Toon posts:

Blue screen bij boot XP na installatie Hotrod100 RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 8300 met Windows XP Pro SP1. Heb hier een ABIT Hotrod 100 RAID met twee schijven bij geplaatst. Krijg bij het starten van WinXP echter direct een blue screen met de melding dat de configuratie niet klopt en dat Windows niet kan opstarten. De suggestie van Windows is om recent toegevoegde schijven en controllers te verwijderen.

Foutmelding is 0x0000007B Inaccessible Boot Device. Rondzoeken op Tweakers, Microsoft Technet en Google levert wel op dat ik lang niet de enige ben die deze melding krijgt, maar het lukt me niet om het probleem op te lossen.

Als ik met een Win98 diskette opstart blijkt de RAID wel degelijk te werken en kan ik met pqmagic (de dos versie) de DISK2 gewoon partitioneren en formateren e.d. Als ik XP probeer op te starten blijf ik de blue screen krijgen. Zelfs als alleen de kaart geplaatst is en de drives niet verbonden zijn gaat het mis.

In het systeem BIOS wordt de RAID controller kaart overigens ook herkend. Ik kan bij boot-devices kiezen uit 1. de systeem bootdevices (floppy, HD, CD-ROM), 2. USB devices en 3. HPT3xx (Dit is de RAID controller)

De kaart lijkt het dus goed te doen, het is slechts Windows die hem niet wil accepteren.

Suggesties of tips worden zeer gewaardeerd.

VFR700

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 22:18 ]