Toon posts:

Probleem: Aansluiten ISDN ADSL modem op splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben aan het proberen om mijn nieuwe ADSL router/modem aan te sluiten op de splitter maar er zit volgens mij een probleem in het soort stekkertjes.

Op de modem uitgang van de splitter past zo'n klein stekkertje (RJ11 volgens mij) en op de ADSL ingang van de router/modem moet een RJ45 (zo'n brede stekker)
Hoe kan ik deze toch aansluiten ? een eigen kabel klussen?

Bedankt !!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

in iedere RJ45 aansluiting past gewoon een Rj11, de buitenste aders die Rj45 gebruikt zijn dan uiteraard niet gebruikt, maar bij ADSL toch niet noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat past niet echt lekker .... klopt dat ?

Verwijderd

Het is een RJ-12 connector in de splitter. En in de adsl-modem ook (als ik het goed heb).

Het belangrijkste is dat je de midelste draden gebruikt. Als je aan bijde kanten een RJ-12 gebruikt, kan helemaal geen kwaad, want het past (al verdient het geen schoonheidsprijs), want het op m'n werk al een aantal keer een RJ-12 stekker in een RJ45 Connector gestoken (isdntelefoons), en ze werkten gewoon.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31
Weet je wel zeker dat het een modem/router is? en niet alleeen een losse router??

je zal het dus in de WAN poort moeten drukken!

Post eens een typenummer...:)

[ Voor 12% gewijzigd door nautaonline op 23-10-2004 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
De splitter is een alcatel speedtouch splitter en heeft een rj-11 uitgang genaamd "modem".
De router/modem/wifi is een linksys WAG54G (voor ISDN) en heeft een "ADSL" poort (RJ45) en daarnaast natuurlijk de standaard 4x ethernet poorten (ook rj45)

Verwijderd

Is het soms een splittertje ter grote van een doosje lucifers? Dan is het RJ-12.

RJ-11 is het type wat in de hoorn van een normale toestel zit (als het snoer met zo'n soortgelijke stekker vast zit en te verwisselen is) en heeft maar 4 contactjes (RJ-12 kan er 4 of 6 hebben en RJ-45 heeft er in totaal 8).

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31
hmm., ik heb dezelfde splitter, je zou het gewoon moeten proberen.!

kijken of je link krijgt of niet.

Die splitter is idd RJ11/12 ...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
ftp://ftp.linksys.com/international/userguides/wag54g_ug.pdf
Op bladzijde 11 van de handleiding staat een plaatje en zo te zien zou je er gewoon een RJ11-stekker in moeten kunnen steken.
Dat is overigens bij de meeste ADSL-modems zo.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je kunt natuurlijk het zelf ook helemaal perfect voor elkaar maken door een nieuwe rj 45 stekker eraan te knijpen. Zolang je de aders op de middelste 4 pennen aanknijpt , en de kabel 1:1 is , is er niets aan de hand , en heb je het direct perfect voor elkaar. Overigens wil een rj12 ook wel erin passen , normaal gesproken past dat altijd. In outlets , netwerkkaarten , overal eigenlijk.

Raku

Pagina: 1