Toon posts:

nieuwe Senao AP wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Senao 2611 CP Bridge-AP binnengekregen. Ik verwacht dat ik hem meteen zou zien met iig netstumbler als de voeding in het stopcontact zou gaan. Nu was dit niet het geval.
Ik heb de handleiding gelezen en d.m.v. twee verschillende wifi-b netwerkkaartjes contact proberen te leggen alsmede met een directe utp-kabel.
via IE heb ik de AP proberen te bereiken op 192.168.1.1. Mijn eigen IP heb ik vastgelegd op 192.168.1.10 incl. submask.

Het probleem is dat ik de AP niet kan instellen / kan aanspreken. Het power lampje brand en de drivers voor de wifi pcmcia kaarten zijn goed omdat ze 50 meter verder op wel AP zien.

Is mijn AP defect geleverd of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Wij hebben in het begin ook lopen :r met een senao AP. Gebruik je een kruiskabel om de AP te benaderen??

Probeer de AP een paar keer te resetten en wacht wat langer als normaal voordat je de AP wil benaderen. Kun je er wel naar pingen.

Je hebt zeker geen senao kaartje om de AP te benaderen. Dit werkt toch wel het beste. Wij probeerden het met Linksys maar ging ook niet lekker

P.s. als het draaid dan zuigt het ook flink. Senao = _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 19:28 ]

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 11:50
Niet goed gelezen sorry
edit:
Probeer je nu draadloos verbinding te maken? Volgens mij moet je het AP eerst configureren voordat dat kan. Dus even via een UTP kabel je AP instellen. Er is namelijk nog niets op dat AP ingesteld die voor een draadloze verbinding noodzakelijk zijn. Zoals het SSID.

[ Voor 180% gewijzigd door Cyzor op 23-10-2004 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er idd ook een Senao wifi kaart bij. Ik begrijp dus je voor de eerste keer de AP met een utp kabel moet aanspreken voordat je hem kan gebruiken. Ik heb er een utp kabel bijgekregen. Kan ik het best cross of straight gebruiken. Ik ga het proberen. bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Altijd cross gebruiken.

Je kan in de handleiding lezen wat het standaard ww is..

Verde rmoet je alvast even de nieuwe driver downloaden voor je netwerk kaart als je wat zwaardere encripty wil draaien. Meer mogelijkheden ;)

Succ6

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben een straight utp kabel gegeven. Die is dan nodig voor de verbinding van AP en router neem ik aan. Op dit moment geen crosslink kabel. Dat wordt dus even wachten tot morgen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

mwah...

hangt ff van je router af, maar de meeste routers zijn tegenwoordig wel auto mdi/mdi-x...

zit er geen software bij??
of zou je em ook via een usb kabel kunnen configureren

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een crosscable gemaakt. via de Lan kan ik de AP aanspreken. Ik heb hem geswitched naar w-lan. Alleen nu kan ik hem niet meer aanspreken. Geen probleem want we hebben nog een resetknop dacht ik zo. De resetknop werkte perfect in de Lan-modus maar in de w-lan modus pakt die hem maar enkele tienden van een seconde. Het is net of de w-lan zichtzelf keer op keer inschakeld. alleen in de tussenpose van enkele tienden werkt de reset knop. de resetknop dient echter 5 seconden ingedrukt te worden om de AP te resetten. Iemand bekend met het probleeem.
Pagina: 1