Toon posts:

K8N Neo Platinum freezed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ten eerste wil ik even vermelden dat ik al ontzettend veel gesearched heb, maar daar vond ik niet het goede antwoord. Ik heb sinds gister het probleem dat mijn pc op willekeurige tijden freezed. Soms al voor windows, en soms na een half uur in windows maar ook wel eens na anderhalf uur. Ik zie gewoon nog beeld en alles draait ook nog maar de pc reageert vervolgens nergens op. Mijn specs:

Athlon 64 3000+ 39/42 C
Msi k8n neo platinum mobo
512 ddr corsair valueram
mtek gamer x9 voeding, 15 amp op +12V, +30amp op 5.5V

nb: Voordat mijn pc hiermee begon was hij enorm stabiel. Dus toen trok mijn voeding het ook!

Heeft iemand een oplossing?

mvg Leon

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 12:43 ]

Verwijderd

Euhm ...

sinds kort nieuwe software geinstalleerd ?, Twijfelachtige websites ... popups ? spyware, adware ... vi-russen ?

maybe ???

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
memtest

Verwijderd

Maar hoelang heb je die PC al dan? Doet het bijvoorbeeld al een paar maanden goed en nu ineens dit? Dan zal het wel een software oid liggen, en zal een volledige format + herinstall iig wel werken. Duurt op zich niet zo heel lang, dus al de rest niet werkt zou ik dat eerst maar proberen.

Als ie net nieuw is, is het waarschijnlijker dat het aan de hardware ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pc nu 2 weken en hij liep stabiel en nu kwam dit. Ik vermoed iets met de bios! dus die ga ik nu flashen naar 1.4.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:54:
ik heb de pc nu 2 weken en hij liep stabiel en nu kwam dit. Ik vermoed iets met de bios! dus die ga ik nu flashen naar 1.4.
Ik moet je even waarschuwen. Toen ik allerlei foutmeldingen kreeg in Windows met mijn Asus K8V wilde ik ook BIOS flashen met EZ Flash; BIOS werd gewist, wilde flashen, toen: Flash Failed!. BIOS weg, PC boot niet meer. Over het algemeen zal het wel goed gaan hoor, maar ik zou eerst al het andere proberen voordat je met de BIOS gaat kloten.
Als hij het eerst 2 weken doet lijkt me namelijk dat de BIOS in orde is.

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:43:
[...]

Ik moet je even waarschuwen. Toen ik allerlei foutmeldingen kreeg in Windows met mijn Asus K8V wilde ik ook BIOS flashen met EZ Flash; BIOS werd gewist, wilde flashen, toen: Flash Failed!. BIOS weg, PC boot niet meer. Over het algemeen zal het wel goed gaan hoor, maar ik zou eerst al het andere proberen voordat je met de BIOS gaat kloten.
Als hij het eerst 2 weken doet lijkt me namelijk dat de BIOS in orde is.
Wat is er mis met gewoon flashen van dos bootfloppy? of schrikt de jeugd van tegenwoordig van een command prompt?

Verwijderd

smvs schreef op 23 oktober 2004 @ 20:44:
[...]

Wat is er mis met gewoon flashen van dos bootfloppy? of schrikt de jeugd van tegenwoordig van een command prompt?
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar Asus EZ Flash heeft wel mooi mn moederbord verneukt (gewoon gedaan zoals het moest etc. internet gezocht, gebeurt bij veel meer mensen, lekker dan). Zeg alleen maar even dat je beter eerst de rest kan uitproberen voordat je je bios gaat flashen. Ik wens niemand toe dat zn moederbord kapot gaat en je dus weer ongeveer een week moet wachten totdat je de oude hebt weggebracht en de nieuwe weer hebt etc.

