Zalmann cooler sneller laten draaien ?

Pagina: 1
Acties:

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb hier een 6000CU van zalman, en mijn proc 2.8 @3.43 wordt +- 70 Graden
De zalman draait maar 2500 rondjes per minuut op 12 V.
Als ik de -3.3 volt zou aansluiten op de min, krijgt de zalman 15 V en zal sneller gaan draaien.

Iemand ervaring of dit ook werkt ?

Verwijderd

zou kunnen werk maar is niet goed voor de levensduur/geluid van de Fan.

70C heb je wel casefans(airflow) in je kast?

• Peter F
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 10:00:
zou kunnen werk maar is niet goed voor de levensduur/geluid van de Fan.

70C heb je wel casefans(airflow) in je kast?
Kast staat open, vorige week was hij nog 62 op 1.41 V
draait nu op 1.45 Volt en schommelt tussen de 70 en 71 graden (is wel full loaded dank zij }:O ) met 8.1 M/keys

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
is het een prescott? die dingen worden nogal warm en als je ze dan nog eens gaat overklokken ...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ga niet overclocken met een 6000cu. Dit model koeler is al wat ouder en destijds vooral bedoeld voor stilte, niet voor overclocken. Koop een 7000cu ;)
En die -3,3v gaat niet werken. Dan zou je een draadje van je ATX stekker af moeten tappen, en als het al werkt gaat óf je voeding óf je fan eraan kapot.

🖥️ | 🚗

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

BertV

Handgemaakt

Je kunt ook de meegeleverde koeler vervangen door een 120mm, met airduct, al dan niet zelfgemaakt.

Mijn AMD Barton 2500@3200 draait nu op 39 graden, met dit weer dan. ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Peter F schreef op 23 oktober 2004 @ 10:33:
[...]
Kast staat open, vorige week was hij nog 62 op 1.41 V
draait nu op 1.45 Volt en schommelt tussen de 70 en 71 graden (is wel full loaded dank zij }:O ) met 8.1 M/keys
Het advies om een grotere cooler / met meer capaciteit te kopen lijkt mij idd het best.

Ook ik draai zelf ook }:O , 2 x zelfs op HT-processor; en met een beetje koeler wordt mijn northwood niet warmer dan 48 graden @ 100% load - 24/7.

Zeker met de "technisch" zware belasting van een }:O is goede koeling belangrijk. Omdat DC programma's de proc op zo'n manier zwaar belasten dat het prog nog wel eens instabiel wordt door de warmte, en dan ben je je WU kwijt en daamee je output enzo . . . en dan geen punten voor de stats :o

• Peter F
  • Niet online
Type foutje, ik heb een 7000A-CU 80 MM.

Ik heb alles even snel omgebouwd van een mini tower naar een BIg tower, en het scheelt 7 graden op dit moment.
temp is nu 64 graden en draait nu ongeveer 1 uurtje }:O weer op.

Heb hier ook de zalman 420 W voeding , zou het amparage van de -3,3 V te weinig zijn om hem op te blazen ?

En het is een PRescott

[ Voor 4% gewijzigd door Peter F op 23-10-2004 14:01 ]

Verwijderd

Als het ombouwen van de kleine naar de grote kast veel verschil oplevert, dan heb je duidelijk last van een ontbrekende airflow. Dan zou ik eerder casefans plaatsen en de airflow optimaliseren, dan de fan opvoeren met alle risico's vandien...
Pagina: 1