Onlangs moederbord gekocht de asus P4R800 V-deluxe. En meteen van het begin al problemen:
=> toen ik opstarte viel hij na 15 seconden uit en was prbleem met chassis intrusion: na lang zoeken en proberen is dit toch opgelost (cpu 2 uur uit mobo gehaald en dan terug er in gestoken)
=> nu heb ik WEER een probleem
ik start op hij vind alles zegt:
master: maxtor 40gig
slave: wdc 120gig
master: samsung dvd/cdrum
slave: none
dus das goed. => dan laad hij windows XP. Je ziet het balkje lopen en dan start hij plots weer terug naar beginscherm (asus logo etc.). Hij laadt het dus niet.
=> dus ik denk dan installeer ik windows xp terug opnieuw: formateer c: - ntfs (snel/gewoon geprobeerd) - bestanden kopieren -... tot 21% en dan krijg ik een bluescreen (hij zegt dat hij stop om problemen te voorkopen allemaal 00000x0 toestanden en iets van ntfs.sys)
=> anders schijf = net het zelfde probleem
=> windows 2000 = soortgelijk probleem (ook bluescreen tijdens kopieren)
=> redhat linux 9.0 = ook probleem tijdens installeren
Het rare is dat we het hebben zien werken in de winkel: dit mobo, deze cpu, deze ram, ander hdd.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan mijn hdd licht (aangezien het 2 nieuwe zijn, van verschillende merken)
Kan iemand mij hier mee helpen, krijg er haast hoofdpijn van
- btw specs:
cpu: intel pentium 2.53ghz fsb 533 (socket 478)
ram: samsung: 512 DDR333 (pc 2700)
mobo: asus p4r800 V-deluxe (socket 478)
voeding: 350 watt
=> toen ik opstarte viel hij na 15 seconden uit en was prbleem met chassis intrusion: na lang zoeken en proberen is dit toch opgelost (cpu 2 uur uit mobo gehaald en dan terug er in gestoken)
=> nu heb ik WEER een probleem
ik start op hij vind alles zegt:
master: maxtor 40gig
slave: wdc 120gig
master: samsung dvd/cdrum
slave: none
dus das goed. => dan laad hij windows XP. Je ziet het balkje lopen en dan start hij plots weer terug naar beginscherm (asus logo etc.). Hij laadt het dus niet.
=> dus ik denk dan installeer ik windows xp terug opnieuw: formateer c: - ntfs (snel/gewoon geprobeerd) - bestanden kopieren -... tot 21% en dan krijg ik een bluescreen (hij zegt dat hij stop om problemen te voorkopen allemaal 00000x0 toestanden en iets van ntfs.sys)
=> anders schijf = net het zelfde probleem
=> windows 2000 = soortgelijk probleem (ook bluescreen tijdens kopieren)
=> redhat linux 9.0 = ook probleem tijdens installeren
Het rare is dat we het hebben zien werken in de winkel: dit mobo, deze cpu, deze ram, ander hdd.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan mijn hdd licht (aangezien het 2 nieuwe zijn, van verschillende merken)
Kan iemand mij hier mee helpen, krijg er haast hoofdpijn van
- btw specs:
cpu: intel pentium 2.53ghz fsb 533 (socket 478)
ram: samsung: 512 DDR333 (pc 2700)
mobo: asus p4r800 V-deluxe (socket 478)
voeding: 350 watt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 10:15 ]