Toon posts:

Q-tec usb 2.0 werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een Q-tec interface pci card gekocht (425u). Via deze 2.0 leg ik verbinding met mijn E-tech 54 Mbps usb adapter.

Het probleem is echter dat de verbinding met de nieuwe usb port steeds wegvalt. Ook heb ik mijn creative mp3 speler erop aangesloten, maar die functioneert wel zonder hapering.

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd (xp heeft zelf drivers voor de usb 2.0 die volgens de doos ook volledig compatibel zijn), maar inmiddels heb ik al 4 'wan miniporten'. Die kan ik niet verwijderen omdat de computer dan zegt dat deze nodig zijn voor het opstarten van de computer. Waarschcijnlijk kan ik deze in veilige modus wel verwijderen, maar dat is nu niet de kern.

Kan het zijn dat ik in mijn ergens in de bios de standaard 1.1 usb moet uitschakelen voordat deze usb 2 fatsoenlijk gaat werken? Of heb ik gewoon een miskoop gedaan met deze q-tec? De standaard 1.1 heeft namelijk niet het probleem dat de adapter steeds in en uit wordt geschakeld.

Groet jasper

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een USB2.0 port zal altijd netjes 2.0 zijn, daar hoef je in principe niets voor te regelen in je BIOS.
Ik denk dat je het te ver weg zoekt; levert je USB bijvoorbeeld wel genoeg stroom ? Is de USB kabel niet te lang ?
Hangt je device op een USB hub met andere devices ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 23 oktober 2004 @ 19:41:
Een USB2.0 port zal altijd netjes 2.0 zijn, daar hoef je in principe niets voor te regelen in je BIOS.
Ik denk dat je het te ver weg zoekt; levert je USB bijvoorbeeld wel genoeg stroom ? Is de USB kabel niet te lang ?
Hangt je device op een USB hub met andere devices ?
Bedankt voor je reactie.

Ik zal er vanuitgaan dat de usb 2.0 automatisch goed is geinstalleerd, ook omdat de poort (4extern, 1 intern) prima functioneerde bij de overdracht van bestanden bij mijn mp3 speler.

Ik heb werkelijk niet de geringste notie of de usb genoeg stroom levert. Ligt dat aan een instelling, aan het moederbord, of aan de usb poort zelf?

De usb kabel van de wireless adapter is niet te lang, aangezien het prima functioneert (zoals nu op de 1.1).

Ik maak gebruik van een linksys router. Er is geen HUB in het spel aanwezig.

Misschien dat ik nog wat relevante informatie heb:

In de 'guide' van de usb 2.0 PCI staat er dat er uiteindelijk:

Universal serials bus controller
Intel 82371AB/EB PCI to USB universal host controller.
Standard OpenHCD USB Host Controller
USB Root hub
USB Root hub

moet komen te staan in de device manager.

Bij mij staat er echter:

USB Root hub
USB Root hub
USB Root hub
USB Root hub
USB Root hub
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Companion Controller
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Companion Controller
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller
VIA USB Enhanced Host Controller.

Dat komt niet overeen, ik weet niet of het echt 'fout' is, ik wil het in ieder geval voor de zekerheid even erbij zetten.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:24:
Of heb ik gewoon een miskoop gedaan met deze q-tec? De standaard 1.1 heeft namelijk niet het probleem dat de adapter steeds in en uit wordt geschakeld.
Ik denk dat je idd een miskoop hebt, q-tec is nou niet bepaald het beste merk dat er is en staat ook zeker niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
The Widow Maker schreef op 23 oktober 2004 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat je idd een miskoop hebt, q-tec is nou niet bepaald het beste merk dat er is en staat ook zeker niet bekend om zijn betrouwbaarheid.
Als q-tec zelf de oorzaak is, wat raad je me dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu mijn adapter aansluit zegt de pc:

Hi speed USB to a non speed HUB..

Zegt deze vreemde melding misschien iets over het knipperlicht probleem?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

download eens de niewste usb drivers van via (chipset op deze kaart)

/me Windows-2000 heeft een Sweex usb 2.0 kaart die dezelfde problemen had...

drivers downen bracht de oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Romke op 23-10-2004 21:25 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
mijn ervaring met usb controllers met via chipsets is dat ze heeel vaak problemen geven. zeker icm moederborden met via chipsets (Wat jij waarschijnlijk ook hebt).
je kan de nieuwste via drivers proberen, maar waarschijnlijk kan je beter opzoek gaan naar een andere usb 2.0 kaart met een nec chipset ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 23 oktober 2004 @ 21:37:
mijn ervaring met usb controllers met via chipsets is dat ze heeel vaak problemen geven. zeker icm moederborden met via chipsets (Wat jij waarschijnlijk ook hebt).
je kan de nieuwste via drivers proberen, maar waarschijnlijk kan je beter opzoek gaan naar een andere usb 2.0 kaart met een nec chipset ofzo.
Ik zal eerst maar eens ict cursussen gaan volgen voordat ik iets koop. Als het zo vaak problemen oplevert, waarom wordt het product dan niet vervangen? Ik zal morgen terug gaan naar de zaak om te t product terug te brengen. Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Na het continunu herinstalleren van de adapter, staan er zes wan-miniporten onder mij device manager, als ik die probeer te deinstalleren kan dat niet aangezien de pc zegt dat de device waarschijnlijk noodzakelijk is voor het opstarten van mijn cpmuter.,

Vandaar dat ik naar veilige modus ben gegaan, maar ook daar krijg ik dezelfde melding. Pas als ik van zo'n wanpoort gebruik maak, kan ik het deinstalleren (dus als de adapter er op is aangesloten) op dat moment zet ik de vorige poort op enabled, dan ziet de pc nieuwe hardware en gaat het de juiste drivers installeren, maar dan vormt er zich weer een nieuwe poort!! Dus ook op die manier kan ik niet al die overbodige wanpoorten verwijderen en inmiddels noemt hij een nieuwe wireless connectie al connectie 14 :9

weet iemand hoe ik die overbodige wanpoorten kan verwijderen, ik vind het zo slordig staan
Pagina: 1