[XP] Verkenner heeft geen toegang tot alle mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Op mijn PC draait XP Prof NL en Office 97 NL. Geen servicepacks zijn geinstalleerd.
Ik ben administrator op het systeem.

In de map C:\Documents and Settings\<naam>\Local Settings\Temporary Internet Files staat een o.a. map \sssjp805\ Deze heeft het attribute s (van system), maar is niet toegankelijk met verkenner.

Via de commandline en via Office97 is deze map wel benaderbaar.

Met mapopties zouden alle hidden-, system- en besturingssyteem mappen en files zichtbaar moeten zijn. attrib -s <mapnaam> werkt niet.

De mappen die hangen onder \Temporary Internet Files wil ik ook kunnen benaderen. Iemand een idee wat er aan de hand is?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

attrib -s werkt niet zeg je -> geeft ie dan een "map in gebruik" melding of iets dergelijks?

Doe eens het volgende:
- Beeindig via XP Taakbeheer alle processen EXPLORER en IEXPLORE
- Open vanuit Taakbeheer een CMD box
- Ga via de prompt naar de mappen toe

Nu kun je ze waarschijnlijk wel verwijderen, attributen veranderen etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb het geprobeerd. De mappen zijn nog steeds niet zichtbaar met verkenner.

Attrib Content.IE5 -s word wel geaccepteerd, maar na een reboot is de system-flag teruggezet.

Attrib sssjp805 -s werkt wel en blijft zo staan na een reboot (gecontroleerd via command prompt), maar is ook niet zichtbaar in verkenner.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welke attributen heeft die sssjp805 nog meer?
En dat Windows de attributen van bepaalde folders terugzet is niet zo gek natuurlijk, en dat ze uitgesloten worden van de Verkenner view ook niet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Via de commandline wel bereikbaar: bedoel je soms dat de dir niet zichtbaar is in de verkenner? Kan kloppen ja, dat is zo in de temp inet files dir. Hoef je je geen zorgen over te maken.
Geen servicepacks zijn geinstalleerd.
offtopic:
Trek die PC eens heel snel van het internet af, je bent een gevaar voor jezelf en de rest van de digitale mensheid :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F_J_K schreef op 23 oktober 2004 @ 16:49:
offtopic:
Trek die PC eens heel snel van het internet af, je bent een gevaar voor jezelf en de rest van de digitale mensheid :X
Denk dat dat al te laat is gezien de naam van die dir...

Lijkt verdacht veel op een botje of een bdoor iig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik ga mee met BackSlash32. Scan je pc eens op ad/spyware? En virussen natuurlijk. Het lijkt me heel verdacht aangezien er hier thuis 4 pc's met xp zijn, en geen van allen heeft ook maar 1 map in de temporary internet files map...

• Blue_eagle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03-2022
hi

ik heb gisteren een scan gedaan en onder de temp dir. en de temp internet files dir. stonden een paar virussen volgens norton 2005

dus heb ik deze mappen handmatig zitten na te kijken en alles zitten te verwijderen (moet er wel bijzeggen wat hij vond was idd spyware van adaware die ik niet geinstalleerd had)
Normaal moet ik hier toch alles uit kunnen verwijderen of niet???

na het verwijderen doe ik een restart en ik kan niet meer inloggen
win smijt me er direct terug uit

ik heb al een topic geopend
[rml][ XP] verwijderen van belangrijk win xp bestand*[/rml]

zoals ik al in deze topic vermeld wil ik gaan formatteren
maar ik zou eerst nog een backup willen nemen
iemand een idee waarom ik die mappen en bestanden niet kan zien onder de root van de c-schijf?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Mja, wat dacht je van een rechten problem?
Het heeft m.i. 0,0 te maken met defile attributes...
Eenvoudig bestandsdeling uitzetten en voila je kunt de administrators groep toevoegen....

We have just one world, but we live in different ones...

• Blue_eagle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03-2022
hi

zoals ik al in mijn eigen topic vermeld kan ik dit nu niet direct uittesten
maar dit gaat idd het eerste zijn wat ik ga uitproberen om die fileshare uit te zetten

maar komen die mappen dan zichtbaar want dat is mijn grote probleem
eerder kan ik niet de eigenaar worden???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we het bij 1 topic per vraag houden ajb :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.