Toon posts:

Downgraden Planet abonnement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al sinds (bijna) één jaar een Planet Comfort abonnement. Omdat de kosten zo hoog waren (55 euro) heb ik besloten dit abonnement te verlagen naar een goedkopere. De Standard abonnement van 35 euro.

Ik wilde eerst wat nadenken of ik dit echt wel wil en misschien beter kon overstappen op een andere provider. Daarom heb ik de tijd niet in de gaten gehouden en ben bang dat ik te laat ben.

Vandaag dus meteen aan de slag gegaan en goed onderzocht hoe het in elkaar zit. Als ik op de brieven kijk die ik heb ontvangen van Planet staat er: ingangsdatum 22/12/2003 op. En als ik op de site van planet kijk waarin mijn gegevens op staan staat er: Datum ingang huidig abonnement: 17/01/2004

Daarna heb ik via de site mijn abonnementsvorm gewijzigd in Standard waarna ik het bericht kreeg:

U nieuwe abbonementsvorm gaat aan het einde van u huidige contractperiode (01-02-2005) in.

Wat word er hiermee nou bedoelt? Ben ik te laat of word mijn abo op 1 februari 2005 omgezet?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 21:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je bent op 17 januari 2004 lid geworden. Dat abo loopt een jaar later, aan het eind van die maand af (31 januari 2005). De volgende maand (per 1 februari 2005) gaat de door jouw gekozen nieuwe vorm in. :)

Die ingangsdatum van 22 december 2003 duidt waarschijnlijk op de datum waarop je geregistreerd hebt op de website van Planet.

[ Voor 25% gewijzigd door PromWarMachine op 24-10-2004 00:08 ]

Dividend for Starters

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik snap eigenlijk niet dat je die zin niet snapt..

Uw nieuwe abbovorm gaat 1-2-2005 in.
Dat is toch duidelijk genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 24 oktober 2004 @ 00:07:
Je bent op 17 januari 2004 lid geworden. Dat abo loopt een jaar later, aan het eind van die maand af (31 januari 2005). De volgende maand (per 1 februari 2005) gaat de door jouw gekozen nieuwe vorm in. :)

Die ingangsdatum van 22 december 2003 duidt waarschijnlijk op de datum waarop je geregistreerd hebt op de website van Planet.
Oké, ben weer opgelucht! Thx !! :)
job schreef op 24 oktober 2004 @ 00:09:
Ik snap eigenlijk niet dat je die zin niet snapt..

Uw nieuwe abbovorm gaat 1-2-2005 in.
Dat is toch duidelijk genoeg?
Ja, je hebt gelijk dat moest ik dus wel snappen. De 01-02-2005 staat tussen haakjes en ik dacht eerst dat het aan het einde van die contractsperiode inging, dus pas in 2006.
Dat ik het niet meteen heb begrepen is doordat er zo een gekke voorwaarde is bij Planet dat als je te laat bent je nog een jaartje met hetzelfde abbonement moet zitten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

achja, gek..
Volgens mij hebben alle adsl aanbieders van kpn deze voorwaarden. Best een klote streek eigenlijk.

Maarja, gewoon rustig lezen wat er staat.
Desnoods overbodige delen uit een zin verwijderen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zat er trouwens over na te denken of ik niet beter een Tiscali abonnement kan nemen. Die zijn namelijk aanzienlijk goedkoper!

Nu zit ik weer met het probleem dat ik me al heb opgegeven voor een ander abonnementsvorm.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

job schreef op 24 oktober 2004 @ 00:20:
achja, gek..
Volgens mij hebben alle adsl aanbieders van kpn deze voorwaarden. Best een klote streek eigenlijk.

Maarja, gewoon rustig lezen wat er staat.
Desnoods overbodige delen uit een zin verwijderen. :)
Dit is dus zeker niet het geval. Zover ik weet is Planet de enigste die telkens het contract met één jaar verlengd.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

job schreef op 24 oktober 2004 @ 00:20:
achja, gek..
ALleen planet internet heeft deze rare voorwaarde. Geen enkele andere ISP heeft dat (behalve in het 1e jaar dan).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48

Reptile209

- gers -

JvS schreef op 24 oktober 2004 @ 01:04:
[...]
ALleen planet internet heeft deze rare voorwaarde. Geen enkele andere ISP heeft dat (behalve in het 1e jaar dan).
Valt reuze tegen: zit voor de gein even door de Tiscali-voowaarden te bladeren:
Een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden. Het abonnement wordt steeds stilzwijgend voortgezet voor de duur van 12 maanden, tenzij de overeenkomst met inachtneming van de opzegtermijn is beëindigd. U kunt het abonnement niet tussentijds beëindigen. Bron
Niks eerste jaar: permanent.

