Toon posts:

Netwerk werkt maar half..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb laatst bij een vriend van mij een netwerk aan gelegd, maar de computers kunnen elkaar sinds gisteren niet meer vinden(dit hebben ze hiervoor wel gedaan)

De ene computer kan de andere wel pingen en andersom niet... :?

Ze hebben de ip reeks : 10.0.0.1 & 10.0.0.2
subnetmask : 255.0.0.0

Dit moet toch gewoon werken :|

Greetz,

Tjah

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Is het niet zo dat de subnetmask moet zijn 255.255.255.0 ?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37
SonOfSam schreef op 23 oktober 2004 @ 11:41:
Is het niet zo dat de subnetmask moet zijn 255.255.255.0 ?
dit zal ongetwijfeld de oplossing zijn, volgens mij moest dit idd in dat subnet. Probeer anders als "Gateway" elkaars ip op te geven..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, officieel is de 10.0.0.0-range een A-class dus is het subnet pri-ma :)

Heeft 1 PC toevallig XP met SP2? SP2 dropped namelijk ICMP geloof ik.. Check anders de firewall eens en zet die uit :)

Verwijderd

dit lijkt idd. een firewall probleem.. je zou ffies kunnen proberen of die pc die niet gepingt kan worden naar zichzelf kan pingen, miss. een probleempje in tcp/ip protocol

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 15:03:
dit lijkt idd. een firewall probleem.. je zou ffies kunnen proberen of die pc die niet gepingt kan worden naar zichzelf kan pingen, miss. een probleempje in tcp/ip protocol
Die ene die niet gepingt kan worden, kan de andere wel pingen etc.. Dus van beide PC's is de IP-stack in orde :) TCP heeft verder weer niets met pingen te maken ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Probeer eens na te gaan wat er voor de tijd dat het werkte en wat er na die tijd is gebeurd.
Is er software geistalleerd wat dit zou kunnen veroorzaken en mischien heeft autoupdate (mits deze aanstaat natuurlijk) iets geinstalleerd wat een veroorzaker zou kunnen zijn.
Bij SP2 word duidelijk aangegeven dat de firewall werkt of niet dus dat is makkelijk te controleren.

kunnen bijvoorbeeld alle pc's wel internet op of doen ze dat ook niet meer?

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1