Hoi mensen,
Ik ben nu al een paar uurjtes bezig met dit probleem en ik kom er maar niet uit. Ben op dit moment bezig met Grazestats 2 deze wil ik een stuk overzichtelijker maken. Neem bijvoorbeeld de dag totalen. Op dit moment worden deze getoond ( grazestats 1) zoals het ook in ppstats werd getoond. Dus alleen die gebruikers die ook daadwerkelijk iets hadden geflusht.
Echter nu wilde ik ook diegene latn zien die NIKS hadden geflusht. Het probleem echter is dat deze dus ook niet in de tabel voorkomen dus op 0 waarden zoeken is niet mogelijk. Om het simpel te houden.
Ik heb 2 tabellen.
de block tabel waarin per ip de blokjes worden bijgehouden die worden geflusht en een member_dns tabel. Deze laatste is de koppeltabel die ik gebruik om de gebruikers aan de ip's te binden ( in grazestats 1 is dit niet gedaan waardoor ik andere prolemen heb)
De velden per tabel:
blocks tabel
block_id
block_nr
block_ip
block_size
block_date
member_dns
ip_id
ip_adress
ip_mem_id
Nu heb ik al zitten te stoeien met dingen als iffnull, if() etc etc. Maar ik kom er maar niet uit. Elke keer krijg ik OF alleen de ip's die ook daadwerkelijk iets hebben geflusht of helemaal niks terug.
De query waar ik mee begonnen ben ( die dus alleen die ip's lat zien die hebben geflusht):
En een verwoede poging van mij om di op te lossen met een if:"
en een verwoede poging om dit op te lossen met iffnull :
Alle querys gevn alleen maar die terug die ook echt in de database staan maar verder ook niks. Wie weet hoe je dit op kunt lossen ( ja ik weet dat ik dat zootje where's ook kan verkleinen met join etc
)
Ik ben nu al een paar uurjtes bezig met dit probleem en ik kom er maar niet uit. Ben op dit moment bezig met Grazestats 2 deze wil ik een stuk overzichtelijker maken. Neem bijvoorbeeld de dag totalen. Op dit moment worden deze getoond ( grazestats 1) zoals het ook in ppstats werd getoond. Dus alleen die gebruikers die ook daadwerkelijk iets hadden geflusht.
Echter nu wilde ik ook diegene latn zien die NIKS hadden geflusht. Het probleem echter is dat deze dus ook niet in de tabel voorkomen dus op 0 waarden zoeken is niet mogelijk. Om het simpel te houden.
Ik heb 2 tabellen.
de block tabel waarin per ip de blokjes worden bijgehouden die worden geflusht en een member_dns tabel. Deze laatste is de koppeltabel die ik gebruik om de gebruikers aan de ip's te binden ( in grazestats 1 is dit niet gedaan waardoor ik andere prolemen heb)
De velden per tabel:
blocks tabel
block_id
block_nr
block_ip
block_size
block_date
member_dns
ip_id
ip_adress
ip_mem_id
Nu heb ik al zitten te stoeien met dingen als iffnull, if() etc etc. Maar ik kom er maar niet uit. Elke keer krijg ik OF alleen de ip's die ook daadwerkelijk iets hebben geflusht of helemaal niks terug.
De query waar ik mee begonnen ben ( die dus alleen die ip's lat zien die hebben geflusht):
code:
1
2
3
4
| select count( b.block_id ) as count , m.member_name as name from blocks as b, members as m, member_dns as d where b.block_date = '2003-10-23' AND b.block_ip = d.ip_adress AND d.ip_mem_id = m.member_id group by name |
En een verwoede poging van mij om di op te lossen met een if:"
code:
1
2
3
4
| select if( count( b.block_id ) = null , '0' ) as count , d.ip_adress from blocks as b, members as m, member_dns as d where b.block_date = '2003-10-23' AND b.block_ip = d.ip_adress AND d.ip_mem_id = m.member_id group by name |
en een verwoede poging om dit op te lossen met iffnull :
code:
1
2
3
4
| select ifnull( count( b.block_id ) , 0 ) as count , m.member_name as name from blocks as b, members as m, member_dns as d where b.block_date = '2003-10-23' AND b.block_ip = d.ip_adress AND d.ip_mem_id = m.member_id group by name |
Alle querys gevn alleen maar die terug die ook echt in de database staan maar verder ook niks. Wie weet hoe je dit op kunt lossen ( ja ik weet dat ik dat zootje where's ook kan verkleinen met join etc
offtopic:
ik voel me nu echt n00b maar ja dat ben ik ook
ik voel me nu echt n00b maar ja dat ben ik ook
[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 24-10-2004 02:59 ]