Toon posts:

Windows me.. patitie en format probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje

Ik heb boven een oude pc staan pentium 300 mmx

Nu wou ik die als mp3 speler/divx speler gaan gebruiken.. alleen laast liep de pc vast op windows ME
toen drukte ik op de uit knop.. en toen ging die iets aanpassen in het register en toen is de stroom er per ongeluk afgegaan,,

Opstarten deed hij toen al nie meer.. nu heb ik vandaag een beetje zitten kloten met de computer..
en nu doet hij dus helemaal nix meer.. hij kan ook al niet meer formatten.. en hij kan ook geen dos partitie aanmaken via fdisk

Nu is de vraag.. is er een manier om alles van de hdd af te halen.. en dan eventueel weer dos en dan weer windows me erop te zetten?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FDISK FAQ

Probeer het eens volgens de procedure die hier staat.
En post ook even de foutmeldingen die je krijgt als je gaat FDISKen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ga fdisken .. blijft hij hangen op 0%

Verwijderd

ga zowieso win2k erop zetten niet ME :r draait prima op een p2 300
als je toch windows ME wil probeer dan of met een andere wat betrouwbaardere partitiemanager (partition magic of iets in die geest) of een low level hdd format
succes

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

ME gebruikt gewoon FAT of FAT32 dus met een win98 install cd kan je booten en dan je data bekijken...

je zou dan ook een herinstallatie van ME kunnen proberen..

p.s. staat het booten van CDrom wel aan in je bios???

GEEN FDISK OF FORMAT, DAN IS JE DATA WEG!!!!

behalve bij de opdracht 'fdisk/mbr' welke bedoeld is om je master boor record (mbr) te herstellen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

misschien is alles van de hd af halen wel de bedoeling lees de beginpost (8>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij blijft hangen moet je even de debugroutine doorlopen zoals in de FDISK FAQ staat.
Pagina: 1