Toon posts:

Probleem met Z3 (Konica-Minolta) of USB-poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even geleden heb ik de Z3 (camera van Konica-Minolta) gekocht. Nu kan ik op mijn pc (Dell, Windows XP) geen foto's van een 128 MB-kaart downloaden. De camera geeft 'system error' aan en schakelt zichzelf uit. Op een andere pc lukte het wel. Enig idee wat er fout gaat?
Dank! Claudie

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 19:38
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 16:34:
Even geleden heb ik de Z3 (camera van Konica-Minolta) gekocht. Nu kan ik op mijn pc (Dell, Windows XP) geen foto's van een 128 MB-kaart downloaden. De camera geeft 'system error' aan en schakelt zichzelf uit. Op een andere pc lukte het wel. Enig idee wat er fout gaat?
Dank! Claudie
Heb je de juiste drivers wel geinstallleerd?

anders zou ik een andere usb poort proberen 1 achter op het moederbord, dus niet op een hub aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat een 16 MB kaart het wel doet.. Ander hardware doet het ook.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-02 08:50

MicroWhale

The problem is choice

Ik had na een nieuwe installatie van xp hetzelfde, bleek dat de usb2.0 drivers niet geinstalleerd werden en de informatie niet echt lekker verstuurd werd. Het apparaatje praatte alleen in usb2.0 dus de synchronisatie ging niet goed en hij gaf dus een apparaatfout.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Hallo Claudie,

Ik heb hetzelfde probleem met de Minolta Z3 die we vorige week gekocht hebben : met een 16Mb kaart geen enkel probleem, met een 512 Mb ook een system error en camera schakelt zichzelf uit.
(wij hebben ook Windows XP)
En op een andere PC, met Windows 2000 hebben we geen enkel probleem !
Hallo Logos,
Kan je misschien zeggen hoe je kan checken of de USB2.0 drivers geinstalleerd zijn of niet ? En als achteraf moest blijken dat ze niet moesten geinstalleerd zijn, wat moet ik dan juist doen om ze te installeren?

Hopelijk horen we snel iets van jullie.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Konica Minolta moet ik nieuwe firmware installeren. Punt is dat ook dat niet werkt en de helpdesk van de firma helpt me niet echt verder. Ik wil zo graag mijn foto's downloaden...

Logos, hoe heb jij het probleem met je drivers opgelost?

Dank weer! Claudie

ps ben toch blij dat ik niet de enige ben met dit probleem...

Verwijderd

Hallo Claudie,

Ondertussen hebben we ook problemen met de 16Mb.
We hebben niet de 'system error'waarvan voordien sprake, maar het probleem is dat er gewoon niks gebeurt ! . We sluiten de camera aan op de USB poort, op de camera krijgen we het 'initializing .... ' berichtje, maar verder gebeurt er niks.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Grote kans dat het met een cardreader wel gewoon werkt, het is natuurlijk niet echt een oplossing, maar het werkt wel veel handiger omdat je niet meer van zulke vage problemen hebt, en niet steeds kabels hoeft in te pluggen en je camera hoeft aan te zetten en zo.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
De 16 MB kaart, geeft bij mij geen problemen... Wat voor pc hebben jullie? Ook een Dell? Zou t daaraan kunnen liggen misschien?
Ik heb nog steeds geen reactie van Konica Minolta. Hebben jullie aan hen het probleem ook voorgelegd? Samen staan we sterker.. ;-)

Verwijderd

Claudie,

Inderdaad, wij hebben ook een Dell PC Pentium 4 met XP windows. Ik vermoed dus dat jij juist dezelfde hebt.
Door gisteren meerdere pogingen te ondernemen om het toch nog in orde te krijgen, begon onze camera dol te draaien. Niet meer inzoomen, niet meer kunnen afzetten, van bekijken fotos naar fotos nemen ging niet meer, en nog zo van die rare dingen. Ondertussen, na een rustperiode werkt hij terug prima (heel frustrerend).
Ik blijf in ieder geval verder zoeken en als er een oplossing uit de bus komt laat ik ze zeker weten.
Met Minolta hebben we nog geen contact gehad.

Michel,

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Michel,

Ik vermoed dat het probleem dan niet aan de camera, maar aan de Dell-computer ligt. Ik heb namelijk de camera op een andere pc aangesloten en toen deed ie het prima. Ik hoop dat iemand op dit forum weet wat we moeten doen, want ik baal flink van het euvel. Een cardreader is een idee, maar het liefst wil ik dat het apparaat gewoon goed werkt.
Ik heb van Konica M een nieuwe handleiding gekregen voor het installeren van firmware. Ik kan alleen nu niet bij mijn email van het werk. Ik kan het later naar jullie doorsturen?? Ik heb zelf nog niet geprobeerd of het installeren nu wel werkt. Ik laat het jullie weten.

Claudie

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
Geld dit voor alle usb poorten op jullie pc's

offtopic:
Blijven jullie elkaar begroeten

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gekke is dat de ADSL en de rest van de hardware het wel doet op de USB-poorten. Alleen de camera, ho maar. Snap jij t?

