Surround set rond de CT210?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
In de nieuwste Klang+Ton staat als de Cheap Trick, nummer 210, een 3weg center gebaseerd op Mivoc chassis, met de MHE280 unit (met 2x8cm midhoog plus een 1 inch dome (WPN 80 en HGH258FN)) en twee stuks WPP150:
Afbeeldingslocatie: http://www.visaton-bausaetze.de/hifi/images/ct210.jpg

Ik ben me alvast aan het orienteren om wellicht een 7.0 set te bouwen als ik m'n versterker gekocht heb en daarna weer wat geld heb. Nou vond ik deze er wel leuk uitzien, kost zeker niet teveel, units zijn makkelijk te verwerken, en heeft niet last van het typische center probleem dat er een liggende appolito met kutafstraling staat. Wat ik in gedachten had was als surrounds (4 stuks) kleine 2 weg doosjes met alleen de midden-hoogtoon unit (deze of deze bijvoorbeeld, of zelfs met de Mivoc standaardcrossover die ervoor beschikbaar is), en dan als fronts units gebaseerd op deze center, maar dan omgetimmerd naar kamertjes bovenop elkaar ipv naast elkaar, en wellicht met de WPP180 variant ipv de WPP150 als laagdriver (die is ook ietsje efficienter dan de 150, dus daar zou een klein beetje aan het filter moeten worden aangepast -- kwa crossoverfrequentie hoeft er denk ik weinig te veranderen). Ik heb hem op zich liever gesloten (wegens niet-audio-gerelateerde gezondheidsredenen, voornamelijk), maar eventueel zou ik ook een basreflex versie willen overwegen. Voordeel daarvan is dat een subwoofer (hell, misschien wel een CT211 om in het Mivoc te blijven -- dat wordt als het goed is een subkubusje met de 30 cm variant van de XAW210HC) wat makkelijker kan blijven wachten.

Heeft er iemand toevallig ervaring met (een van) deze chassis of bouwsets? Ander commentaar?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien leuk:

fronts: http://www.lautsprechershop.de/hifi/sidewinder.htm

Kan ik verder weinig over zeggen... Ik denk dat ze voor het budget erg goed zijn :) Misschien heb je dan zelfs geen sub meer nodig ;)

Over de WPP180 moet je Subsonik even vragen geloof ik :)

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 24-10-2004 10:44 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jasper Janssen
deepspace schreef op 24 oktober 2004 @ 10:23:
Misschien leuk:

Kan ik verder weinig over zeggen... Ik denk dat ze voor het budget erg goed zijn :) Misschien heb je dan zelfs geen sub meer nodig ;)

Die sidewinders heb ik idd ook nog naar zitten kijken (en diverse andere varianten met HGH258FN en WPN80s), maar ik denk eigenlijk dat een oplossing met WPP150s of 180s beter zou integreren kwa klankbeeld met de CT210 center dan deze met XAW210HCs. En ik vind ze niet zo mooi met die specifieke driver in de zijkant (ding hoort in een sub thuis, esthetisch gezien, vind ik), magoed, dat is ook weer niet zo heel enorm belangrijk. In feite denk ik dus aan een SB-180II maar dan in drieweg versie, en gesloten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
De nieuwe hobby-hifi special over HT is mischien wel wat voor je. Ik kreeg die van de week in de bus, maar hij zou ook los te koop moeten zijn.

Daar staat ook een erg leuke surroundset op basis van die mivoc speakertjes in (in combinatie met een leuke mivoc sub). De center is wat eenvoudiger, dus die zou je dan idd van KT kunnen nabouwen.

Volgens mij kan dat wel een heel leuk surroundsetje opleveren. Het zal niet al te hard gaan, maar het ziet er volgens mij wel sierlijk uit :)

• Jasper Janssen
Mjah, hobby-hifi is lastig te krijgen alhier, maar ik was toch al van plan een paar van de tijdschriftenwinkels af te struinen. En anders bestel ik het wel na, wilde toch een stapeltje tijdschriften bestellen. En in tegenstelling tot K+T weet HH een nette page op het internet te zetten met instructies over hoe je dat moet doen en hoeveel het kost, ook voor het buitenland...

[edit]: Ik heb ze trouwens als bouwset gevonden op strassacker, maar dat heeft dus alleen maar de 2-weg versie. Ook de towers zijn trouwens volgens mij in feite exact dezelfde speakers als de center en rears, alleen staan ze op meer hout. Maar het is wel een mooie update van het filter (ook voor de MHE 280 MkII ipv de originele, al weet ik niet wat daar het verschil tussen is). Ik zal de tijdschriften die met de originele zebulon, deze nieuwe heimkino zebulon, en de micomp te maken hebbente pakken moeten krijgen om te kijken wat de verschillen ertussen zijn. De micomp versie is een paar tientjes per stuk goedkoper, en dat is dus alleen in de crossovercomponenten.

[ Voor 60% gewijzigd door Jasper Janssen op 24-10-2004 20:15 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47
deepspace schreef op 24 oktober 2004 @ 10:23:
Misschien leuk:

Hmmm geen sub meer nodig? Ligt er een beetje aan hoe erg HTfan je bent :P

Die Sidewinder haalt 30Hz bij -8db... niet echt super al zeg ik het zelf...
maar die lautsprechershop heeft een hoop leuke dingen voor weinig geld op zich.. misschien staat er ook nog wel een leuk subje tussen...

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Jasper Janssen
Griffin2k schreef op 25 oktober 2004 @ 08:51:
[...]

Hmmm geen sub meer nodig? Ligt er een beetje aan hoe erg HTfan je bent :P

Die Sidewinder haalt 30Hz bij -8db... niet echt super al zeg ik het zelf...
maar die lautsprechershop heeft een hoop leuke dingen voor weinig geld op zich.. misschien staat er ook nog wel een leuk subje tussen...
Of 20 leuke subjes..

Een aardige kwa budget is de Zebulon sub, Raveland AXX1010 + Mivoc AM120, is ook nog eens ontworpen bij de Zebulon serie waar de voorgestelde sats op zijn minst sterk op lijken. Hoewel ik de neiging zou hebben een XXL powersound te regelen ipv de AM-120.

• Jasper Janssen
Okee, een beetje een kick, maar ik heb wat nieuws gezien:

http://www.speakertrade.c...ay.php?product=Mhtsetschw

Viavia kwam ik een advertentie tegen voor deze dingen. HT set met 5 speakers (twee namaak vloerstaanders (gewoon kleine gesloten doosjes met een stand er vast onder, volgens mij) en 3 gewoon kleintjes -- equivalent van Zebulon Mikro Tower en de Zebulon volgens mij) met ieder een MHE280 unit, plus een aktivsubwoofer, voor 200 euro. Let wel, een MHE280 unit kost je bij een willekeurige webshop al minstens 39 euro, dus al het hout, aansluitmateriaal, filters, en de subwoofer krijg je er gratis bij. Ik heb mivoc gemaild welke unit er daar gebruikt wordt (de Mk II of de Mk I, of nog een andere) en wat er in de sub zit. Eens kijken wat daarop geantwoord wordt. De kans dat er een Mivoc AM80 moduul gebruikt wordt lijkt me vrij groot, de kans dat er een goed chassis in zit minder. Ze zitten net naast duesseldorf, dat is zelfs nog te rijden.

Mailtje is terug: 5 maal de MHE 280 MK II, en de subwoofer is een AM80 met een niet los verkrijgbaar chassis.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper Janssen op 28-10-2004 22:09 ]

Pagina: 1