[css] Position bottom werkt niet goed in IE

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Ik heb op de site die ik aan het bouwen ben 2 balken aan de boven en aan de onderkant die van solid naar transparant lopen.
Dit werkt allemaal leuk en aardig, maar door de renderbug van IE komt er bij de onderste balk af en toe een zwarte lijn tussen de onderkant en de balkjes (wanneer het venster geresized wordt).

Ik heb dit gedaan d.m.v.:

code:
1
#footer {clear: both; height: 30; position: absolute; bottom: 0; left: 0; border: none; width: 100%;}

en daarna in de code een div met de naam footer

(Ik heb em tijdelijk staan op http://www.oversoft.nl/djnick/).

Iemand hier een oplossing voor, want et is ontzettend irritant, terwijl het geen fout is van mij, maar van IE :P

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
*subtiel kickje*

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AFAIK, word de positie altijd vanuit de linker bovenhoek bepaalt, en werkt de CSS bottom eigenschap niet (ook niet bij posititie, en ook niet bij margin...)

FireFox doet dat als het goed is wel...

Er zal vast wel een oplossing zijn, maar of dat dat een 'cleane' oplossing is betwijfel ik...

Tevens is het (vind ik) ook geen goed idee (meer) om een absolute positie te gebruiken. Ik zou overgaan op margins icm paddings. :)

EDIT:
Weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat de HTML-tag niet ondersteund word in CSS, zou namelijk de body tag imo overbodig maken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2004 17:02 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een bekende renderbug van IE, en voor zover ik weet is daar niet echt een oplossing voor, behalve ervoor zorgen dat het in je design niet opvalt.

btw; die clear heeft natuurlijk weinig nut aangezien het een aboluut gepositioneerd element is. Verder moet je een maataanduiding opgeven bij niet-0 waarden, dus height: 30px

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 25-10-2004 17:05 ]

Intentionally left blank