Toon posts:

Bestandsdeling lukt maar deels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een (voor mij) raar probleem: Ik heb meerdere harddisken gedeelt en tot voor kort waren ze allemaal via andere pc's in het netwerk gewoon toegankelijk. Echter sinds een paar dagen is het niet meer mogelijk om via het netwerk op 1 van die harddisken te kijken. Zogauw deze harddisk aangeklikt wordt op het netwerk, krijg ik de volgende mededeling:
"ONVOLDOENDE OPSLAGRUIMTE OP DE SERVER BESCHIKBAAR OM DEZE OPDRACHT TE VERWERKEN"
Ik snap hier niks van, er is niets veranderd ten opzichte van een paar dagen terug en alle andere harddisken zijn wel gewoon toegankelijk.
Aan de 'opslagruimte' kan het volgens mij niet liggen, op die harddisk heb ik nog 75GB vrij en ook mijn werkgeheugen (2GB) moet toch voldoende zijn?
Ik heb de eigenschappen van die harrdisk vergeleken met de harddisken die wel toegankelijk zijn en daar zit geen verschil in. Wie weet de oplossing?

Verwijderd

welke windows gebruik je??

heb je de share al eens opnieuws aangemaakt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op share en ntfs niveau (of gebruik je fat32 :?) zijn daar nog gekke dingen in te zien :? lokaal heb je nergens last van begrijp ik :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP Pro SP2, opnieuw de share aanmaken heb ik ook al gedaan. Het stomme is, tot voor een paar dagen geleden werkte alles nog helemaal goed, er is helemaal niets veranderd, ook niet aan die bepaalde harddisk, maar opeens wil deze gewoon niet meer openen. Alle andere harddisken en mappen zijn gewoon wel toegankelijk. Het enige verschil is dat ik dus bij het proberen te openen van die bepaalde harddisk de rare foutmelding krijg over onvoldoende ruimte op de server....... Geloof me, ik heb ruimte ZAT, op die bepaalde harddisk is nog zo'n 75GB over, mijn SWAPFILE heeft 40GB tot zijn beschikking op een apparte partitie van een andere harddisk en mijn C: heeft ook nog zo'n 20GB over..... Waar die rare melding nu op slaat, ik begrijp het niet.... :?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

IRP stack size :? [rml][ XP] Netwerk 'onvoldoende opslagruimte op server'[/rml]

Van de een op de andere dag heb ik hoer met w2k ook wel eens mee te maken gehad, ff iets in de reg aangepast en het werkte weer, zeer vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 23-10-2004 18:34 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zoiets zou het dus kunnen zijn...... Maar WAT moet ik dan aanpassen in het register?????

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 18:20:
Kijk, zoiets zou het dus kunnen zijn...... Maar WAT moet ik dan aanpassen in het register?????
zie de link in het topic dat ik je heb gegeven, je moet de waarde die achter dat dingetje in de register staat verhogen en verlagen met minimaal 2, vervolgens reboot en dan opnieuw proberen. In het verleden heeft dit de oplossing voor mij geboden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik had over de link heen gelezen. Ik ga het proberen en laat weten of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas..... Ik heb die waarde toegevoegd aan het register, maar het probleem blijft bestaan........ :'(

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hmm...
wanneer heb je SP2 geinstalleerd??
probeer dat er eens af te gooien (als je em niet met een geslipstreamde cd hebt geinstelleerd)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat SP2 het probleem veroorzaakt, deze staat er inderdaad al WEKEN op via een (door mij zelf) geslipstreamde originele cd. Het probleem doet zich pas sinds 4 dagen voor en in die 4 dagen is er niets veranderd qua updates, drivers of andere software. Het vreemde is dat het ALLEEN op die schijf problemen geeft, ik heb namelijk meerdere harddisken in mijn pc zitten en andere harddisken met minstens zoveel data (185GB of meer) zijn zonder problemen op het netwerk toegangkelijk.

Verwijderd

Je bent toevallig niet aan het "rommelen" geweest met quota management op het systeem waar de shares staan?

Dit lijkt me trouwens niet iets voor Network Troubleshooting.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben absoluut niet aan het rommelen geweest met welke instelling dan ook...... Als dit niet de juiste plaats is om dit probleem aan te kaarten, waar zou ik volgens jou dit dan wel moeten doen?

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Heb hier precies hetzelfde prob
het gaat hier wel om drie externe HD's via USB2.0 aan een XP Home PC. Deze zijn dus onder vermelding van bovengenoemde foutmelding (onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken) niet toegankelijk op een XP Pro PC...

Jammer dat we er nog niet uit zijn...

Iemand nog ideeën?

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
oeps, ik kan deze post niet meer verwijderen?

[ Voor 99% gewijzigd door steef321 op 01-04-2006 19:31 ]

Pagina: 1