Toon posts:

iiyama S900MT1 19" .26 fst monitor ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit beeldscherm iets? Ik ben opzoek naar een 19" en onder 1000,- zou erg welkom zijn

closen svp crosspost....

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:17

pro_6or

amateur_60r

Ik heb eigenlijk geen ervaring met deze monitor (is in ieder geval niet plat) Dit is de budget monitor van iiyama. Als het mogelijk is zou ik zou toch doosparen tot je +/- 1500 gulden hebt dan kun je een iiyama a902 mt of een sony of eizo kopen (heb zelf de iiyama en het beeld is echt heel erg mooi. Je zit hier toch gemiddeld 10 jaar tegen aan te kijken dus 150 of 100 gulden per jaar scheelt je al die tijd een veel beter beeld!

een treffende spreuk

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 18:26 schreef pro_6or het volgende:
Ik heb eigenlijk geen ervaring met deze monitor (is in ieder geval niet plat) Dit is de budget monitor van iiyama. Als het mogelijk is zou ik zou toch doosparen tot je +/- 1500 gulden hebt dan kun je een iiyama a902 mt of een sony of eizo kopen (heb zelf de iiyama en het beeld is echt heel erg mooi. Je zit hier toch gemiddeld 10 jaar tegen aan te kijken dus 150 of 100 gulden per jaar scheelt je al die tijd een veel beter beeld!
bedankt voor de tip!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Juist, als je 300 gulden meer hebt kan je de A901HT kopen, en voor 400 gulden meer heb je al een A902MT in huis en die 2 monitoren roeleren...

Don't You stare there, Operate!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb laatst ook een 19" gekocht. Ik heb de IIyama die jij noemt ook bekeken. Het beeld was erg flets en heel bol.
Eigenlijk wou ik de LG 995E kopen, echt een goed scherm, scherp, contrastrijk en niet zo duur, deze kost rond de 1000,- bij informatique. Omdat ze deze LG niet op voorraad hadden heb ik een IIyama MA901u gekocht voor 1200,-.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Samsung Syncmaster 900 IFT 0,20 dp en no dampwires, platter kan niet en haarscherp +/- 1200,00

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 18:34 schreef tborgdorff het volgende:
Ik heb laatst ook een 19" gekocht. Ik heb de IIyama die jij noemt ook bekeken. Het beeld was erg flets en heel bol.
Eigenlijk wou ik de LG 995E kopen, echt een goed scherm, scherp, contrastrijk en niet zo duur, deze kost rond de 1000,- bij informatique. Omdat ze deze LG niet op voorraad hadden heb ik een IIyama MA901u gekocht voor 1200,-.
Deze LG is dus ook een goede buy? Dank u; misschien meer tips?

Verwijderd

Ik heb een LG995E perfecte monitor!
Ik gebruik 'em altijd met een resolutie van 1600x1200@85Hz(32bits) echt een mooi beeldje!

Met die iiyama's heb ik geen ervaring

Verwijderd

Topicstarter
closen SVP!!! crosspost!!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ik heb de hierbovengenoemde iiyama monitor. Ik ben er zeer tevreden mee. En voor die prijs is het zeker geen slechte monitor. Maar ik heb wel mooiere gezien dat geef ik eerlijk toe. Dus als je met veel moeite die 1000 piek hebt gespaard en nu het gevoel hebt dat het nu echt binnen een week uitgegeven moet zijn.. is de monitor een goede besteding. Maar ik denk dat als je 300 of 400 piek meer uitgeeft je ook een iets mooier scherm hebt..

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb dus WEL zo'n monitor, dus misschien kan ik er wat nuttigs over zeggen... ;)

Die A-serie HAAT ik omdat ze twee van die horizontale schaduw-lijnen door het beeld hebben, vandaar dat ik deze S heb gekocht.

Inderdaad zijn de kleuren standaard wat dof, maar goed, daar hoef je alleen maar een schuifje in de color-management tab voor te verzetten en dan is dat ook weer opgelost.

Denk eraan dat .26 niet zo heel fijn is, dus details zijn niet echt scherp als je met je snufferd direkt op het beeldscherm zit; maar ja, als je met een 19" erg dicht op het beeld zit, krijg je last van je nek omdat je steeds heen en weer moet kijken... ;)
Je moet dus wel een beetje een diep bureau hebben, maar dat geldt natuurlijk voor alle grote schermen.

Ik vind hem niet echt bol ofzo, 't is natuurlijk geen ultra-flat scherm, maar nee, heeft maar een heel lichte bolling (midden van beeldbuis t.o.v. rand van beeldbuis is ongeveer 10mm naar voren), niet hinderlijk.

Z'n geld is ie zeker waard, maar als je echt een topscherm wilt hebben, moet je uiteraard nog even doorsparen, want die vind je gewoon niet in deze prijsklasse (ik heb hem pas voor 865,- gekocht bij Eynstein).

P.S. Wie doet er nou 10 jaar met een beeldscherm??? Volgens mij hebben we over 10 jaar allemaal oprolbare giga-size schermpjes aan de wand hangen...

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Samsung Syncmaster 900 IFT 0,20 dp en no dampwires, platter kan niet en haarscherp +/- 1200,00
Klopt, ik heb 'm net een paar dagen en ben er zeer tevreden mee! :D
Pagina: 1