Toon posts:

Vreemde gateway verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik ADSL heb geinstalleerd zie ik bij NetwerkVerbindingen een Ingeschakelde Lan-verbinding en een Internet-gateway verbinding (beide zijn ingeschakeld)
Bij de Internet Gateway zie ik ook met welke snelheid ik ben verbonden
De vorige keer toe ik ADSL installeerde had ik die gateway verbinding niet.

Na een tijdje internetten blijkt in één keer dat de Internet-gateway aangeeft 'verbroken' echter ik heb nog wel verbinding met Internet (soms erg langzaam)
Als ik probeer de Internet gateway te herstellen zegt ie ... kan geen verbinding maken. (Ik blijf overigens gewoon op Internet te kunnen surfen)

Anyway ... kan iemand me hier meer over vertellen?

Heb dus een : gateway verbinding \ een lan-verbinding \ en een 1934-verbinding

Wat ik wil weten is dus wat die gateway verbinding precies is en of ik die moet handhaven of moet verwijderen ?????

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou misschien helpen als je zegt wat voor ADSL verbinding je had en welke je nu hebt.

Kijk trouwens ook in de Policy van deze subforum- een uitdraai van ipconfig zegt ook veel...

Oslik blyat! Oslik!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Die gateway wordt bij mij i.i.g. gemaakt omdat WindowsXP het modem ziet en er dan zelf maar even een gateway voor maakt.
Geeft geen problemen bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Mickman op 23-10-2004 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
is dat dan wat nieuws van de hardware update van windows. Dus hoef niet bang te zijn voor telefoontikken terwijl ik adsl hebt. Want soms heb je va die dialers die zich installeren en dan bel je in, terwijl je adsl hebt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 22:04:
Wat ik wil weten is dus wat die gateway verbinding precies is en of ik die moet handhaven of moet verwijderen ?????
Je UPnP service op je Speedtouch 510 router uitzetten en eventueel UPnP support uninstallen in XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 01:12:
is dat dan wat nieuws van de hardware update van windows. Dus hoef niet bang te zijn voor telefoontikken terwijl ik adsl hebt. Want soms heb je va die dialers die zich installeren en dan bel je in, terwijl je adsl hebt.
Simpele oplossing: verwijder je inbelmodem of trek de stekker eruit :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 01:50 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Das dus niet helemaal waar 1440, via "switchpoint van kpn" kan er tot €3000,- worden ingebeld per keer. Er is heel wat om te doen geweest (zoek maar op "switchpoint via de search", maar je kan evt. via de kpn even er voor zorgen dat die service bij jou niet meer aanstaat. :? ja iedereen met adsl kan gewoon gebruik maken van deze dienst, opt in of was het nou opt out gaat niet op hier. Je moet aangeven dat je er geen gebruik van wenst te maken.

Verder zal/kan het natuurlijk altijd schelen om je kabeltje va je inbelmodem ff los te halen natuurlijk :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Dit heeft helemaal niets met switchpoint van KPN te maken man..

Check de post van BackSlash, he is right..

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Sorry meph, maar als je nou nog eens mijn post opnieuw leest dan zal je zien dat ik het daar over 1440 heb(en das dus de poster boven mijn reply.......) :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
dus de gateway is geen kwaadaardige verbinding?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer ens een uitdraai van ipconfig....

enne....

wat voor verbindingen hebj e allemaal in je pc??

bijv. netwerkkaart /wlan netwerkkaart/inbelmodem

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
ip adres.............................................: 10.0.0.151
Subnetmasker...................................: 255.255.255.0
standaardgateway............................: 10.0.0.138 (speedtouch)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 13:38 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hebben we hier wat aan??

we moeten wel weten wat voor ip je krijgt....
anders kunnen wij ook niks

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BackSlash32 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:41:
[...]

Je UPnP service op je Speedtouch 510 router uitzetten en eventueel UPnP support uninstallen in XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/gateway.jpg

Dit bedoel je?
Dat is gewoon je router met uPnP.
Compleet normaal.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die internet gateway die staart er niet altijd bij. Terwijl ik wel altijd verbinding heb ??????

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 13:44:
ja maar die internet gateway die staart er niet altijd bij. Terwijl ik wel altijd verbinding heb ??????
dan zoek je met google wat upnp is/doet
BackSlash32 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:41:
[...]
probleem opgelost :+

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1