Ervaringen overstap BBned --> BabyXL & provider

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik wil overstappen van een provider naar een andere. Omdat mijn huidige provider niet concurerent genoeg is, en omdat ik mijn abbo wil downgraden. Omdat babyXL producten over het algemeen het goedkoopst zijn, ben ik van plan over te stappen naar een babyXL provider. Dat is in dit geval Speedlinq.

Ik heb nu 2 jaar bijna een BBned abbo. Destijds is het telefoonnummer overgenomen door mijn ISP. Het telefoonnummer heb ik daarom niet meer (ADSL only lijn). Zijn er mensen die vanuit deze situatie zijn overgestapt? Zo ja, hoe lang was de downtime? Nog andere problemen tegengekomen? Downtime is een belangrijk punt, aangezien er een aantal servers op deze lijn draaien, en er nogal wat studenten vanaf afhankelijk zijn. Tijdelijk zijn er zeker oplossingen, echter niet wenselijk.

TweakBlog

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ruudjah schreef op 24 oktober 2004 @ 08:24:
Ik wil overstappen van een provider naar een andere. Omdat mijn huidige provider niet concurerent genoeg is, en omdat ik mijn abbo wil downgraden. Omdat babyXL producten over het algemeen het goedkoopst zijn, ben ik van plan over te stappen naar een babyXL provider. Dat is in dit geval Speedlinq.

Ik heb nu 2 jaar bijna een BBned abbo. Destijds is het telefoonnummer overgenomen door mijn ISP. Het telefoonnummer heb ik daarom niet meer (ADSL only lijn). Zijn er mensen die vanuit deze situatie zijn overgestapt?
Bij CistroN is minstens één persoon vanuit die situatie overgestapt. Downtime 15 minuten.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Ik ben zelf overgestapt van Demon/BBNed naar Cistron/BabyXL, en dat ging inderdaad erg goed en snel.
De echte downtime was slechts een paar minuten, waarna nog wel de modem omgeconfigureerd moest worden.

Probleem wat jij echter hebt, is dat er geen telefonie op die lijn zit en de lijn dus ook geen nummer (meer) heeft waarmee je hem bij BabyXL kunt aanmelden.

Bel eens met een ISP die BabyXL's telco-telco migratie ondersteund (voor zover ik weet alleen Cistron, en die kun je nog aanvragen; je komt alleen uiteindelijk bij XS4ALL terecht)

Andere optie is om eerst een nieuwe lijn aan te vragen (op een nieuw aan te vragen KPN telefoonlijn, daar ontkom je waarschijnlijk toch niet aan) en pas daarna de oude lijn op te zeggen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself