comp 1 ziet wel 2 maar 2 ziet niet 1 +dns prob 1

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb hier 2 computers, beiden met WinME, die ik onderling heb verbonden in een netwerkje.
de server (192.168.11.1) kan wel verbinding maken met de client (192.168.11.2), maar de client niet met de server. Ook kan ik vanaf de server niet inetten. Dit komt omdat bij gebruik van internet, het dns van een site of server niet kan worden ge-resolved. Ik kan dus wel gewoon ip-nummers invullen om op een site te komen, maar als ik hiervoor een hostname invul, krijg ik een probleem.

Op comp 1 heb ik 2 realtek kaartjes gein-stalleerd.. beide precies t zelfde. Volgens mij kan dat geen conflict geven vanwege verschillende adapter-adressen en heeft dit ook nix te maken met dns. (if so.. tell me)

Op beide comps tcp/ip en netbeui. Dns klopt met chello (die konden me dr ook niet mee helpen). Ik gebruik geen hub, maar heb 1 (crossed)utp-kabeltje ertussen hangen.

Iemand die mij hier mee kan helpen?? bvd!

als dit niet genoeg info is plant je er maar wat onder.. Ik kan niet steeds kijken (inet is down, dus moet ergens anders), maar ik kan wel mail ontvangen op SilentStorm@chello.nl .. Als t kan graag ook daar wat naartoe sturen..

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik denk dat ik niet het hele probleem zie, maar als je het als volgt zou configureren moet het werken...(heb zelf ook gehad)

Server :
NIC1: Chellokaart, dus alles verkrijgen via DHCP
NIC2: ip:192.168.11.1 / subnet 255.255.255.0

Client :
ip 192.168.11.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.11.1
dns 192.168.11.1

Zo zou het qua softwarematige instellingen moeten werken.

Verwijderd

Op comp 1 heb ik 2 realtek kaartjes gein-stalleerd.. beide precies t zelfde.
is dit je server? zo ja, waarom gebruik je kaart van chello dan niet?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
hoe bedoel je ze "zien" elkaar niet? heb je het dan over netwerkomgeving, of over pingen ?

indien je netwerkomgeving bedoelt probeer dan eens dit: start - Find - Computer - <computernaam invulle>. dan zou hij hem moeten zien..

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 31 december 2000 17:57 schreef SilentStorm het volgende:
Op comp 1 heb ik 2 realtek kaartjes gein-stalleerd.. beide precies t zelfde. Volgens mij kan dat geen conflict geven vanwege verschillende adapter-adressen en heeft dit ook nix te maken met dns. (if so.. tell me)
EEEH, volgens mij begrijp ik je verkeerd maar goed.

PC 1
2 netwerkkaarten
1 van chello, en 1 voor internverkeer

PC 2
1 netwerkkaart

-Probeer het anders met deze IPadressen: 192.168.1.1(server)

192.168.1.2(client)

Gebruik winroute pro 4.1 lekker makkelijk

Kan je wel pingen van PC 2 naar PC1?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

OHW, klinkt afgezaag, maar dat probleem had ik ook met W2K(server) en win98SE(client), maar sinds er op beide computers W2K staat, draait alles perfect, en kan ik de server zien :).

Misschien is dat een allerlaatste optie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

voor dat dns probleem kan je het best WinRoute PRO gebruiken, want die kan het dns van de chello kaart makkelijk forwarden naar de rest van het netwerk en het is gewoon een van de beste share programma's

en over de 2 compu's die elkaar niet kunnen zien (toch?) kan je ook es proberen om naast tcp/ip Netbui te installeren en die bij de advanced properties (instellingen dus) ff als standaart zetten (zo moet het met win2k <-> win9x ook vaak)

suc6!

Greetz,

Jasper

• SilentStorm
Ik heb er een end in zitten prutsen en ik heb uiteindelijk via een paar vage winME dingen in het register (stond in de help) verandert. Nadat ik mn comps echter verplaatst had, werkt zowel netwerk(intern) als mn internet verbinding niet meer. Ik kan niet pingen naar netwerk, beide comps niet meer en ik kan niet pingen naar internet. :?:?:?

Overigens, ik heb internet ook al eerder geprobeert zonder netwerk. Dan werkt dns ook niet, dus dat ligt niet aan routerproblemen.

Enne.. waar vind ik winroute pro? klinkt niet echt gratis. Nou kan ik wel een beetje rondzoeken.. maar is er nog een andere mogelijkheid die je wel gewoon kan dlen voor windows? En dat internet delen van ME is dat niet hetzelde?

Ik probeer vanmiddag mn 3e of 4e keer dat ik netwerk opnieuw doe.. misschien lukt t nu..

• SilentStorm
heb internet weer aan de praat.. alleeen netwerkje ziet elkaar niet meer... geen ping, geen nix..

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
probeer is in verkenner in te typen:

\\IP-ADRESS
bijvoorbeeld \\192.168.1.1

Dit typ je dan in op 192.168.1.2
Pagina: 1