Volgend probleem:
zodra Enemy Territory begint, blijft het systeem hangen. Dit duurt ongeveer 10 seconden, daarna kun je 1 a 2 seconden wat doen en dan hangt het systeem weer etc. Dit gebeurd alleen als je uit het menu bent om echt te spelen of toe te kijken als spectator. Als je het menu oproept met escape, gaat het beeld en geluid wel goed.
Systeem: EPOX 8KAH+ 384Mb pc2100 AMDXP1600
Software: XP, SP2, Nvidia GF2 MX 400, driver 4.5.2.3
Btw:Het heeft vroeger wel gedraaid op deze pc.
Wat heb ik tot nu toe allemaal gedaan?
-clean install (again..)
-Mobo settings gecontroleerd aan de hand van handleiding
-Bios aangepast (nu standaard) Dit bios is erg gevoelig, heb ik gemerkt...
- Vandaar Mobo bios update. Op een gegeven moment bleek dat de pc niet meer wou doorstarten. Kwam niet verder dan "press del for bios" etc. Bleek (na lang, lang zoeken op GOT) dat er een condensator van het bios erg lang leeg moet lopen. Heb toen de batterij verwijderd en op reset gezet en na een paar dagen wachten was eindelijk het bios gewist en wou hij weer booten. Dus meteen geupdate. Ik meldt dit hier even, mocht iemand anders er ook probs mee hebben.
-driver 45.23 geinstalleerd. Dit is de laatst bekende waarmee ET werkt.
-Laatste drivers van de EPOX website geinstalleerd: VIA 4 in 1 / USB1/USB2
-Systeem zo kaal mogelijk gestart (Antivirus, firewaal etc uit.)
-ET update geinstalleerd
-Mappen van een pc met ET gehaald die perfect werkt (om corrupte mappen voor te zijn)
-HD gecheckt met powermax (maxtor 80GB HD, genoeg ruimte over)
-Memcheck gedraaid, geen probs
-Systeem wordt niet te warm. mobo 28, cpu 50 graden. ET draait ook niet direct na het opstarten
-standaard achtergrond-geheugengebruik is 122MB. vindt ik wel veel, maar is volgens mij nog wel voldoende over.
-Swapfile staat op D en system managed (575Mb)
-Systeem is niet OC. Heb alles standaard staan.
-Andere videokaart (GF2 pro) geprobeerd, zelfde resultaat
-Geen bijzonderheden bij systeemmanager
-Geen bijzondere software of id. Mijn eigen systeem werkt met precies dezelfde specs en instellingen perfect.
Ikzelf zit nog te denken aan de voeding, alhoewel alles voor de rest perfect lijkt te werken. Waar moet ik op letten? Iemand anders nog tips?
zodra Enemy Territory begint, blijft het systeem hangen. Dit duurt ongeveer 10 seconden, daarna kun je 1 a 2 seconden wat doen en dan hangt het systeem weer etc. Dit gebeurd alleen als je uit het menu bent om echt te spelen of toe te kijken als spectator. Als je het menu oproept met escape, gaat het beeld en geluid wel goed.
Systeem: EPOX 8KAH+ 384Mb pc2100 AMDXP1600
Software: XP, SP2, Nvidia GF2 MX 400, driver 4.5.2.3
Btw:Het heeft vroeger wel gedraaid op deze pc.
Wat heb ik tot nu toe allemaal gedaan?
-clean install (again..)
-Mobo settings gecontroleerd aan de hand van handleiding
-Bios aangepast (nu standaard) Dit bios is erg gevoelig, heb ik gemerkt...
- Vandaar Mobo bios update. Op een gegeven moment bleek dat de pc niet meer wou doorstarten. Kwam niet verder dan "press del for bios" etc. Bleek (na lang, lang zoeken op GOT) dat er een condensator van het bios erg lang leeg moet lopen. Heb toen de batterij verwijderd en op reset gezet en na een paar dagen wachten was eindelijk het bios gewist en wou hij weer booten. Dus meteen geupdate. Ik meldt dit hier even, mocht iemand anders er ook probs mee hebben.
-driver 45.23 geinstalleerd. Dit is de laatst bekende waarmee ET werkt.
-Laatste drivers van de EPOX website geinstalleerd: VIA 4 in 1 / USB1/USB2
-Systeem zo kaal mogelijk gestart (Antivirus, firewaal etc uit.)
-ET update geinstalleerd
-Mappen van een pc met ET gehaald die perfect werkt (om corrupte mappen voor te zijn)
-HD gecheckt met powermax (maxtor 80GB HD, genoeg ruimte over)
-Memcheck gedraaid, geen probs
-Systeem wordt niet te warm. mobo 28, cpu 50 graden. ET draait ook niet direct na het opstarten
-standaard achtergrond-geheugengebruik is 122MB. vindt ik wel veel, maar is volgens mij nog wel voldoende over.
-Swapfile staat op D en system managed (575Mb)
-Systeem is niet OC. Heb alles standaard staan.
-Andere videokaart (GF2 pro) geprobeerd, zelfde resultaat
-Geen bijzonderheden bij systeemmanager
-Geen bijzondere software of id. Mijn eigen systeem werkt met precies dezelfde specs en instellingen perfect.
Ikzelf zit nog te denken aan de voeding, alhoewel alles voor de rest perfect lijkt te werken. Waar moet ik op letten? Iemand anders nog tips?