[frontpage 2003] Cellen uit standaard site weghalen (webbot)

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik wil met frontpage 2003 een website maken.
Nu klik op op Bestand...Nieuw...Website

Ik kies daar voor de persoonlijke website en hij wordt standaard opgebouwd met tekst die je kunt wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.onderstal/frontpage.jpg

Nu zie je dus links op die website dat blokje cellen staan, waarin de links komen, zoals Info over mijzelf, interesses enz...

Ik krijg het niet voor elkaar om die tekst te wijzigen of om een cel weg te halen, zoals Feedback...

Hoe krijg ik dat voor elkaar???

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
*kick*

Iemand een tip of antwoord?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
heeft dan echt helemaal niemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Ik ben er uit. Maar het is inderdaad even zoeken.

Dat ding is een zogenaamde webbot.
Net boven de pagina vind je de tags van je pagina:

<body> <table> <tr> <td>

Daar vind je ook ergens: <webbot>, maar misschien moet je eerst een keer klikken op een van die teksten die je niet kan veranderen.

Meteen daarachter zie je een klein pijltje waarop je kunt klikken, dan klik je op remove tag en dan kun je de boel editten.

Success.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ja inderdaad bedankt voor je tip, alleen nu kan ik die tekst nog steeds niet wijzigen. Ik kan de code verwijderen, maar niet aanpassen.

Hoe kan ik dat doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb al jaren geen frontpage meer aan geraakt (juist vanwege dit soort zaken: het is/was IMHO niet bedoeld voor mensen die anders willen dan de standaard klik&klaar, zegmaar niet bedoeld voor Tweakers: als je meer wilt ga je over naar Dreamweaver ;) )

Zijn er geen RMB->eigenschappen van dat ding? Alternatief is natuurlijk zelf links maken, het ziet er zo op het oog uit als een simpele rij links :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik wilde gewoon graag zelf proberen om via een standaard thema een leuke en beetje goed uitziende website te maken. Zoveel tijd om er een zelf met HTML te maken heb ik niet vanwege mijn werk.

En ik wil nu gewoon een link wijzigen. Dus bijv. de tekst Feedback. Alleen krijg ik dat niet voor elkaar. Ook niet met het pijltje naast Webbot

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Het is me nog steeds niet gelukt. De opmaak zoals ie nu is vind ik gewoon mooi eruitzien en ik wil het graag zo houden aangezien het op elke vervolgsite er hetzelfde uitziet.

Via pijltje naast Webbot kan ik de code wel verwijderen maar dan wordt het hele blok uit elkaar gegooid.

Weet iemand hoe ik in deze webbot een rij kan toevoegen? bijvoorbeeld ergens tussenin?

Weet iemand hoe ik de tekst kan wijzigen van een link?

[ Voor 8% gewijzigd door freddyathlon op 29-12-2004 14:19 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Iemand een idee?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Helemaal niemand?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik F_J_K nog een keer herhalen; Frontpage is gewoon een programma dat iets wel, of niet doet. Als iets het niet doet dan kun je bijna wel ophouden met proberen. Als je echt een website wil maken (en niet bij elkaar klikken dus; maar gewoon echt nadenken en begrijpen wat je doet) zou ik toch eens met een eenvoudige HTML tutorial beginnen. Met 4 of 5 simpele tags kun je al een standaard site in elkaar draaien; dan hoef je alleen nog maar iemand te vinden die er voor je een CSS aan hangt en klaar :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Maar ik neem aan dat die woorden c.q. links toch wel een andere naam kunnen krijgen ergens in een HTML code??

Weet iemand nog iets?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me niet herinneren hoe het stuk er uit ziet dat je wilt veranderen (en nee ik ga geen Frontpage installeren op een PC. Zie eerder om te zien waarom :P ).

In HTML en aanverwante zaken kan je "alles" maken wat je wilt. Moet je echter wel zelf bouwen, daar is het hele Webdesign & Graphics voor, check de sticky topics aldaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Kijk even op www.freddyonderstal.nl

het gaat om die links aan de linkerzijkant. Ik wil die teksten veranderen, zoals Feedback enzo... Of eventueel een toevoegen aan de lijst

Pagina: 1