Services Configuration Tool voor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:11
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van Fedora Core 2 (werkt prima, maar traag) naar Ubuntu Linux (stukken sneller en is precies wat ik zoek).

Nu had ik op Fedora een applicatie, Services Configuration Tool genaamd, waarmee ik de services kon starten, stoppen, etc. Aangezien dit een Red Hat only applicatie is, is het niet meer terug te vinden in Ubuntu (wat gewoon een Debian based distro is).
Het gaat dus om dit tooltje: http://www.redhat.com/doc...services-serviceconf.html

Iemand enig idee of zoiets ook voor Ubuntu/Debian bestaat? Of hoe je dit handmatig kan beheren? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Handmatig beheren is toch niet zo moelijk? Gewoon even op google zoeken naar hoe init scripts werken. Of er ook iets grafisch voor is weet ik niet, heb zelf ubuntu nog niet geprobeerd

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens ntsysv nadat je naar een andere -niet grafische- psuedoterminal hebt geswitched (CTRL-ALT-F1/F6). Draait lekkerder in een niet grafisch venster dan in een x-terminal.

Wel eerst root worden voor je ntsysv aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Kunnen we nu een nieuwe msstyle verwachten? :D

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Manuzhai schreef op 24 oktober 2004 @ 10:33:
Kunnen we nu een nieuwe msstyle verwachten? :D
Het standaard Ubuntu theme is eigenlijk niets anders dan Ximian Desktop 2 met rechte hoeken ipv afgeronde (en een ander kleurtje). Ik zou m'n Ximian port kunnen aanpassen, maar iemand anders heeft dat al gedaan. Hier dus:
http://www.gfxoasis.com/board/index.php?showtopic=10933

Over ntsysv. Ook dat is Red Hat only. Ik denk dat er niets anders op zit dan uit zien te zoeken hoe dat handmatig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:53

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt ksysv gebruiken, een KDE-programma dat op het eerste gezicht min of meer hetzelfde doet als het programma dat je in je openingspost noemt - het werkt simpel en is overzichtelijk en volgens mij bestaat het ook in de huidige KDE-versies nog wel (al moet je het misschien apart installeren - Debian noemt het pakket gewoon 'ksysv', mocht je dat niet kunnen vinden dan zit het waarschijnlijk in 'kdeadmin') :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik heb een textbase utility genaamd sysv-rc-conf gevonden en dat werkt naar behoren. Duidelijk en doeltreffend.

Dat ksysv is ook prima, alleen ziet het er verschrikkelijk uit in Gnome, maar goed voor wat het moet doen doet het het prima natuurlijk.

Bedankt voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Je kan de GnomeSystemTools gebruiken, daar zit ook een run-level editor bij. Ik denk dat die wel doet wat jij wilt, en 't werkt onder meerdere distro's en je kan er ook je tijd mee instellen, gebruikers en je netwerk.

Gewoon 'apt-get install gnome-system-tools'.

[edit: ik zie dat ze in versie 1.0 die services tools er uit hebben gehaald, sorry. Je kan een oude versie proberen te krijgen van de Debian website.]

[ Voor 26% gewijzigd door ajvdvegt op 24-10-2004 15:42 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het "the debian way" te doen, kijk je hier maar eens voor uitleg over update-rc.d.

Dit tooltje doet echter niet zo veel meer dan alle links in alle runlevels te verwijderen. Het rc-update systeem in gentoo met inter-service dependencies en de mogelijkheid services gemakkelijk aan bepaalde runlevels toe te voegen is nog verre van geëvenaard in Debian, helaas :'(
Pagina: 1