Ik heb net KMail geconfigureerd om mail te ontvangen en versturen via de @Home mailservers en ik merkte dat je voor de POP3-server wel moest authenticaten, maar voor de SMTP-server hoefde dit niet. Bij settings van mail.home.nl (POP3) staan dan ook mijn account en wachtwoord netjes ingevuld, maar toen ik dezelfde combinatie invulde bij de SMTP server kreeg ik de volgende melding:
"Auth command used when not advertised"
Toen ik bij de server authentication required uitvinkte kon ik wel netjes de mail versturen. Hoe veilig is deze procedure. Ik neem aan dat de server ergens informatie uit de e-mail haalt wie de mail verstuurd heeft enzovoort, maar is hier niet makkelijk misbruik van te maken? Het kan zijn dat ik er compleet naast zit en er iets anders gaanda is, zo ja, beschouw deze observatie dan als een vraag.
"Auth command used when not advertised"
Toen ik bij de server authentication required uitvinkte kon ik wel netjes de mail versturen. Hoe veilig is deze procedure. Ik neem aan dat de server ergens informatie uit de e-mail haalt wie de mail verstuurd heeft enzovoort, maar is hier niet makkelijk misbruik van te maken? Het kan zijn dat ik er compleet naast zit en er iets anders gaanda is, zo ja, beschouw deze observatie dan als een vraag.