Toon posts:

[Laptop]Batterij snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop nu een goede 2 maand, en ik kom vaker en vaker tot de nare vasstelling dat mijn batterij zeer snel leeg is, het is een centrino processor dus hij zou in principe een 4-tal uren moeten door kunnen gaan.

De schermhelderheid staat niet helemaal open, maar middenin.

De laptop zit wel vaak in het stopcontact, maar ik dacht dat dat met het nieuwste type batterijen geen probleem meer mocht zijn? :S

Zijn er manieren om dit probleem op te lossen - zelf zit ik te denken aan een bug in windows xp, het is sindsdien ik SP2 heb geinstalleerd dat het eigenlijk is begonnen, ik weet niet of het waar is.

Alvast bedankt.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
en hoeveel uur haal je precies en wat voor een laptop heb je?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Alle software die bij je laptop kwam geinstalleerd?
Zit vaak software bij die je energie en vermogen in de gaten houdt.

Anders zit er nix anders op dan je accu open te maken en de accu-delen te vervangen voor andere met een hoger amperage.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
draait dat ding mischien op fullspeed als ie niet op batterijen werkt :?

met speedswitchXP kan je dit goed instellen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nu haal ik zo'n goed uur, het is een Packard bell easyNote laptop. Er zat geen extra software bijgeleverd;

Wat wel opvalt: Als hij lang aanstaat, dan springt de koeling aan en gaat hij niet meer uit, zijn er geen progjes waarmee je dit veilig kunt regelen? zodat hij bij het opstarten bv. op middelmatige snelheid blijft draaien, en als het echt nodig is op full speed gaat??

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 20:16 ]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28

WouterG

Dit is geen ondertitel

Draait er geen programma op de achtergrond die (ongewenst) 100% cpu verbruik wegslurpt? Ik heb af en toe een service die vastloopt en dan 100% gaat trekken.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:10:
Wat wel opvalt: Als hij lang aanstaat, dan springt de koeling aan en gaat hij niet meer uit, zijn er geen progjes waarmee je dit veilig kunt regelen? zodat hij bij het opstarten bv. op middelmatige snelheid blijft draaien, en als het echt nodig is op full speed gaat??
Dat de koeling aanspringt gebeurd om mijn laptop alleen wanneer er een proces 100% van de CPU in gebruik neemt. Kan je eens in je taskmanager kijken of er een proces fulltime (dnet client?) staat te draaien??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:10:
Nu haal ik zo'n goed uur, het is een Packard bell easyNote laptop. Er zat geen extra software bijgeleverd;

speedswitchXP is je vriendje

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1