First Posts!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 19:35
Ik raak er extreem aan geirriteerd (en nog een paar om mij heen die ook Tweakers graag lezen) dat er so-called-tweakers de posts op de frontpage vergallen door enkelt "First post" te typen in de start van een nieuwe news-thread.

De woorden in mijn hoofd zijn wat heftiger dan hier getypt, maar dat is gewoon een irritatie grens die bereikt is wat betreft zulke posts. :r

Wordt hier wat aan gedaan vanuit de mighty Mods groep?

Ik gok dat het RSS-geile mensen zijn, waarvan het kwijl druipt over hun wijze woorden op de frontpage (helaas met een vocabulair van 2) :Z

[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 23-10-2004 19:39 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Je kunt toch in je prefs uitzetten dat je weg gemodde reacties niet meer ziet?
Dan zie je heel die opmerking niet eens meer.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 22:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het niveau instelt op level 1, zie je 'm eerst wel. Daarna modereer je 'm toch naar -1? Daarna zie je 'm niet meer. Wat kun je er aan doen.... hoogstens permbannen dit soort users.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Je bedoelt mensen die enkel maar 'FIPO' roepen? Die ontvangen van ons (= een Frontpage Admin of een Powermod) een mailtje, dus je bent welkom om dat soort posts te melden in Tweakers.net Moddereter Forum, daar schieten we veel meer mee op dan met een ranttopic als dit dat verder geen nut heeft :).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Steve schreef op 23 oktober 2004 @ 20:46:
Je bedoelt mensen die enkel maar 'FIPO' roepen? Die ontvangen van ons (= een Frontpage Admin of een Powermod) een mailtje, dus je bent welkom om dat soort posts te melden in Tweakers.net Moddereter Forum, daar schieten we veel meer mee op dan met een ranttopic als dit dat verder geen nut heeft :).
Hij bedoelt denk ik deze reactie: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1156579
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:40:
Je kunt toch in je prefs uitzetten dat je weg gemodde reacties niet meer ziet?
Dan zie je heel die opmerking niet eens meer.
Mjah, maar da's symptoombestrijding, je kan het imho beter bij de oorzaak (de lamers die dit soort postings doen) aanpakken.

Virussen? Scan ze hier!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou kijk, die user is gemaild negen minuten nadat hij die post geplaatst had. Dus er wordt wel degelijk iets gedaan :).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 22:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een preventieve oplossing zou een soort filter kunnen zijn. Als er woorden zoals fipo, first post e.d. instaan, zou je deze kunnen blokkeren? 't Is natuurlijk wel wat werk weer...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Prutz0r schreef op 23 oktober 2004 @ 22:43:
Een preventieve oplossing zou een soort filter kunnen zijn. Als er woorden zoals fipo, first post e.d. instaan, zou je deze kunnen blokkeren? 't Is natuurlijk wel wat werk weer...
Daar is het moderatiesysteem primair voor bedoeld. Als je als user reacties op niveau -1 en daarboven bekijkt weet je gewoon dat je ook de fipo's ziet. Ik weet dat ze irritant zijn en daarom is er dus juist het moderatiesysteem om ze aan te pakken :) .

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, extra werk en extra belasting, ik gok dat de devvers nuttigere zaken te doen hebben ;). Zo vaak komt een zuivere first post nu ook niet voor. En 'fipo' en 'first post' worden volgens mij zelfs vaker gebruikt in serieuze posts dan in zuivere fipo's ;).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-03 20:22

Nik

Stel dan gewoon een minimaal aantal karakters in voor een first post. Werkt preventief, maar wel doeltreffend.

• Harm
  • Niet online
proller schreef op 23 oktober 2004 @ 23:00:
Stel dan gewoon een minimaal aantal karakters in voor een first post. Werkt preventief, maar wel doeltreffend.
Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo. Fipo.

Snap je?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-03 20:22

Nik

Das waar. Ach, het valt te proberen :*)

Ik zie toch net nut niet in van een first post. Ben je dan speciaal ofzo?

[ Voor 50% gewijzigd door Nik op 23-10-2004 23:02 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Sommigen vinden zichzelf dan speciaal, ja.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 12:57
Zet een waarschuwing in de algemene voorwaarden bij het aanmaken van een nieuwe user, dat er meteen een permban volgt zodra men een post in deze trant plaatst. Einde oefening, halen users het wel niet meer in hun hoofd..... (denk ik dan)

• Harm
  • Niet online
proller schreef op 23 oktober 2004 @ 23:01:
Das waar. Ach, het valt te proberen :*)

Ik zie toch net nut niet in van een first post. Ben je dan speciaal ofzo?
We hebben er ook een lichtelijk sarcastisch mailtje voor :P :
Hallo [USERNAAM],

Van harte gefeliciteerd met het feit dat je als eerste hebt weten te posten bij ([URL]). Dit gedrag wordt als zeer storend en kinderachtig ervaren door medegebruikers en crewleden.

