printer delen terwijl pc uitstaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
Kan iemand mij vertellen hoe ik een printer in het netwerk kan aanspreken zonder dat de pc waar ie aan zit aanstaat??
Ik heb iets gehoord van een kastje wat je aan je printer kan plaatsen (maar kan die dan rechtstreeks aan mij hub??

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

ja..dat kan :)

zoals je zegt, kan dat "kastje" in je LAN opgenomen worden. met eigen IP en al ternettend configgen op afstand.

sko

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Weet niet wat voor printer je hebt, maar de duurdere kan je vaak een netwerkkaart in stoppen. Zo'n kastje is ook een optie, alleen werken de goedkope alleen met NetBeui, dus alleen in simpele windows netwerken.

3com heeft ook wel mogelijkheden met TCP/IP ondersteuning, maar dan mag je wel een grote zak met geld meenemen.

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
hmm weet iemand dan hoeveel mij zo'n kastje gaat kosten en waar ik die dan kan halen
+ de benaming van zo'n doos..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Welk merk printer heb je?
Ik had een test gezien met printerservers en de HP's (3Com) kwamen er goed uit.
JetDirect 150
JetDirect 300
Zie http://www.hp.com/net_printing/ppss

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Als geld niet het probleem is; absoluut een HP Jetdirect kopen! En dan nog liever extern als intern want dan kan je dat externe kastje (later) ook nog voor andere printers gebruiken. Daarnaast zijn die externe ook met meerdere poorten leverbaar en kun je dus meerdere printers op 1 kastje aansluiten.

Suc6
Pagina: 1