Verder moet je bij Tiscali binnen 5 maanden een brief sturen dat je de aansluitkosten terug wilt (Planet stort ze automagisch terug). Bij een ISP-hop (met behoud van je ADSL-lijn dus), betaal je hoe dan ook € 30,- aan KPN.
Let verder even op dat een Tiscali-abo voor één jaar duurder is dan meteen een tweejarig contract (bij Smart scheelt je dat € 5,- per maand) en dat je de datalimiet nog moet afkopen (weer € 1,99 p/m).

Oftewel: je kan overstappen, maar lees alsjeblieft de actievoorwaarden 3x door :).
* Reptile209 werkt bij de Planet Helpdesk en spreekt 16 uur/week mensen die dat lang niet allemaal gedaan hebben... ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

JvS schreef op 24 oktober 2004 @ 01:04:
[...]
planet is ermee begonnen idd, maar steeds meer andere providers hebben het overgenomen. tiscali werd al genoemd, maar volgens mij zonnet en wanadoo bijv. ook.

maarrem: tiscali heeft nogal een naadje reputatie, daar zou ik niet zo gauw lid van worden om de kwaliteit, maar puur om de prijs. zoals die actie van 2 jaar 4mbits, waarbij je de eerste anderhalf jaar maar 20 euro betaalt, dat is kewl.

Verwijderd

Topicstarter
Na al die reacties gelezen te hebben denk ik maar ook om lekker te blijven bij Planet.

Tiscali leek mij eerst wel een goed aanbod maar liet vraagtekens bij prijs/kwaliteit verhoudingen.

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ortega ik heb een ongeveer zelfde probleem, heb ook een planet comfort abbon. en ge vraagt zich af hoe je kan downgraden!

b.v.d

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

Nog even 1 ding......

Als je idd gaat ISP Hoppen naar een lager abo betaal je sowiezo 30(hopkosten) + 25(lager abo) = 55 euri.
Verder betaal je bij je huidige provider door tot het einde van je contract.

Ik ken zo'n beetje al deze truucjes, werk zelf op de helpdesk van Planet.

Over de einddatum van je abo klopt idd.
december geregistreerd via site van planet.
januari ging je abo in. (begon je met betalen aan planet)
downgraden of opzeggen kan per 1e van de maand, dus februari.

Verder kan het downgraden makkelijk via de website bij Mijn Gegevens.

..:: Specs ::..

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij xs4all kan je zelfs al in het eerste jaar switchen tussen de abonnementen. En zit je na het eerste jaar niet weer één jaar er aan vast.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Reptile209 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:27:
[...]

Valt reuze tegen: zit voor de gein even door de Tiscali-voowaarden te bladeren:

[...]
Wacht even, we hebben het hier over downgraden he? Niet over opzeggen enzo. Ik heb juist alle AV van de (in mijn ogen mindere) providers zoals zon, tiscal, wanadoo gelezen en overal kan je gewoon downgraden. Alleen bij wanadoo begint je contractsperiode dan weer opnieuw en zit je er weer een jaar aanvast vanaf de downgrade datum.

Bij planet kan je dus echt maar 1 keer per jaar downgraden, ook als je al anderhalf jaar lang lid bent. Ik heb planet namelijk een brief geschreven waarmee ik protesteer tegen die regel.
Wat mij wel zeer tegenstaat is dat wij ons abonnementstype niet mogen wijzigen, omdat wij nog aan een "contractsperiode" vast zouden zitten, terwijl wij al 42 maanden een adsl-comfort abonnement hebben. Ik heb in de algemene voorwaarden van KPN, die van Tiscali, die van XS4all, die van Wanadoo en die van HCCnet gekeken en GEEN ENKELE van die providers hanteert deze naar mijn bescheiden mening belachelijke regel.