We verzoeken je dan ook om dit voortaan te laten en op een meer opbouwende wijze te reageren. Het reactiesysteem is namelijk bedoeld voor inhoudelijke discussies over het nieuws- of meukbericht.

Deze e-mail is geregistreerd en opgenomen in je notes.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
[ADMINNAAM]
[edit]
UltraSub schreef op 23 oktober 2004 @ 23:04:
Zet een waarschuwing in de algemene voorwaarden bij het aanmaken van een nieuwe user, dat er meteen een permban volgt zodra men een post in deze trant plaatst. Einde oefening, halen users het wel niet meer in hun hoofd..... (denk ik dan)
Nope, want lees jij die algemene voorwaarden als je je ergens registreert of een abonnement afsluit voor je telefoon of whatever? Dat vind ik niet kunnen eigenlijk om op die manier met je gebruikers om te gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Harm op 23-10-2004 23:06 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Berichten automatisch cencuren? Kansloos.
Een nieuwe user die een keer een fipo maakt bannen? Dat staat lekker vriendelijk. Net of zo'n user verder in de toekomst niks positiefs bijdragen zou.

Zelf irriteer ik mij niet aan zulk soort posts, vandaar dat ik de reacties lees vanaf het laagste niveau. Als ik mij hieraan net zo zou irriteren als sommige personen in dit topic blijken te doen, zou ik simpelweg het niveau hoger zetten. Simpel toch?

🌞🍃

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 12:57
Harm schreef op 23 oktober 2004 @ 23:05:
[...]

Nope, want lees jij die algemene voorwaarden als je je ergens registreert of een abonnement afsluit voor je telefoon of whatever? Dat vind ik niet kunnen eigenlijk om op die manier met je gebruikers om te gaan.
Hmm... ja, zit ook wel wat in ja..
Na een waarschuwing waarin verwezen wordt naar die algemene voorwaarden waar in staat dat dit tot een permban leidt dan..... ;)
Want over het algemeen doet iemand die dat één keer doet, dat nog veel vaker.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Harm schreef op 23 oktober 2004 @ 23:05:

Ik mag hopen dat je die idd leest ja... of zet je overal je handtekening (echt danwel virtueel door op OK te klikken), zonder dat je weet WAARVOOR je tekent? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Prutz0r schreef op 23 oktober 2004 @ 22:43:
Deze First Edition van dit moederbord heeft tijdens de POST een aangepast scherm dat bláááát :P

Dat gaat dus niet werken.
Het is lang geleden dat ik zo'n zuivere FiPo heb gezien, dat geeft toch wel aan dat het moderatiesysteem werkt, anders denk ik dat de 1e 10 posts enkel onzin bevatten, en nu is het grotendeels 'niet goed lezen, wel blaten' werk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

wildhagen schreef op 23 oktober 2004 @ 23:15:
[...]
Ik mag hopen dat je die idd leest ja... of zet je overal je handtekening (echt danwel virtueel door op OK te klikken), zonder dat je weet WAARVOOR je tekent? :?
Tuurlijk niet, maar het is gewoon nogal useronvriendelijk, en dan druk ik het zacht uit. En de Algemene Voorwaarden zijn voor de meesten lang niet zo belangrijk als iets waar je je handtekening onder zet. Of lees jij van alle software die je installeert ook de volledige EULA aandachtig door?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Steve schreef op 23 oktober 2004 @ 23:24:
[...]
Tuurlijk niet, maar het is gewoon nogal useronvriendelijk, en dan druk ik het zacht uit. En de Algemene Voorwaarden zijn voor de meesten lang niet zo belangrijk als iets waar je je handtekening onder zet. Of lees jij van alle software die je installeert ook de volledige EULA aandachtig door?
Tuurlijk is het gebruiksonvriendelijk, dat betwist ik ook absoluut niet.

Maar een EULA lees ik idd niet, om de simpele reden dat die toch niet rechtsgeldig zijn (iig in Europa). Maar als ik een telefoonaboonnement of iets van die strekking afsluit/aanschaf zal ik idd zeker eerst de AV lezen. Dat voorkomt veel potentiele onaangename verrassingen achteraf. Want dan heb je er al voor getekend en zit je er mooi aan vast.

Virussen? Scan ze hier!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En daar hebben we het: een telefoonabonnement is niet hetzelfde als een (gratis) account op Tweakers.net, en heeft lang niet iedereen er zin in om de AV te lezen.

Maar ik denk dat alles wel gezegd is in deze discussie, veel nuttigs kan er niet meer uitkomen, dus draaien we maar eens de sleutel om :). Mail maar als je denkt toch nog iets nuttigs te kunnen toevoegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.