Verwijderd

Ook bij mij werken alle USB poorten perfect met andere toestellen (Vb printer, muis), maar de camera werkt op geen enkele poort (allemaal geprobeerd)....en toch, gisteren ging hij wel 1 maal (met de 16Mb kaart) en plaatste de testfotos op de Dell computer.
Wij vertrekken morgen wel voor 1 maand naar Laos. Dus zal ik even jullie verdere reacties niet kunnen lezen. Zal dus zéér benieuwd zijn als we op 30 november terug in het land zijn, om te kijken of er al een oplossing is voor ons probleem, omdat we dan veel (hopelijk mooie) fotos bij zullen hebben.
We gaan daar 2 X 512Mb kaarten gebruiken voor onze fotos.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, daar gaan we weer. Ik heb inmiddels nieuwe firmware op de camera geinstalleerd en het probleem blijft zich voordoen. Volgens de helpdesk van Konica-Minolta kan er een haarscheurtje op de printerplaat van de camera zitten, volgens de technische dienst heb ik geen 'compatable' geheugenkaarten gekocht... Oftewel: ik ben nog geen steek verder. Het ding doet het nog steeds niet. Kan het aan de geheugenkaarten die ik bij een zaak voor professionele fotografen heb gekocht, liggen?

Verwijderd

Hallo Claudie,

We zijn terug uit Laos en een stukje Thailand sinds gisteren.
Zoals ik kan vaststellen zijn we nog geen stap verder met ons Z3 probleem.
Mijn 2 kaarten van 512Mb zitten volledig vol met "hopelijk" mooie fotos, maar kan ze nog steeds niet bekijken op mijn PC.

Bij mijn vrouw op het werk is iemand die een cardreader thuis gebruikt en ging deze mee brengen om eens uit te testen of dit werkt op mijn PC.
Ik laat in ieder geval het resultaat van deze test weten.

In het verre oosten zijn zo'n cardreaders in ieder geval héél duur (65 euro), bij ons heb ik er één gezien van 20 euro.

En ik moet mij verontschuldigen, omdat ik verkeerde info gaf over mijn PC. Het is een Packard Bell laptop met XP windows en Intel pentium 4, en geen Dell zoals ik eerder meldde. Waarschijnlijk was ik ook zoals mijn Z3 een beetje dol gedraaid.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem. De camera is niet te benaderen via de usb poort. Hebben het op 3 verschillende computers geprobeerd.
Het ligt niet aan het SD geheugen. Deze is namelijk "gewoon" leeg te halen via een in de printer geintegreerde cardreader of via de pocketpc.

We hebben nog geen andere firmware geprobeerd maar zoals boven is aangegeven lijkt dat ook geen oplossing.

Vaag probleem, wie helpt ons?

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer contact gehad met KM: de helpdesk geeft aan dat er een haarscheurtje kan zitten op de printerpoort, een andere medewerker dat de geheugenkaart en de camera niet compatable zijn. Oftewel: probleem is nog steeds niet opgelost...

Verwijderd

typisch gevalletje kastje muur... :'(

Verwijderd

Hallo Claudie en Wiki,

Blijkbaar zijn wij de enigen die dit probleem hebben (eigenlijk hadden voor mij).

Voor ons vertrek naar Laos had ik pack 2 van XP Windows geladen, en mischien dat het daar aan ligt, maar.........ik kan mijn foto's die op 512Mb kaarten staan of 16Mb gewoon laden via de USB poort achteraan, hetgeen vroeger totaal niet werkte . Ook via de cardreader die mijn vrouw van een collega meebracht om uit te testen werkt het perfect .

Specificaties van de cardreader: ( die hij gekocht heeft in Amerika.
In het boekje "NETWERK" van december 2004 staat de reader beschreven op Blz 9, als prijs vermeld men daar 22 Euro, en zou volgende maand in Belgie verkrijgbaar zijn)., maar ik heb hem zien liggen bij de fotohal voor 19,90 Euro.

Sandisk imagemate "SD/MMC"
Modelnr SDDR-93 = USB
PartNumber 20-90-00116
093666 Made in China

Steeds (rechtstreeks met de Z3 en via card reader) opent Microsoft (windows) nu een popupschermpje "WIZARD SCANNER EN CAMERA" en vraagt wat hij moet doen. Via deze weg kan je de foto's naar een map sturen, printen, een diavoorstelling maken........enz.

Bij mij werkt alles nu voor 100%. Zeer vele malen uitgeprobeerd voor ik dit aan jullie meldde, maar vraag me nu niet hoe en waarom het nu werkt en vroeger niet.

Mischien heb ik per ongeluk via configuratiescherm de juiste file opgestart die cameras initialiseert.

Verwijderd

het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je usb chipset drivers nu geupdate zijn.
het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je je kaartje via de camera geformatteerd hebt, waardoor de mappenstructuur klopt, waardoor de camera geen rare meldingen geeft bij het aansluiten op een computer.

Verwijderd

Ik weet niet waar jullie het in godsnaam over hebben, maar ik werk met nog 1 collega op de Photo Helpdesk van Konica Minolta (al 14maandeN) en gegarandeerd dat wij jullie niet aan de telefoon of per e-mail hebben geholpen (en al zeker niet met een dergelijk antwoord).
Je wordt altijd geholpen totdat het probleem is verholpen of je moet ons uitschelden of zwaar irritant zijn.

Maar goed 2 the point:
Heb je je usb chipset drivers al eens geupdate?