[XP] Thema automatisch toe laten passen dmv installer?

Pagina: 1
Acties:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,
ik heb gisteren het Royale thema gedownload, en daar wil ik nu een (kleine) installer voor maken (met InnoSetup) die na het kopiëren van de bestanden meteen het thema toepast, en bij het deïnstalleren een ander thema toepast, dus zonder tussenkomst van de gebruiker (door op Apply/Toepassen te moeten klikken).
Nu heb ik één probleempje, ik kan geen geschikt commando vinden.
Ik heb wel gevonden dat ik met rundll32.exe desk.cpl,InstallScreenSaver %1 een screensaver in kan stellen (waar %1 het pad naar de screensaver is), maar ik heb niets kunnen vinden over thema's.
Weet iemand welk commando ik dan moet hebben?

PS: Met een thema bedoel ik dus een Visual Style, zoals Luna. (Extensie: .msstyles)

We are shaping the future

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien kun je hier iets in vinden:
[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

Er staan een hoop regtweaks in, waaronder ook een aantal om de visual styles te beinvloeden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door max op 24-10-2004 02:36 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Alex)
Bedankt voor je reactie, maar dat is dus voor tijdens de installatie, ik wil er echt een apart pakketje van maken.

• Alex)
* Kick

Heeft echt niemand een idee?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:45

Zerora

Ik Henk 'm!

tijdens installatie het theme bestand laten uitvoeren misschien.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Zoek de regkey op waar windows het huidige thema in bewaard en pas die aan. Zit vast ergens onder HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion

• Alex)
Maar welke parameters moet ik dan hebben?
Ik heb dit als scriptfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[Setup]
AppName=Royale thema
AppVerName=Royale thema
AppPublisher=Microsoft
AppPublisherURL=http://www.microsoft.com
AppSupportURL=http://www.microsoft.com
AppUpdatesURL=http://www.microsoft.com
CreateAppDir=no
Compression=lzma
SolidCompression=yes

[Files]
Source: "C:\WINDOWS\Resources\Themes\Royale.msstyles"; DestDir: "{win}\Resources\Themes\Royale.msstyles"; Flags: ignoreversion
Source: "C:\WINDOWS\Resources\Themes\Shell\*"; DestDir: "{win}\Resources\Themes"; Flags: ignoreversion recursesubdirs
; NOTE: Don't use "Flags: ignoreversion" on any shared system files

[Run]
Filename: "{win}\Resources\Themes\Royale.msstyles"; Description: "Instellen thema"

Ik krijg deze fout:
Unable to execute file
C:\WINDOWS\Resources\Themes\Royale.msstyles

CreateProcess failed; code 193
%1 is geen geldige Win32-toepassing
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Ik heb zelf al een SelfExtracting ZIP gemaakt met WinZip en dat werkt nog erg goed tot nu toe. Je kan zelf invullen of C:\Windows je Systeem map is, en dan zet hij ze zelf in de goede submappen.

Mail me als je hem eens wilt hebben.

• Alex)
Ik heb hem nu zo ver gekregen dat hij het bestand gaat uitvoeren, ik heb explorer.exe gebruikt.
Nu krijg ik één probleem: ik krijg de vraag of ik het wil openen, opslaan of annuleren. Een downloadvenster dus.
Iemand een oplossing?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

JamesNL schreef op 24 oktober 2004 @ 21:33:
Bedankt voor je reactie, maar dat is dus voor tijdens de installatie, ik wil er echt een apart pakketje van maken.
Een register aanpassing kun je op elk gewenst ogenblik doorvoeren hoor. Ik zei ook niet dat er een kant en klare oplossing in dat topic stond. Er staat iig de regsleutel in die je moet aanpassen om je theme in te stellen.

Wanneer je die regsleutel weet kun je zelf verder borduren daarmee (in batchfile gooien, runonce, e.d.).

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Alex)
Ik weet dat ik die aanpassing door kan voeren (weet nog niet waar), maar hoe laat ik Windows dan weten dat hij z'n thema's e.d. moet herladen?

Pagina: 1