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar Asus EZ Flash heeft wel mooi mn moederbord verneukt (gewoon gedaan zoals het moest etc. internet gezocht, gebeurt bij veel meer mensen, lekker dan). Zeg alleen maar even dat je beter eerst de rest kan uitproberen voordat je je bios gaat flashen. Ik wens niemand toe dat zn moederbord kapot gaat en je dus weer ongeveer een week moet wachten totdat je de oude hebt weggebracht en de nieuwe weer hebt etc.
Ik heb het niet over ezflash gehad, ik had het over flashen onder dos.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
Agressive mem timings in bios uitzetten, zie K8N Neo topic

Verwijderd

smvs schreef op 23 oktober 2004 @ 21:01:
[...]

Ik heb het niet over ezflash gehad, ik had het over flashen onder dos.
I know, wou alleen ff zeggen dat ie DAT dus niet moest gebruiken. Bij nader inzien had hij een MSI dus geen Asus EZ Flash, maja. Ik weet zowieso niet of het alleen met EZ Flash gebeurt zou zijn(is ook voor boot, niet in Windows oid)...

Verwijderd

smvs schreef op 23 oktober 2004 @ 20:44:
[...]

Euhm ... ik ben pas 17 jaren jong, om nog even wat dieper te gaan ... schrikken van een Command Prompt ? NO WAY, ik heb zelfs nog een MSX, daar schrijf ik ook nog wel eens proggies voor en die neem ik lekker nostalgisch zo als het hoort op op tape.
( ja, ik weet dat er zoiets als een x86 bestaat ... maar die dingen zijn gewoon leuk)

Overigens is flashen vanuit windows zowieso niet verstandig, vanwege stabiliteit enzo.

Gewoon je nieuwe bios file op een FAT partitie zetten, booten van flop / cdrom / usbstick

en dan je bios flashen, is bij mij nog nooit mislukt, en believe me, ik heb het vaak gedaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 00:31 . Reden: schrijffoutje :z ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben ook niet bang voor dos hoor, en ik ben 16 jaar. Maar agressive mem timings staan zowiezo al uit. Gister had ik de bios naar 1.4 geflasht en alles ging goed. Toen een hele tijd windows laten draaien (3 uur) en hij freezede niet. Toen dacht ik: o mooi kan ik dc++ weer aanzetten, en toen was hij een tijd later wel freezed. Dus ik weet niet of meer mensen hier problemen mee hadden? maar het is wel raar.

Edit: Net 1 uur achter elkaar goed gegaan maar toen een reboot met een blauw scherm. Kon net niet lezen wat er stond, moet maar een paar uurtjes memtest laten draaien en anders mijn corsair inruilen voor infineon |:( ?

Edit 2: als ik de bios gereset heb, dan staat er na een tijdje: CMOS Checksum error-defaults loaded. Ik weet niet precies wat dit inhoud.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 15:32 ]

Verwijderd

ik heb dit probleem ook. alleen meestal als ik net geboot heb. dat hij freezed nadat ik hem gereboot heb doet alles het goed.
heb btw wel mijn memmory timings op agressive en op normal geprobeerd maar geen probleem.

geheugen: corsair 2x 256

Verwijderd

heb je nou corsair of twinmos geheugen :S

Verwijderd

sorry :p twee dingen door elkaar gehaald :)

Verwijderd

Heb je nu al eens memtest gedraaid?

En staan je geheugen settings op 1T of 2T?

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

leuke mededeling voor mij, nieuwe bios erin en de dvd speler gemaakt (1 pinnetje maakte geen contact) en nu gaat ie weer als een speer. 6 uur achter elkaar zonder rare fratsen! Yippie :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:47:
hallo,

leuke mededeling voor mij, nieuwe bios erin en de dvd speler gemaakt (1 pinnetje maakte geen contact) en nu gaat ie weer als een speer. 6 uur achter elkaar zonder rare fratsen! Yippie :P
welke bios update heb je gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
terug geflashed naar 1.4, had 1.55 gedaan eerst en toen de jumper op het mobo verkeerd terug gezet na een cmos reset. Nu is alles weer in orde
Pagina: 1