Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aopen QF50Abehuizing is niet geschikt voor Prescott en AMD64

Pagina: 1
Acties:

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 22:41
Ik heb een paar maanden een complete PC gekocht met een P4 Prescott processor(2,8 GHZ) in een Aopen QF50A behuizing(het is een redelijk eenvoudige PC voor in de huiskamer, vrnl. bedoeld voor internetten en een dvdtje branden). Hij draait goed.

Nu zit ik toevallig op de Informatiquesite te kijken en daar staat "Let op! deze behuizing is niet geschikt voor Prescott en AMD64"

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=350376

Wat bedoelen ze daar nou mee?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:31

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

De ervaring is dat de zwaardere CPU's erg warm worden in deze behuizing. Ook is de 300watt voeding die standaard in deze kast zit meestal ook niet zwaar genoeg als je een Prescott/AMD64 + zware grafische kaart hebt.

Uiteraard kunnen ook de nieuwe S775 Prescott CPU's problemen opleveren aangezien die verlangen naar een ATX2 voeding (24 pins connector ipv 20)

• Toad
CV_SmileY schreef op 24 oktober 2004 @ 10:05:
De ervaring is dat de zwaardere CPU's erg warm worden in deze behuizing. Ook is de 300watt voeding die standaard in deze kast zit meestal ook niet zwaar genoeg als je een Prescott/AMD64 + zware grafische kaart hebt.

Uiteraard kunnen ook de nieuwe S775 Prescott CPU's problemen opleveren aangezien die verlangen naar een ATX2 voeding (24 pins connector ipv 20)
Ik heb maar een eenvoudige videokaart er in zitten, daarom gaat het bij mij waarschijnlijk wel goed.

Ze hadden er dan beter bij kunnen zetten: niet geschikt voor Prescott i.c.m. een zware videokaart.

Bedankt voor je antwoord.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:28
Ik heb deze case ook met een AMD64 en een 9800XT
Mijn temps; 45 CPU 44 mobo temp
Ik heb 1 case fan achter, Niet slecht toch?
Dus ik vind deze mening niet helemaal gegrond

[ Voor 16% gewijzigd door 0fbe op 24-10-2004 10:24 ]

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Wat is het probleem dan?

Zolang je pc goed blijft draaien en je temps niet uit de pan rijzen, zou ik me nergens druk om maken.

Frogstar#2151

• GH45T
  • Laatst online: 14:08
Op stage hebben we deze kasten ook; en om de temperatuur een beetje acceptabel te houden moeten we een gat maken in de zijkant met daar een casefan achter. Dit geld overigens voor elke goedkope kast zonder airduct (een buis die rechtstreeks naar de processorkoeler wordt geleid) Het heeft dus puur en alleen te maken met de temperatuur van de cpu.

• Toad
Bertrand schreef op 24 oktober 2004 @ 10:34:
[...]

Wat is het probleem dan?

Zolang je pc goed blijft draaien en je temps niet uit de pan rijzen, zou ik me nergens druk om maken.
Nou er is inderdaad geen probleem, maar ik vroeg me af waarom deze combinatie eigenlijk niet kan.

• Toad
GH45T schreef op 24 oktober 2004 @ 10:42:
Op stage hebben we deze kasten ook; en om de temperatuur een beetje acceptabel te houden moeten we een gat maken in de zijkant met daar een casefan achter. Dit geld overigens voor elke goedkope kast zonder airduct (een buis die rechtstreeks naar de processorkoeler wordt geleid) Het heeft dus puur en alleen te maken met de temperatuur van de cpu.
Ik heb de CPU-koeler die er op zat vervangen omdat die zo'n herrie maakte. Ik heb toen meteen een casefan er in gezet. Hij maakt nu minder herrie en koelt beter.
Ze bodoelde dus waarschijnlijk de temperatuur, die in deze kast te hoog kan oplopen.
Pagina: 1