Per 1 september zijn de AV van Telfort gewijzigd zonder dat klanten hierover geinformeerd zijn. Het is er erg op achteruit gegaan. Overigens staat die AV pas hooguit een paar dagen op de website. Zie HIER
Misschien handig om te vertellen HOE we erop achteruit gaan... Beetje specifiek worden?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Iemand op de hoogte wat er specifiek gewijzigd is aan deze voorwaarden t.o.v. de vorige?
Eén ding viel me wel op dat het afluisteren van je voicemail via 1233 gratis is. Zal natuurlijk wel inhouden dat 777 (oude manier) nog een betaal nummertje is...
Eén ding viel me wel op dat het afluisteren van je voicemail via 1233 gratis is. Zal natuurlijk wel inhouden dat 777 (oude manier) nog een betaal nummertje is...
Koffie!!
Zolang de voorwaarden niet gaan gelden voor al bestaande klanten dan is er niks aan de hand. Dus je kunt dat even navragen bij Telfort. Gaan ze ook gelden voor bestaande klanten, dan heb ik maar 1 ding te zeggen: Opzeggen!
Hehe, en dan zeker je telefoon weer moeten terugsturen net als bij die vorige wijzigingsactie? Dan levert het je dus ook niets op behalve gezeik...
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Gaat ook in voor bestaande ab. zie punt 1.3
Koffie!!
Ik heb niks hoeven terugsturen. Dat soort dingen zouden ze eventueel (ik weet dus niet eens of het wel mag) als je rechtstreeks bij Telfort een abo hebt afgesloten. In alle andere gevallen krijg je de telefoon of cashback immers niet van Telfort, maar van de verkopende partij.RobertJ schreef op 23 oktober 2004 @ 14:43:
Hehe, en dan zeker je telefoon weer moeten terugsturen net als bij die vorige wijzigingsactie? Dan levert het je dus ook niets op behalve gezeik...
Verwijderd
daar staat alleen dat ze het mogen wijzigen, er staat niet dat dat ook gebeurd is. sterker nog, als dat gebeurd was hadden we het wel gehoord.Jaywalker schreef op 23 oktober 2004 @ 14:45:
Gaat ook in voor bestaande ab. zie punt 1.3
maar wat is er eigenlijk veranderd?
Het artikel over Tarieven is sowieso niet meer hetzelfde. Artikel 1.3 is ook gewijzigd, het is nu duidelijker geworden wanneer je kunt opzeggen. Ze hebben nu wel omschreven wat de betekenis is van bepaalde begrippen is.
Ik kan zo op het eerste gezicht eigenlijk geen nadelige dingen vinden.
Ik kan zo op het eerste gezicht eigenlijk geen nadelige dingen vinden.
AV per 15-08-2003
AV per 1-09-2004
Ik heb ze net even afgedrukt om de verschillen eens helemaal uit te pluizen. Als het me niet bevalt zeg ik het wellicht op. (afhankelijk van de eventuele alternatieven)
AV per 1-09-2004
Ik heb ze net even afgedrukt om de verschillen eens helemaal uit te pluizen. Als het me niet bevalt zeg ik het wellicht op. (afhankelijk van de eventuele alternatieven)
blah
mmm... 1.3 begint meteen al interessant:
Ze hebben dit niet bekend gemaakt toch? (zo ja, hoe???)1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende voorwaarden en de tarieven wijzigen. Deze wijzigingen gaan
vier weken na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een
voor hem nadelige wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop
de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Telfort te zijn ontvangen.
blah
Maar je analyse heeft pas zin als de nieuwe AV voor bestaande klanten gaat gelden. Check dat dus eerst even.
Ohw, daar duik ik maandag meteen even achteraanOscar Mopperkont schreef op 23 oktober 2004 @ 15:03:
Maar je analyse heeft pas zin als de nieuwe AV voor bestaande klanten gaat gelden. Check dat dus eerst even.
Verwijderd
Bij Telfort is voicemail altijd gratis, das nie nieuwJaywalker schreef op 23 oktober 2004 @ 14:41:
Iemand op de hoogte wat er specifiek gewijzigd is aan deze voorwaarden t.o.v. de vorige?
Zou mooi zijn, ben zat van dat stelletje apen, maar zit nog tot mei aan ze vast helaas 
* ephymerous volgt dit draadje
* ephymerous volgt dit draadje
XXXVI
Ik kreeg gister een telefoontje van iemand die ik totaal niet ken met de vraag of het nummer waarop ze me belde, mijn nummer was. Uiteraard zei ik 'ja' (anders zou ze me ook niet aan de lijn krijgen toch!?). Maar na veel geblaat bleek dus dat mijn rekening met haar bankrekening betaald zou zijn ofzo. Beetje vreemd... Helemaal omdat mijn rekening ook vanaf mijn bankrekening betaald is.
