[PL/SQL]

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik wilde graag even met PL/SQL stoeien, ik heb net PL/SQL developer gedownload en wilde eens wat simpels invoeren zoals:

DECLARE
v_kwadraat number;

BEGIN
v_kwadraat := 3*3;

END;

Lekker simpel om te binnen dus, ik heb hem gecompileerd en hij gaf geen fouten aan. Nu wil ik dus dat scriptje uitvoeren op een pl/sql prompt bijv maar ik kan in PL/SQL developer nergens een prompt vinden zodat ik hem kan uitvoeren. Wie weet hoe ik die prompt moet activeren, of dit script kan uitvoren zodat hij het uitrekent.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik ken PL/SQL developer niet, maar om PL/SQL uit te voeren heb je minimaal een Oracle database nodig.
Bij een Oracle database zit standaard SQL*Plus welke je kunt gebruiken om PL/SQL uit te laten voeren.

Who is John Galt?

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb Oracle en SQL/plus hier ook lopen, als ik die code onder SQL/plus invoer dan zegt hij " PL/SQL-procedure is geslaagd." Maar ik weet niet hoe ik hem dan vervolgens moet aanroepen om het uit te voeren.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

was het niet

select v_kwadraat(5) from DUAL;

Dat het 9 gaat zijn das jouw procedure die ni klopt.

PS: in het vervolg iets concreter zijn met je titel om te beginnen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Binnen PL/SQL Developer heb je toch gewoon een command window en een test window waarin je je script kan uit proberen?

Voor het uitvoeren/testen van je PL/SQL Code hoef je binnen PL/SQL Developer (als ik het goed had, is inmiddels ook alweer enige tijd geleden dat ik ermee gewerkt hebt) niet percé een verbinding te hebben met een Oracle database.

offtopic:
Voor wat betreft kennis over PL/SQL zal ik als ik jou was nog wat leeswerk verrichten. In dit topic staan nog wel wat boek verwijzingen...

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb het al gevonden wat het is, dat van dat command window klopte idd, alleen moest ik nog het volgende commando opgeven voordat hij ook maar iets uitspuugt.

set serveroutput on;

ik kan nu gaan oefenen
Pagina: 1