[LINUX] Fileserver / LiveCD

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zoals iedereen hier wel weet bestaat er Freesco en Monowall waar je snel met een liveCD een routertje op kunt zetten. Je kunt met wat getweak dit ook wel vanaf je HD booten als je wil.

Uiteraard is er knoppix als LiveCD om linux uit te proberen maar dit is niet iets wat ik zoek.

Ik wil voor tijdelijk even een test bouwen (heb de test ook gewoon nodig) waar een fileserver opgezet wordt doormiddel van een LIveCD of een iets van een distro die zich automatisch als fileserver installeert. Ik heb even gekeken om van Mandrake een eigen LiveCD-distro te maken maar dat lijkt me teveel van het goede. Ik heb ook nog overwogen om gewoon een simpele server-install te doen van bij Fedora ofzo en webmin te installeren en alle modulen die ik NIET gebruik hier uit halen na het installeren.

Nu de vraag,,,,,, heeft iemand toch enig idee of er iets als een LiveCD of iets simpels voor een Linux Fileserver bestaat ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

imo zit er toch nfs in elke live-cd?
of wat bedoel jij net met 'linux fileserver'
dan moet je eens naar samba kijken, als je files wilt sharen met windows-pc's...

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Is ClarkConnect een optie voor je? Daarmee zet je vrij snel een servermachine op met onder andere ook fileserving.

http://www.clarkconnect.org/projects/home.php

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Nu jullie hier tog over bezig zijn, bestaat er iets dat minder RAM inneemt dan ClarkConnect? Ik zit hier nl met een Pentium 233 Mhz, 48 MB RAM, en dat bolt niet echt vlot op ClarkConnect...

Bâshrat the Sneaky

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zou best eens een mogelijkheid kunnen zijn idd ! Maar is het nu zo dat je ClakConnect bij "installatie" in kunt delen met services die je draaien wil ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor dit soort vragen hebben we Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 , en het is handig dan ook te vermelden waarom knoppix bijvoorbeeld niet voldoet, je kunt namelijk van alles naar eigen wens veranderen aan knoppix.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.