In de voorwaarden van wanadoo staat zelfs letterlijk: "(5.2) Na verlenging van de eerste termijn van een jaar is een Klant met een Overeenkomst terzake breedband diensten op elk moment gerechtig om een breedband dienst met een lagere snelheid te kiezen (‘downgraden’), mits de breedband dienst met de lagere snelheid bij hetzelfde telecommunicatienetwerk wordt afgenomen. Vanaf het moment waarop de breedband dienst met lagere snelheid is geactiveerd, geldt een nieuwe Overeenkomsttermijn van een jaar, tenzij uitdrukkelijk anders bij de Overeenkomst wordt bepaald."

In uw algemene voorwaarden staat de volgende passage: "Wilt u downgraden naar een goedkoper ADSL-abonnement, dan kan dat alleen aan het einde van uw jaarcontract. Een upgrade kan tijdens uw jaarcontract. KPN berekent u voor een upgrade geen overstapkosten; voor een downgrade berekent KPN uw een eenmalig bedrag".

Ik ben het uitdrukkelijk niet eens met het feit dat trouwe klanten die al jaren een hoog tarief betalen voor een adsl aansluiting niet normaal kunnen profiteren van lagere prijzen die voor een bepaalde snelheid gevraagd wordt. Ik zou nu tot maart 2005 moeten wachten voordat ik kan profiteren van een lagere prijs. Dat kost mij 120 euro.
Wij kunnen dus pas in februari naar adsl standard overstappen, terwijl wij al 3,5 jaar abonnee zijn bij die toko.

Als ik me vergis en je kan bij andere ISP's ook niet downgraden gedurende het jaar, moet je me het laten zien. De passages die julie aanhalen gaan over opzeggen, dat kan inderdaad wel bij veel ISP's per jaar (iets wat ik ook belachelijk vind overigens).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Macabre schreef op 24 oktober 2004 @ 09:11:
Nog even 1 ding......

Als je idd gaat ISP Hoppen naar een lager abo betaal je sowiezo 30(hopkosten) + 25(lager abo) = 55 euri.
Verder betaal je bij je huidige provider door tot het einde van je contract.

Ik ken zo'n beetje al deze truucjes, werk zelf op de helpdesk van Planet.

Over de einddatum van je abo klopt idd.
december geregistreerd via site van planet.
januari ging je abo in. (begon je met betalen aan planet)
downgraden of opzeggen kan per 1e van de maand, dus februari.

Verder kan het downgraden makkelijk via de website bij Mijn Gegevens.
Overstapkosten van 30 euro? Ik wist wel van die 25 euro maar over dat andere had ik nog niet gehoord!! Hoe zit dat nou?

Je zegt ook dat ik door moet betalen tot het einde van mijn contract? Dat is toch vanzelfsprekend? Bedoel je hiermee soms dat ik op Standard ga en dan nog moet doorbetalen? Dat is volgens mij NIET waar...

P.s: snap niet hoe je bij planet kunt werken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:50 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 12:46:
[...]

Overstapkosten van 30 euro? Ik wist wel van die 25 euro maar over dat andere had ik nog niet gehoord!! Hoe zit dat nou?

Je zegt ook dat ik door moet betalen tot het einde van mijn contract? Dat is toch vanzelfsprekend? Bedoel je hiermee soms dat ik op Standard ga en dan nog moet doorbetalen? Dat is volgens mij NIET waar...

P.s: snap niet hoe je bij planet kunt werken
Die € 30,- zijn de eenmalige provider-overstap-kosten (ISP-Hop-kosten) die KPN in rekening brengt. Zij moeten namelijk de beheers-rechten tussen 2 ISP's verhuizen en dat moet blijkbaar € 30,- kosten...

Wat wordt bedoeld met dat doorbetalen is het volgende:
De Opta heeft bepaald dat een klant altijd, dus ongeacht zijn jaarcontract, moet kunnen overstappen tussen 2 providers. Daarvoor is de ISP-Hop bedacht. Wat de Opta niet heeft bepaald, is wat er met het lopende contract gebeurt.
Voorbeeldje:
Je abo loopt per 1 februari van elk jaar. In november stap je over van Planet naar Tiscali middels een ISP-Hop. KPN zal je aansluiting direct (nouja, zo snel mogelijk) openstellen voor Tiscali zodat dat je nieuwe hoofd-ISP wordt. Planet heeft echter het recht - en zal dat ook uitvoeren - om je aan je jaarcontract te houden. Dat betekent dat je het Planet-deel van je contract blijft betalen tot aan 1 februari, het eerste opzegmoment dat je hebt. Voor ADSL-Comfort is dat € 27,- per maand.
Als je binnen dezelfde ISP overstapt op een lager abo, geldt dit hele verhaal (uiteraard) niet: je abo wordt per 1 februari gedowngrade naar Standard, zodat je ook vanaf dat moment alleen de kosten voor ADSL-Standard betaalt.

