Conflict Asus wl-107 en Acer Travelmate

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb op GoT een paar keer een vergelijkbaar probleem gevonden, maar geen oplossingen...

Voor mijn laptop (Acer TravelMate 290) heb ik een nieuw WiFi kaartje (Asus WL-107g) aangeschaft. Bij het installeren kreeg ik toen hij bijna klaar was een blauw scherm en boem een reboot.

Vervolgens ging het uiteraard direct mis met booten als ik het kaartje erin liet. Met het kaartje eruit ging het goed. Ik heb het automatisch rebooten bij kritische fouten uitgezet en kon op die manier het BSOD lezen:
Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het volgende bestand: NDIS.SYS

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

etc.
Vervolgens ben ik alle drivers gaan updaten, van het WiFi kaartje en van het cardbusslot van de laptop. Zelfs SP2 heb ik er tijdelijk afgehaald. Voor de duidelijkheid ik draai nu Windows XP SP1. In Safemode geeft hij hetzelfde probleem.

Iemand :?

Goochem

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Het ziet eruit als een wazig probleem inderdaad. Zoeken in de Microsoft KB levert ook niet echt oplossingen op. Wat je kan proberen is via de Windows cd booten en kiezen voor Windows repareren en dan het bestand NDIS.SYS vervangen. Zorg wel dat je backups van je spullen hebt, reparatie gaat niet altijd goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Goochem
Het repareren van NDIS.sys helpt niet... In de KB van Microsoft heb ik idd ook niks kunnen vinden...

Ik heb zojuist een clean install van Windows XP Pro gedaan en de drivers van het kaartje en de cardbus opnieuw geïnstalleerd. Dit geeft hetzelfde probleem.

Toevallig heb ik dit kaartje (Asus WL-107g) ook voor een andere laptop aangeschaft. Om uit te sluiten dat het niet aan het kaartje lag heb ik ze omgewisseld. Ook dit heeft niet geholpen.

Iemand :?

Goochem

• Goochem
Alle apparatuur die ik uit kon schakelen via Apparaatbeheer (van USB-controllers en Audio controllers tot Printerpoorten) heb ik uitgezet om te kijken of hierdoor hardware conflicten vermeden konden worden, ook dit helpt niet...

Services van het systeem als Wireless Configuration Service heb ik ook uit en aan gehad... je raad het al, ook dit helpt niet...

:(

Goochem

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Op de een of andere manier wil jou hardware niet met dat type kaartje werken.Terug naar de winkel en het Asuskaartje ruilen voor een ander merk lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Goochem
Heeft niemand anders een vergelijkbaar probleem met een oplossing?

Goochem

Pagina: 1