Toon posts:

Creative SB Live en 5.1 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit moest ik ff posten van een vriend van mij (hij kan niet op dit forum komen om de een of andere wazige reden):
Ik heb in mijn pc die ik boven heb staan een ''Creative Soundblaster Live!'' uidskaart zitten. Nu heb ik hier een 5.1 set op aangesloten. Deze heb ik zoals standaart is met 3 (mini-jack) kabeltjes aangesloten op de ingangen van de kaart aan de achterkant van de pc. Deze kleuren op de basbox zijn:
- Groen
- Zwart
- Oranje
De kabeltjes zijn in deze kleur en ik heb 3 ingangen die ook idem kleur hebben.
Dus lijkt het me logisch dat ik ze op de kleur moet aansluiten.
Nu had ik dit gedaan en de software geinstalled maar nu blijkt dat ik zelf als ik dit instel geen 5.1 sound kan gebruiken.
Heck, het ding is niet eens stereo! _-_

Het is zo'n kaart Plaatje!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 16:04 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[mierenneukmodus]
je moet je speakers ook op de uitgang van je kaart aansluiten, niet op de ingang 8)7
[/mierenneukmodus]
Nu had ik dit gedaan en de software geinstalled maar nu blijkt dat ik zelf als ik dit instel geen 5.1 sound kan gebruiken.
Heck, het ding is niet eens stereo! _-_
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Hij is niet eens stereo? Alsin, er komt totaal geen geluid uit, dus, de geluidskaart werkt helemaal niet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

probeer eens alleen via de digitale uitgang(geel/oranje) aan te sluiten, ipv digitaal en analoog(3 stekkertjes), mischien dat daar de fout zit