Duidelijker? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:20:
[...]

Die € 30,- zijn de eenmalige provider-overstap-kosten (ISP-Hop-kosten) die KPN in rekening brengt. Zij moeten namelijk de beheers-rechten tussen 2 ISP's verhuizen en dat moet blijkbaar € 30,- kosten...

Wat wordt bedoeld met dat doorbetalen is het volgende:
De Opta heeft bepaald dat een klant altijd, dus ongeacht zijn jaarcontract, moet kunnen overstappen tussen 2 providers. Daarvoor is de ISP-Hop bedacht. Wat de Opta niet heeft bepaald, is wat er met het lopende contract gebeurt.
Voorbeeldje:
Je abo loopt per 1 februari van elk jaar. In november stap je over van Planet naar Tiscali middels een ISP-Hop. KPN zal je aansluiting direct (nouja, zo snel mogelijk) openstellen voor Tiscali zodat dat je nieuwe hoofd-ISP wordt. Planet heeft echter het recht - en zal dat ook uitvoeren - om je aan je jaarcontract te houden. Dat betekent dat je het Planet-deel van je contract blijft betalen tot aan 1 februari, het eerste opzegmoment dat je hebt. Voor ADSL-Comfort is dat € 27,- per maand.
Als je binnen dezelfde ISP overstapt op een lager abo, geldt dit hele verhaal (uiteraard) niet: je abo wordt per 1 februari gedowngrade naar Standard, zodat je ook vanaf dat moment alleen de kosten voor ADSL-Standard betaalt.

Duidelijker? ;)
Ho....hoooooo! :)

Ik ga niet overstappen naar Tiscali ofzo!? ;)

Ik blijf bij planet met downgrading naar Standard. Dan is het geen ISP HOP neem ik aan.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:21:
[...]
Ho....hoooooo! :)

Ik ga niet overstappen naar Tiscali ofzo!? ;)

Ik blijf bij planet met downgrading naar Standard. Dan is het geen ISP HOP neem ik aan.
Dat begreep ik al, maar ik reageerde op het foutje van Ortega... Als je binnen Planet blijft, geldt alleen mijn laatste alinea:
Reptile209 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:20:
[...]

Duidelijker? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:23:
[...]

Dat begreep ik al, maar ik reageerde op het foutje van Ortega... Als je binnen Planet blijft, geldt alleen mijn laatste alinea:

[...]
Jep, dan hoef ik dus uiteraard alleen maar € 25,- aan kosten te betalen hé?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:27:
[...]

Jep, dan hoef ik dus uiteraard alleen maar € 25,- aan kosten te betalen hé?
Klopt, dat zijn de kosten die KPN in rekening brengt om je lijn te downgraden. De overstap aan de kant van Planet is gratiz. Let wel op dat het kan gebeuren dat je tot max 3 (werk-)dagen zonder internet zit als KPN met je lijn aan het rommelen is en dat je na de downgrade zeer waarschijnlijk een ander IP hebt (alleen van belang als je eigen servers draait en/of Remote Desktop/VNC gerbuikt).

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:30:
[...]

Klopt, dat zijn de kosten die KPN in rekening brengt om je lijn te downgraden. De overstap aan de kant van Planet is gratiz. Let wel op dat het kan gebeuren dat je tot max 3 (werk-)dagen zonder internet zit als KPN met je lijn aan het rommelen is en dat je na de downgrade zeer waarschijnlijk een ander IP hebt (alleen van belang als je eigen servers draait en/of Remote Desktop/VNC gerbuikt).
Hopelijk maak ik dit niet mee! 3 dagen zonder internet kan ik niet overleven. :P

Verder, bedankt voor alle informatie!
Pagina: 1