Toon posts:

[internet]application/x-ns-proxy-autoconfig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mandrake 10 krijg ik indien ik het internet op wil telkens volgende melding:
U heeft gekozen een bestand te ophalen van het soort application/x-ns-proxy-autoconfig via http://<sitenaam>
Wat moet mozilla doen met dit bestand:
openen, opslaan etc...
Blijkbaar hebben niet alle site daar last van, maar GoT en google wel, terwijl tweakers.net en andere weer niet.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Ik heb dit dus nog nooit gehad, op reeds 2 andere pc's heb ik deze distributie ook gedraaid zonder probleem.
Iemand zei me dat het eventueel aan de MIME instellingen zou kunnen liggen, maar ik zou niet weten wat dat is en wat daar fout aan zou kunnen zijn (heb geïnstalleerd net zoals ik vroeger dat deed).

Via google kwam ik op volgende topic terecht: http://gamesforum.telenet.be/archive/index.php/t-250613.html waar een zelfde probleem wordt omschreven, echter die heeft het probleem bij alle sites, onder windows/firefox. Een antwoord werd daar niet gevonden.
(ik zit overigens bij dezelfde provider, telenet)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 16:35 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Hmm, dat is het MIME type van auto proxy configuration. Surf je toevallig via een proxy?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, proxy.pandora.be, tegenwoordig is dat ook pac.telenet.be geworden

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 17:41:
Yep, proxy.pandora.be, tegenwoordig is dat ook pac.telenet.be geworden
als ik me niet vergis moet je bij de IE settings even gaan zoeken naar http 1.1 settings en die even 2 opties aanvinken

je moet ook zien dat je je niet vergist hebt. proxy.telenet.be is de proxy server. pac.telenet.be is het pac script. Het eerste is dus als je manueel de servers invult, het 2de als je een proxy script insteld in IE

waarschijnlijk zal het ook zoiets zijn bij mozilla

[ Voor 33% gewijzigd door DaRKie op 23-10-2004 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn proxy is juist ingevuld (proxy.pandora.be werkt)

euh de andere settings zijn ook goed denk ik, ik heb het niet alleen in mozilla maar ook in konquerer en alle andere browsers onder mozilla.

• DaRKie
maar waarom surf je niet zonder proxy? Het is toch niet meer verplicht sinds een jaar ofzo

Dan is je probleem meteen opgelost

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
pac.telenet.be is niet hetzelfde als proxy.pandora.be. De eerste is een auto-configuration script, de tweede leidt naar de proxyservers zelf. Als je dus pac instelt als proxy, dan ga je wel een probleem hebben. Di pac kan je dus enkel gebruiken in het vak "Automatic proxy configuration URL", terwijl proxy.pandora.be enkel kan in manual configuration.

$ host pac.telenet.be
pac.telenet.be has address 195.130.131.253
$ host proxy.telenet.be
proxy.telenet.be has address 213.224.83.166
proxy.telenet.be has address 213.224.83.70
proxy.telenet.be has address 213.224.83.135
proxy.telenet.be has address 213.224.83.138

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb proxy ingesteld hoor, overigens raar maar waar het werkt nu wel (allé nu toch want ik zit op got in linux momenteel).
Buiten het wissen van mijn buffers, geschiedenis etc... heb ik niets veranderd. Dus erg vaag dat dat nu wel plots werkt.
En ook google.be werkt nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 14:42 ]

• DaRKie
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:42:
ja maar ik heb proxy ingesteld hoor, overigens raar maar waar het werkt nu wel (allé nu toch want ik zit op got in linux momenteel).
Buiten het wissen van mijn buffers, geschiedenis etc... heb ik niets veranderd. Dus erg vaag dat dat nu wel plots werkt.
En ook google.be werkt nu.
dat noem ik de wondere wereld van Telenet
heb er een paar maand de helpdesk gedaan ... it ain't nice :p
Pagina: 1