Off-topic? Nee toch???
Off-topic? Nee toch???
blah
ach, aslof de av van telfort zo belangrijk is. Meer dan de helft is geen eens rechtsgeldig. Veel zaken worden gedekt middels dwingend recht. Meer beetje consument bang maken dit...imho
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Wat zou ik blij wezen als ik bij Telfort weg kan.
Ik heb er 4 maanden gevochten voor mijn mobieltje (in die 4 maanden, betaalde ik deze al wel af, uiteraard).
Na 5 maanden was ik het zo zat, ben naar de bank gegaan en een rode kaart gehaald (andere partij is verplicht de machtiging te stoppen).
Opeens telefoontje, sorry dit en dat. Ben nog gaan onderhandelen en heeft me uiteindelijk 3 maanden abo en sms tegoed opgeleverd.
Aangezien ik nog tot oktober volgend jaar moet, ga ik ook zeker zoeken naar dingen die gewijzigd zijn.
Ik heb er 4 maanden gevochten voor mijn mobieltje (in die 4 maanden, betaalde ik deze al wel af, uiteraard).
Na 5 maanden was ik het zo zat, ben naar de bank gegaan en een rode kaart gehaald (andere partij is verplicht de machtiging te stoppen).
Opeens telefoontje, sorry dit en dat. Ben nog gaan onderhandelen en heeft me uiteindelijk 3 maanden abo en sms tegoed opgeleverd.
Aangezien ik nog tot oktober volgend jaar moet, ga ik ook zeker zoeken naar dingen die gewijzigd zijn.
Verwijderd
Zit zelf te denken aan opzeggen, maar hoe gaat dit precies als de AV nadelig gewijzigd zijn?
Gewijzigde delen:
5.3, toegevoegde regel(niet nadelig voor klanten ouder dan 1 maand):
De Contractant kan niet naar 090x, naar andere commerciele nummers en als de Contractant in het buitenland is , naar andere buitenlandse landen bellen tenzij 35 dagen zijn verstreken sinds de ontvangst door Telfort van betaling van de eerste factuur.
11.10, nieuw toegevoegd(nadelig):
Telfort is niet aansprakelijk voor schade die kan ontstaan als gevolg van maatregelen die aan Telfort worden opgelegd door de overheid of een andere gezaghebbende organisatie.
14.3, nieuw toegevoegd(nadelig):
Overstappen van een bel- of sms bundel naar een andere bel- of sms- bundel is gedurende de minimale periode alleen mogelijk naar een bundel met een hgoere waarde en indien Telfort toestemming geeft. In geval van overstappen naar een andere bundel, vervallen rsterende belminuten of (sms) berichten.
Geloof dat dit de verschillen zijn die het meest nadelig zijn.
Zal nog even verder speuren.
Groetjes!
Gewijzigde delen:
5.3, toegevoegde regel(niet nadelig voor klanten ouder dan 1 maand):
De Contractant kan niet naar 090x, naar andere commerciele nummers en als de Contractant in het buitenland is , naar andere buitenlandse landen bellen tenzij 35 dagen zijn verstreken sinds de ontvangst door Telfort van betaling van de eerste factuur.
11.10, nieuw toegevoegd(nadelig):
Telfort is niet aansprakelijk voor schade die kan ontstaan als gevolg van maatregelen die aan Telfort worden opgelegd door de overheid of een andere gezaghebbende organisatie.
14.3, nieuw toegevoegd(nadelig):
Overstappen van een bel- of sms bundel naar een andere bel- of sms- bundel is gedurende de minimale periode alleen mogelijk naar een bundel met een hgoere waarde en indien Telfort toestemming geeft. In geval van overstappen naar een andere bundel, vervallen rsterende belminuten of (sms) berichten.
Geloof dat dit de verschillen zijn die het meest nadelig zijn.
Zal nog even verder speuren.
Groetjes!
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:28 ]
Verwijderd
hmmz, ik zit nou wel te bedenken: ik ben van abo geswitched paar weken terug en heb dus in feite na 1 september een aansluiting.
maarja: ze zijn wel het goedkoopste. kan dus beter blijven
maarja: ze zijn wel het goedkoopste. kan dus beter blijven
Verwijderd
Wat zetten jullie precies in de brief die je stuurt naar Telfort ?? Heeft iemand er hier een voorbeeldje van ?
Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd op te zeggen naar aanleiding hiervan?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
ik denk dat iedereen er maar vanuit gaat dat de oude abo's ook de oude av houden, omdat telfort anders wel iets had laten weten.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:45:
Is dit topic dood? Iedereen omgekocht door TF?Ben eigenlijk wel nieuwsgierig!
Ik heb inmiddels nagezocht hoe het precies zit.
