Toon posts:

[XP-SP2/AMD64] STOP-error bij booten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik had een paar dagen geleden al iets erover gepost mr ik moest toen wat meer gegevens proberen vast te krijgen...

ik krijg dus tijdens het opstarten, juist na m'n welkom scherm van windows, een blauw scherm met daarop het volgende:

STOP: 0x00000023 (0X000E00E0,0XF6EF57C4,0XF6EF54C0,0XF36A291C)
Fastfat.sys - Address F36A291C base at F369F000, Datestamp 41107eb7

dan na een aantal keer pc aan en uit te hebben gezet, start windows dan toch eindelijk op met een kader in windows die zegt dat mijn systeem is herstelt van een ernstige fout met deze gegevens:

Handtekening van de fout:
BCCode : 23 BCP1 : 000E00E0 BCP2 : F6EF57C4 BCP3 : F6EF54C0
BCP4 : F36A291C OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Hoe kan ik dit oplossen? :'( :? :? :?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Is er voor dat deze fout begon nieuwe hardware in je pc gekomen ?...

Of heb je mischien nieuwe software geinstalleert ( let hierbij ook op kleine programma's )

Verwijderd

Topicstarter
heb nieuwe pc eigelijk....

heb alleen geheugen (512MbDDR333), dvdwriter, cdwriter, 2 harddisks en videocard van m'n oude pc nog.

heb nu een AMD Athlon64 3000 met 1Gb mem (1x512DDR333 + 1x512DDR400)
videocard : GForce FX5700 256Mb DDR
Moederbord : EPoX 8HDA3+
DVDRW en CDRW : Plextor
Harddisk : 1x maxtor40Gb en 1xMaxtor80Gb

kan het misschien nog aan die SP2 liggen?
Ik moet wel zeggen dat als ik de pc probeer op te starten... da ik 4 keer moet proberen (blauw scherm etc)...daarna werkt hij wel perfect.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je uberhaupt wel gedaan wat BalusC in "Blauw scherm, witte letters, foutmelding" je aanraadde? Ik zie dat niet uit je post blijken namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
yo luister...ik werk al meer dan 7jaar aan pc's... dit is iets nieuw voor mij dus weet ik niet echt wat ermee te doen.

Ja ik heb een chkdsk gerun gelijk er op da blauw scherm stond... ja ik heb mijn virusscanners en firewall uitgeschakeld, ik ben zelfs terug gegaan met windows naar een eerdere restore en toen alles opnieuw gedaan en nog steeds hetzelfde...

ik vroeg gewoon nr jullie mening of dat er iemand van jullie er meer vanaf weet, dan kan mij dit alleen mr helpen. Mr niet mij van de ene nr de andere kant opsturen en gewoon niks zeggen......dat is ook geen oplossing. ik kan je alle gegevens posten wat je vraagt mr niet beginnen met dingen als: 'heb je al eens een chkdsk gedaan?" , OK??

greetz

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Heb je al 7 jaar ervaring met computers? WoW

Maja, even terzake...

1 Je hebt een nieuwe pc.
2. We weten niet wat voor windows je hebt. (ik kan uitmaken met SP2 dat windows xp hebt)
3. Heb je uberhaupt gegoogelt? Je vindt zoveel dingen hierover...
4. Ik werk zelf in een pc-zaak sinds begin dit jaar en leer steeds meer en meer dingen, dus wat ze eigenlijk hier proberen is b.a.b. (back too basics).

Gewoon proberen structueel dingen uit te sluiten.

Heb je eventueel geprobeert een her-installatie te doen met alleen SP1?

Veel mensen hebben problemen met SP2 op een 64-bit pc-tje. Raar dat je dit niet hebt gelezen, is toch wel heel erg veel langs gegaan op het web.

p.s. heb je al chkdsk gedaan :P ;)

als je de search gebruikt, kom je heel erg veel posts (kan het mis hebben) tegen die sp2 i.c.m. AMD 64-bit afraden.

editje:

Wat voor voeding gebruik je?
300/350 watt is gewoon te weinig voor dat systeem.
Als het kan, probeer een goede 400 watt (geen q-tec spul) te lenen en het daarmee even te testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Eichii op 24-10-2004 00:26 . Reden: jaja, het is laat... ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 00:02:
yo luister...ik werk al meer dan 7jaar aan pc's... dit is iets nieuw voor mij dus weet ik niet echt wat ermee te doen.

Ja ik heb een chkdsk gerun gelijk er op da blauw scherm stond... ja ik heb mijn virusscanners en firewall uitgeschakeld, ik ben zelfs terug gegaan met windows naar een eerdere restore en toen alles opnieuw gedaan en nog steeds hetzelfde...

ik vroeg gewoon nr jullie mening of dat er iemand van jullie er meer vanaf weet, dan kan mij dit alleen mr helpen. Mr niet mij van de ene nr de andere kant opsturen en gewoon niks zeggen......dat is ook geen oplossing. ik kan je alle gegevens posten wat je vraagt mr niet beginnen met dingen als: 'heb je al eens een chkdsk gedaan?" , OK??

greetz
Zoals Eichii ook al zei, een AMD64 icm SP2 geeft nog al eens problemen. Dit is al vaak genoeg voorbij gekomen.
Verder is het hier de bedoeling dat je eerst zelf wat uitzoekt en ook aangeeft wat je geprobeerd hebt en waar je gezocht hebt. Heb je zoals G33rt al zei gekeken in de FAQ over BSOD's? Zo nee, begin daar eens mee. Jouw foutcode staat erin en die geeft dan weer een link naar de site van MS. Lees die zooi eens door. Ik geef je nu geen directe link erheen zodat je zelf ook eens wat zoekt ipv te beginnen te klagen dat je van de ene naar de andere link wordt gestuurd.
We kunnen je wel allemaal dingen gaan vertellen om dit of dat te proberen, maar als jij niet verteld wat je allemaal al geprobeerd hebt geven we je misschien allemaal tips die je al geprobeerd hebt en dan duurt het dus des te langer voordat je probleem opgelost is.

