Toon posts:

na low level format kan ik mijn raid niet meer instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een low level format gedaan. Na opstarten geeft de bios wel 2 losse schijven weer maar als ik in de ata 133 raid controller kom om er een raid 0 van te maken ziet hij geen harde schijven. Als ik in het menu(van de raid controller) op set up klik geeft hij aan no available disks. Helaas staat dit niet in het boekje.

Wel geeft hij 2 arrays weer en wel de twee losse schijven. Het heeft altijd gewerkt dus is het geen aansluitprobleem van hd.

Heb nu een ghost terug gezet op 1 schijf maar waarom kan ik geen nieuwe array maken?
Roy

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik het goed heb, heb je beiden disken dus nu aangesloten op je RAID controller, en zijn er twee "arrays"; de twee disken werken als twee aparte schijven. Als je nou eens in de BIOS van je RAID controller probeert alle arrays weg te gooien, kan je dan wel één grote array aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 1 verwijderd. Zo gauw ik reboot dan maakt hijzelf de array weer aan. Gevolg dat ik dan weer 2x 1+0 stripe heb staan en nog steeds niet een nieuwe array kan aanmaken. Wat doe ik fout?

Wat zou je normaal doen bij een schone schijf om raid te installeren? Start je eerst je computer en installeer je array en vervolgens installeer je winxp en de raid driver (middels f6). Heeft het maken van partities er nog iets mee te doen bij twee blanke schijven?

Tevens valt mij op dat in de bios bij standard cmos features er geen primary en secondary master/slave zijn geinstalleerd. Volgens mij ziet hij dus de hard disks niet in de bios daar ik ze ook niet kan selecteren. CMOS standard primary/slave Staan wel op auto.
Toch kan ik op 1 schijf wel xp installeren. Ik zie door het bos de ...

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 20:34 ]