Printer 24/7

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey ik heb een vraagje over het 24/7 aan laten staan van een printer.

De printer is een HPDeskjet 656C. Ik bedoel dus niet dat ie 24/7 print maar gewoon 24/7 aanstaat met het lampje dus aan etc en altijd klaar staat om te printen. Ja ik weet dat het aan en uitzetten een kleine moeite is maar aangezien ik nog een zusje heb.... Ja je snapt het al ;)

B.v.d !!!

Ps; Zoveel stroom gebruikt dit niet he? Evenveel als een router ongeveer?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk in je handleiding hoeveel dat ding eet als ie aan staat.

If not found manual: tech data sheet op internet raadplegen.

Ey!! Macarena \o/

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat is nou je vraag? Alleen de stroom zie ik als een vraag, de rest is eigenlijk een verklaring waarom je dat ding laat aan staan. Wat wil je weten? Kan het, wat kost het, is het slecht???

Verwijderd

Als ze lang van haar printer wil genieten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/WC-relais.jpg

Uit laten schakelen met een relais.
Monitor ook meteen. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk dat de adapter (die sowieso stroom blijft verbruiken als ie in het stopcontact zit) meer stroom trekt dan die hele printer...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26
Als je zo'n oude printer aan laat staan, zit je print kop dan wel goed? Zodat ze niet uitdrogen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hmm heb er eens over nagedacht dat het idd totaal overbodig is...

Maar hij hangt aan een netwerk en een PC di 24/7 aanstaat zonder monitor dus ik zal wel een FAQ maken hoe je de printer aan en uit zet ;) Knopje indrukken, printen begint en knopje weer indrukken zodat ie uit gaat ;)

Sluit deze maar voor mijn part......

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TweakingPro schreef op 23 oktober 2004 @ 19:44:
[...]

Sluit deze maar voor mijn part......
Het is hiet geen helpdesk :o

Topics zijn voor discussie, ongeacht of de vraag van de topicstarter nou 'opgelost' is of niet. Als een topic op slot gaat, is dat omdat hij niet aan de voorwaarden voldoet (in dit geval kantje boord, want stroomverbruik staat gewoon in de manual...)

Oslik blyat! Oslik!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
mijn HP Deskjet 5150 gaat vanzelf aan en uit :D, als je nix print voor ongeveer 10 minuten gaat die vanzelf uit, en hij gaat vanzelf aan als je een printopdracht stuurt, had ik ook met mn HP Deskjet 930C :D, heb jij alleen nix aan, tenzij je een nieuwe printer zou gaan kopen :D... zijn die catridges niet achterlijk duur van die printer van jou?
want ik heb zoveel jaar geleden een nieuwe printer gekocht omdat 2 (originele) inktpatronen duurder waren dan nieuwe printer+inktpatronen... :D

Home Assistant Configuratie V&A

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 21:31

The.Force

*Bauer Addict

@ big guy : das raar heb beide printers ook gehad, maar geen van beiden deden dat?

Hoe moet je dat dan wel instellen als ik het vragen mag?

System Specs!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb hier 2 laserprinters thuis staan (1x zwartwit en 1x kleuren). Beide kun je instellen op Energy-star nogwattes, en dan schakelen ze na een tijdje idlen vanzelf op "Standby".

Hoeveel stroom ze dan gebruiken weet ik niet exact, nooit gemeten.

Een deskjet gebruikt (denk ik) meer stroom, omdat die meestal door een externe adaptor stroom krijgt, en die adaptor zelf meestal wel continue aanstaat.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
DJSmiley schreef op 23 oktober 2004 @ 20:44:
Ik heb hier 2 laserprinters thuis staan (1x zwartwit en 1x kleuren). Beide kun je instellen op Energy-star nogwattes, en dan schakelen ze na een tijdje idlen vanzelf op "Standby".

Hoeveel stroom ze dan gebruiken weet ik niet exact, nooit gemeten.

Een deskjet gebruikt (denk ik) meer stroom, omdat die meestal door een externe adaptor stroom krijgt, en die adaptor zelf meestal wel continue aanstaat.
mijn bejaarde 4si trekt als ie aan het self-testen opwarmen is 1kW....

in standby rond de 50w, fuser wordt namelijk wel op een bepaalde temperatuur gehouden. Laserprinsters zijn totaal niet zuinig.

Een inkjet printer zit daar ver onder

[ Voor 4% gewijzigd door elgringo op 23-10-2004 20:50 ]

if broken it is, fix it you should

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
elgringo schreef op 23 oktober 2004 @ 20:49:
[...]

mijn bejaarde 4si trekt als ie aan het self-testen opwarmen is 1kW....

in standby rond de 50w, fuser wordt namelijk wel op een bepaalde temperatuur gehouden. Laserprinsters zijn totaal niet zuinig.

Een inkjet printer zit daar ver onder
Opwarmen zuipt idd wel, als ik met beide printers tegelijk print zie ik gewoon de lcihten in t hele huis ff dippen als de fusers inschakelen ;)

maar standby 50w... dat Energy star gebeuren mag toch pas gedragen worden als ie in standby een max aantal wattjes gebruikt?

Verwijderd

De Hp Deskjet 656C gebruikt slechts 12 watt dus dat is nog wel op te brengen, echter gebruikt hij ook stroom al staat de printer zelf uit. Er zit namelijk een trafo tussen en die blijft gewoon omzetten, dus uitzetten heeft weinig zin.

Maar welke printers zijn energie zuiniger, een inktjet, een matrix of een laser printer?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:10 ]

Pagina: 1