Stem wordt onderdrukt bij afspelen mp3 of film.

Pagina: 1
Acties:

• 2late2handle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01-2009
Hallo, als ik op mijn laptop (paradigit voyager, centrino 1.7, 768mb ram enz. enz. en sigmatell (brak) audiokaart) mp3's afspeel, dan wordt hoor ik de zang en soms sommige andere delen (zoals als grumpartijen) niet goed. Ook als ik 'm aansluit op mijn stereo is het geluid niet goed. Ook als ik films afspeel word een deel van het geluid veel zachter afgespeeld. Vaak overstemmen de achtergrondgeluiden zelfs de spraak in de film, wat het kijken eigenlijk ondraaglijk maakt. Ik heb mijn geluidsinstellingen staan op 2 speakers/hoofdtelefoon, en tijdens spellen is het geluid prima, hoe komt dit en vooral hoe krijg ik mijn geluid (weer) goed?
Beetje dramatisch gebracht, maar ik hoop dat iemand raad weer ;).

Groeten,
Reinoud

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:44
Check je speakerinstellingen in windows es, maybe staan deze wel op 5.1. Dat zou iig het wegvallen van de spraak verklaren bij films....

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen: haal een fatsoenlijke geluidskaart !!

• 2late2handle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01-2009
Zo als ik zei, staan de instellingen op 2 speakers, maar ik zal nog even kijken of ze ergens anders anders staan. Over die geluidskaart: het is een laptop; externe geluidskaarten zijn wel goed, maar ook een beetje duur ;).