De fan voor mijn gf4 ti 4400 is kapot, hij doet het nog wel maar een game kan je er niet meer mee spelen omdat hij zichzelf dan uitschakelt. Ook bij gewoon internetten vindt ik hem vrij warm aanvoelen weet iemand waar ik zo'n klein ventilatortje kan kopen/bestellen??? (Hij is heel makkelijk los te schroeven, heb hem aleens geprobeerd schoon te maken maar heeft niet geholpen)
Verwijderd
nee dat zou ik zo niet weten. Wat je wel kunt doen is de fan los halen. Vervolgens het plakkertje aan de achterkant voorzichtig los trekken.
Wat naaimachine olie in de lager spuiten. en het plakkertje er weer op doen. Vaak is het zo bij die fannetjes dat de lagers uitgedroogd raken. Dit lost dat probleem weer een tijdje op
Wat naaimachine olie in de lager spuiten. en het plakkertje er weer op doen. Vaak is het zo bij die fannetjes dat de lagers uitgedroogd raken. Dit lost dat probleem weer een tijdje op
Van welk merk is die kaart dan? Mijn ti4200 is van club3d en toen ik hen laatst mailde (kaart was al 2 jaar oud ofzo) stuurden ze me zo gratis een nieuw koelertje op
Wat je ook kunt doen (heb ik tijdelijk gedaan) is het originele fannetje eruit slopen zodat je alleen nog het koelblokje erop hebt zitten en daar een 50mm (oid) fan op zetten met 1 of 2 houtschroeven (kun je er meestal zo in draaien).
Wat je ook kunt doen (heb ik tijdelijk gedaan) is het originele fannetje eruit slopen zodat je alleen nog het koelblokje erop hebt zitten en daar een 50mm (oid) fan op zetten met 1 of 2 houtschroeven (kun je er meestal zo in draaien).
Een zalman heatpipe er op zetten, ben je meteen van het lawaai af...
als je olie in je fan doet en je drupt op de verkeerde plekken komt er later alleen maar stof bij, waardoor hij vast gaat lopen.
als je olie in je fan doet en je drupt op de verkeerde plekken komt er later alleen maar stof bij, waardoor hij vast gaat lopen.
Je kunt er ook een 80MM fan voor hangen. Eentje op 5V of een temperatuurgevoelige.
Zalman ZM80C-HP & ZM80D-HP zijn natuurlijk ook een goede oplossing
Zalman ZM80C-HP & ZM80D-HP zijn natuurlijk ook een goede oplossing
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Hier ben ik het mee eens. De koeler van mijn Ti-4200 was ook kapot (damn, wat hebben die GF 4 ti-dingen?), en een zalman ZM80A-HP opgezet. Werkt perfect, en geruisloos (neemt wel een beetje ruimte in; pci slot onder je AGP past dan niet meer).ixl85 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:33:
Een zalman heatpipe er op zetten, ben je meteen van het lawaai af...
hmm heb een vrij onbekend merk inno3d ofzo maar wat kost zo'n zalman???
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1094
ook leuk maarja.. 7,5 euro verzendkosten voor iets want 11 euro kost
dat zijn echt baggercoolers,Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:32:
hmm heb een vrij onbekend merk inno3d ofzo maar wat kost zo'n zalman???
zet er nou meteen iets fatsoenlijks op
een zalman kost ongeveer 25 euro...
de A versie zal al goed genoeg zijn, maar als je the man wil zijn pak je natuurlijk de Dual heatpipe versie
check de pricewatch even (tweakers.net frontpage)
edit
whow ze zijn nog goedkoper! ik wil mijn A vervangen!
pricewatch: Zalman ZM80C-HP (passief)
pricewatch: Zalman ZM80D-HP (passief) (<-- cool)

edit2
je kan je Geforce4 btw zonder fan coolen (check mn system), als je wilt clocken moet je wel wat airflow hebben, een fan voor het blok zorgt bij mij voor +3mhz core... niks dus
[ Voor 30% gewijzigd door ixl85 op 24-10-2004 17:43 ]
Je moet er gewoon een ZM80C-HP of een ZM80D-HP opzetten. De D versie is de beste
.
Let wel op als je hem installeert, wees niet zuinig met koelpasta. Het is beter bij de Zalman ZM80#-HP om iets teveel koelpasta te gebruiken. Na & tijdens het inelkaar zetten moet je de schroeven goed strak aandraaien. Het overtollige koelpasta wordt weggedrukt en zo krijg je optimale koeling
Let wel op als je hem installeert, wees niet zuinig met koelpasta. Het is beter bij de Zalman ZM80#-HP om iets teveel koelpasta te gebruiken. Na & tijdens het inelkaar zetten moet je de schroeven goed strak aandraaien. Het overtollige koelpasta wordt weggedrukt en zo krijg je optimale koeling
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
mee eens, alleen voor een geforce4 maakt het niet zo veel uit, een C of D versie..Thandor schreef op 24 oktober 2004 @ 17:43:
Je moet er gewoon een ZM80C-HP of een ZM80D-HP opzetten. De D versie is de beste.
maar toch zal "de echte" de D versie pakken
Ik heb voor mn ti4200 een de zalman C versie. Hadden ze gewoon bij de plaatselijke vobis voor 20 euro oid, dus ook geen verzendkosten. En aangezien ik een geruisloze PC wilde is die koeler ideaal. Zonder fan wordt ie nog steeds niet extreem warm.
Ik zou gewoon zo'n zalman nemen. Stuk beter dan die lawaaierige prutskoelertjes die ze er standaard opzetten. En als je een nieuwe videokaart neemt kun je die zalman gewoon weer overzetten.
Ik zou gewoon zo'n zalman nemen. Stuk beter dan die lawaaierige prutskoelertjes die ze er standaard opzetten. En als je een nieuwe videokaart neemt kun je die zalman gewoon weer overzetten.
Pagina: 1