Verder: Het is hier de bedoeling dat je gewoon ABN schrijft (typfoutjes kan iedereen maken) en ook gebruik maakt van interpunctie en hoofdletters, dit maakt het voor de mensen die je willen helpen makkelijker om te lezen. Schrijf in het vervolg aub ook gewoon "meer" ipv "mr" (dit geldt ook voor andere woorden waar je gewoon wat letters weglaat).

Vraagje dan: Wat voor filesystem zijn je hd's?

offtopic:
Dat je "al" 7 jaar ervaring hebt met pc's boeit ook geen ene ****. Ik heb al bijna 14 jaar ervaring met pc's en ik kom ook nog wel eens problemen tegen die ik niet eerder gezien heb. Eerste wat ik dan doe is zoeken. Vind ik geen oplossing, dan stel ik hier of op een ander forum mijn vraag of iemand er een oplossing voor heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-10-2004 09:39 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Eichii
:*)

http://www.google.nl/sear...service+pack+2+64-bit&lr=

bekijk de 2e pagina vierde hit...
Het staat er letterlijk.

Mja, zoals ik al zei werk ik in een shoppie en ben daardoor erachter gekomen wat het probleem was als ze belden van: Ik heb een nieuwe pc gekocht en hij doet het niet...

Dus bleken ze allemaal SP2 te hebben ge-installeerd omdat het officieeal was uitgebracht, dus goed was. (niet dus...)
Ik kan het altijd fout hebben daar niet van. ;)

p.s. tipje

Google.nl helpt veel, maar daar was natuurlijk al achter. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
yo, ik heb een 350w voeding van FSP ( www.fsp-group.com.tw )
Dat vond ik zelf al eigenlijk al wat te laag...
mijn 2 harddisks zitten beide op NTFS.
Mijn Windows versie is :
MICROSOFT WINDOWS XP PRO CORPORATE :*)

Nu kan het er toch aan liggen met die SP2 te installeren.
Een formatje zou eigenlijk wel gepast zijn maar ik heb volgend weekend LAN-party in Maaseik en wou eigenlijk niet mijn heel systeem nu nog effe leeg te gaan maken....

Kan ik die SP2 apart uninstallen??
En nog effe vraagje...:
Kan mij iemand een programma geven (of een link) voor harddisks eens grondig te examineren?? Zoja had ik dat nog graag geweten voor volgend weekend...

thx alvast ;)

• Eichii
hehe, zal ik weer met google gaan smijten. ;)

Een hele bekende is natuurlijk powermax. (eerste link in google)

Daarnaast heb je talloze programma's om je HD's te testen.
Ik ken er zelf niet zoveel, want ik heb er niet echt zoveel problemen met mijn hd's gehad.
Daarnaast zitten er 4 schijven (1x40 2x80 en 1x200) van maxtor in mijn pc en dat draait al sinds begin dit jaar goed.

Maar donder die SP2 eraf en als het goed is zou het probleem opgelost zijn.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
heb ja eens gezocht op google met die foutmelding?
die geeft namelijk een fout in fat-file system
gebruik je fat? probeer eens ntfs

edit: laps ... heb er over gelezen dat je toch ntfs hebt

[ Voor 19% gewijzigd door plastronneke op 24-10-2004 12:12 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit :)

problemen met opstarten ==> [XP-SP2/AMD64] STOP-error bij booten
Kan mij iemand een programma geven (of een link) voor harddisks eens grondig te examineren?? Zoja had ik dat nog graag geweten voor volgend weekend...
die staan gewoon in de OM FAQ :)

[ Voor 56% gewijzigd door G33rt op 24-10-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
yo, probeem opgelost (denk ik)

ik heb SP2 eraf gegooid. Enige nadeel is wel dat bij een uninstall van SP2, die er alles vanaf gooit. Ook van eerdere update's.... :| maar ja

Ik heb hem nu al een paar keer opgestart en niks meer, geen blauw scherm....hopend dat da nu zo blijft :)

Het is alleen die schijven zijn 2 jaar oud en ik kan er zo niet aan zeggen of dat da nog wel allemaal inorde is, daarmee.

Nu heb ik reeds een programma van maxtor afgehaald en da lukt langs geen kanten... programma doet het wel op zich, maar niet datgene wat ik er van verwacht :/

Ik had graag een allround programma dat mij in verstaanbare taal uitleg wat er aan de hand is....(of niet is ;) )

• Eichii
hehe, wat wil je dan verstaanbaar hebben.

snelle test (90seconden)
langzame test (denk ik 1 1/2 uur)
burn in test (zal wel, maak maar zelf op wat het doet)
en de andere 2 opties zijn gewoon om je HD te formatteren

Als de snelle test fouten geeft, kan je het soms oplossen met de langzame test te doen.

Anders geeft het foutcodes aan die je makkelijk via google of via de site van maxtor op kan zoeken.
Easy as cake! ;)
Pagina: 1