Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zurich DPS-2012 Dc power supply

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb de Zuric DPS-2012 power supply.

Sinds gister doet hij beetje "gek"
Als ik hem nu aanzet schiet de voltmeter meteen door naar de max. Als ik mijn multimeter er aan hang dan geeft hij 25 volt aan. Als ik aan de knop draai dan verandert er niks aan.

Ik kan hem dus niet meer regelen. Ik heb de pot meter nagemeten en die is niet stuk.
Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik heb google en got search gebruikt maar ben niet ver gekomen. Google een hit, en got geen een.

Ach ja..........

Verwijderd

Meet je wel belast? De Zurich DPS-2012 is toch zo'n regelbare 0-15 Volt / 25A voeding? Check eens of het regel-IC nog in orde is en dat de potmeter niet is dolgedraaid.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:02
Als je er een 'vreemde' belasting aangehangen hebt ( sterk inductief bijvoorbeeld of een HF iets ) zou het kunnen dat je uitgangs transistor doorgeslagen is, dan doet ie net alsof ie een stukje draad is ....

Repareren doe je zo.

• Kres817
Oke dan moet ik ff zoeken, want er zitten vijf transistors in de voeding. Alle vijf zitten ze aan de achterkant vast aan een enorme koelplaat. Dat wordt dus een voor een loshaalen en meten. Hmm leuke karwei. (ach ja zo heb je wat te doen op zondag.)

En nee ik meet niet belast. Dat zou toch niet de reden zijn voor de vu meter om meteen door te slaan naar zijn max?

Ach ja..........

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43
Lijkt me wel, want als je een voeding onbelast meet is het voltage altijd erg hoog. Zo hoog als 25V lijkt me raar, maar hang er eens een dikke 12V lamp van je auto oid aan, en kijk wat de voeding dan geeft.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Kres817
Zal het zo 's probeeren. Mijn voorspelling is dat dat lampje bam zegt.

Heb het geprobeert. Lampje heeft het overleefd. (ik zie nu vlekjes voor mijn ogen) Heb de multimeter er op aangesloten en die gaf 23,3 volt aan. Dat betekent dus dat het idd aan de voeding ligt.

Heeft iemand nog een idee voordat ik dat hele ding uit elkaar haal?

Thanks

[ Voor 68% gewijzigd door Kres817 op 24-10-2004 13:44 ]

Ach ja..........

Pagina: 1