Reactie Telfort: "Deze nieuwe algemene voorwaarden gelden enkel voor nieuwe abonnees. Bestaande abonnees houden de oude algemene voorwaarden. De invoering van de nieuwe algemene voorwaarden is voor oude abonnees dan ook geen reden tot opzegging. "
Reactie Telfort: "Deze nieuwe algemene voorwaarden gelden enkel voor nieuwe abonnees. Bestaande abonnees houden de oude algemene voorwaarden. De invoering van de nieuwe algemene voorwaarden is voor oude abonnees dan ook geen reden tot opzegging. "
Nou dan hebben ze je mooi voor het lapje gehouden. Dat doet mij denken aan de overgang O2 naar Telfort. Ook toen zeiden ze dat de nieuwe AV voor alleen nieuwe abonnees gold, niets is minder waar.
Verwijderd
hoe kom je daar nou weer bij. als telfort zegt dat de oude AV blijven gelden kun je ze daar toch gewoon aan houden? sim-pelMTT schreef op 02 november 2004 @ 21:47:
Nou dan hebben ze je mooi voor het lapje gehouden. Dat doet mij denken aan de overgang O2 naar Telfort. Ook toen zeiden ze dat de nieuwe AV voor alleen nieuwe abonnees gold, niets is minder waar.
Verwijderd
Als je dat schriftelijk bevestigd krijgt wel ja.
Maar dat kan je bij Telfort niet krijgen (alleen een telefonische bevestiging).
Probeer ze daar maar eens aan te houden...
Misschien helpt een brief die je schrijft? Iets als:
(evt. nog even vermelden dat je in aanmerking wilt komen voor nummerportering naar een andere aanbieder)Geachte heer of mevrouw,
Ik heb vernomen dat per 1 september de Algemene Voorwaarden zijn gewijzigd. Ik zou graag willen weten of deze alleen voor abonnementen gelden die zijn afgesloten op of na 1 september 2004, of dat de gewijzigde Algemene Voorwaarden voor iedereen van toepassing zijn. In dat laatste geval wil ik graag mijn abonnement opzeggen omdat u verzuimd heeft dit tijdig te melden en de nieuwe Algemene Voorwaarden voor mij om persoonlijke redenen onaanvaardbaar zijn.
Graag ontvang ik van u per ommegaande een schriftelijke antwoord.
Met vriendelijke groet,
blablabla
blah
ik denk inderdaad wel dat ze mij voor het lapje gaan houden ja... als je je werkgever al niet meer kunt vertrouwen...MTT schreef op 02 november 2004 @ 21:47:
Verwijderd
je gaat er gewoon vanuit dat de oude AV blijven gelden. als telfort dan ineens met nieuwe AV komt aanzetten doe jij alsof je van niets weet, en dat is ook zo: telfort heeft je immers nooit op de hoogte gesteld.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 13:38:
Als je dat schriftelijk bevestigd krijgt wel ja.
/me ziet het hele probleem niet zo. je kunt hooguit zeggen dat ze wat onhandig zijn bij telfort, maar dat wisten we al. ze gaan echt niet opzettelijk mensen zitten voorliegen/oplichten
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 19:34 ]
Verwijderd
Dan ken jij Telfort nog niet.
Die lullen zich er dan zo uit, ze zeggen dat ze je het per SMS/brief/krant of wat dan ook hebben laten weten en dat dat bij jou niet is aangekomen is de schuld van TPG/krant etc...
Ik heb in iedergeval doorgezeurd om een schriftelijke bevestiging. Kon ik nog steeds niet krijgen maar ze konden het wel even naar me mailen:
Die lullen zich er dan zo uit, ze zeggen dat ze je het per SMS/brief/krant of wat dan ook hebben laten weten en dat dat bij jou niet is aangekomen is de schuld van TPG/krant etc...
Ik heb in iedergeval doorgezeurd om een schriftelijke bevestiging. Kon ik nog steeds niet krijgen maar ze konden het wel even naar me mailen:
Het lijkt me in iedergeval dus wel duidelijk dat dit geen opzegmogelijkheid is, maar ik zou iedereen (met het oog op toekomstige problemen) toch aanraden om een bevestiging te vragen...Geachte heer Xxxxxxxxx,
Bij deze de bevestiging dat voor u de oude algemene voorwaarden blijven gelden. Dat zijn de voorwaaden waarvoor u heeft getekend bij het afsluiten van uw contract. De nieuwe algemene voorwaarden zijn dan ook niet op u van toepassing, maar alleen op nieuwe klanten.
Heeft u hierover nog vragen dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice. Op dit email adres kan niet worden gereageerd, omdat het uitsluitend bestemd is voor intern gebruik.
Met vriendelijke groet,
X. xxx Xxxxxxx (CR)
Pagina: 1