Toon posts:

beeldscherm laptop uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej mensen.. Ik heb een probleem: ik heb de laptop van me broer zolang gekregen voor op school (ict opleiding), maar nu heeft dat ding 1 mankement. Het is een compaq armada 1592DT ... (200 mhz ofzo, maar is ff niet van belang denk ik). Het probleem is dat die een soort van hitteproblemen denk ik heeft. Als hij een tijdje aanstaat (is ook steeds verschillend; dan gebeurt het na 5 min, dan na een uur) dan wordt het beeldscherm opeens knalwit toetsen of wat dan ook reageert dan ook niet meer enzo, hij moet dan gewoon handmatig uitgezet worden. Nu is de vraag van mij, of er een toetsencombinatie ofzoiets dergelijks bestaat, waarmee het beeldscherm uitgeschakeld wordt, en een combinatie daar waarmee die weer aangezet wordt? (Er staat WinME op)...Overigens het is geen model met de functie dichtklappen = uit, openklappen = aan. Misschien bestaat er wel een programma waarmee je dit kan binden, maar dat weet ik dus niet.

edit: op een externe monitor doet hij het wel goed! Nu heb ik al een kabel van een oude monitor afgeknipt en die eraan gehangen, en toen proberen om te schakelen naar de externe monitor, maar dat werkt ook niet...
ben ten einde raad :(

Search heb ik al wat gezocht maar dat wijkt toch teveel af van mijn probleem.

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand? :/

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Probeer eens een paar keer FN + F5 achter elkaar :)
Dan schakelt ie over tussen zijn TFT, externe monitor en TFT & Externe monitor :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
dat is toch wat ik zeg dat ik heb gedaan? dan komen er wat strepen door t beeld, maar ik weet niet of die dan is overgeschakeld...

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Even ge-Google-d en er is een programma waarmee je een hot-key kunt toewijzen aan het uitzetten van je monitor.

Programma heet Tray Commander en is te vinden op www.ardamax.com

-

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt! zal hem meteen gaan proberen

Verwijderd

Dat is voor die serie een bekend probleem , is dacht ik zelfs een recall aktie voor geweest .

Het ligt aan de video kaart , wat nog wel eens wil helpen is de kabels / video kaart aan drukken .

Je moet even het besherm kapje boven je linker scharnier los halen , daaronder zit een stekkerblokje wat je even goed moet aandrukken .

In zo`n 80% van de gevallen wil dit , tijdelijk , nog wel eens helpen .

Verwijderd

Topicstarter
edit: zal het even met dit programmatje verder onderzoeken

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Foxman--> hartelijk bedankt, et werkt... zodra het beeld weer wit is, en ik schakel hem uit, en daarna weer aan, doet hij het gewoon.

@hunger--> wat jij zegt zal ik ook nog eens nakijken..met een externe monitor gebeurt het nooit, hierdoor denk ik toch dat het meer het scherm is dan de vga kaart

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:25 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

had je al gekeken bij energiebeheer of je de functie "dichtklappen" kunt gebruiken? of het je daar gewoon geen "knopje" voor die reageert op het dichtklappen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1