was ook een ander model waar de voeding over de processor hing... hier niet... je zou denken dat ie beter koelt.

Verwijderd

heb je met het over zetten ook de cooler van je cpu los gehaald en daarna terug gezet zoja kan het zijn dat deze niet goed erop zit waardoor de proc te warm wordt

• slacksoff
nee die heb ik er niet af gehad. maar hij kan wel iets verschoven zijn.. ik heb er al wat aan geprutst maar het helpt nix. het is trouwens een soort van plakbandje wat er tussen zit.

de koeler word op het metaal trouwens bestwel heet.

zou een nieuwe [spire ofzo] wel handig zijn?

dit is zon standaard coolermaster die ik er bij kreeg

Verwijderd

als je overclockt zou ik absoluut een andere cooler opgooien want een standaard cooler zoals van coolermaster is meer voor de standaard instellingen en niet voor wat jij wilt.
sommige hebbengeluk dat de cpu niet zo heet wordt waardoor ze wel een standaard cooler kunnen gebruiken maar in de meeste gevallen heb je een betere cooler nodig

• slacksoff
dat weet ik... maar hij draait nu dus al een paar maand op 950 met die koeler zonder echte problemen.. dat is dus ook het vage er aan.. maarjah... sinds die nieuwe kast niet dus ik koop er denk ik maar een nieuwe voor.

nog aanraders? ik wil gewoon een paar tientjes kwijt en niet zon ding van 100,- ofzo

Verwijderd

Volgens mij loopt de fan van die koeler gewoon niet. Je had toch twee koelers nu? Probeer die andere eens, wel met niewuwe koelpasta ertussen natuurlijk :)

Verwijderd

Oeps..

Verwijderd

Wel de studs gebruikt tussen je kast en moederbord?
Pagina: 1