Ik heb nu een nieuw systeem gebouwd met het nieuwe socket775 moederbord.
Verder zit er een P4 3,0Ghz processor op en 2x 512Mb geheugen Dual Channel.
Als videokaart heb ik een Asus X300SE T, 128Mb PCI Express videokaart
Deze kaart is vrij "eenvoudig" omdat ik er geen spellen mee doe maar ik heb het systeem wel nodig om 3D tekeningen ed. te maken / bewerken.
Aangezien ik erg veel gebruik maak van Open GL heb ik dezekaart gekozen want
deze kaart biedt volgens specificaties ondersteuning voor Open GL 1.5.
Ik werk met het programma AutoCad en op mijn laptop met een Radeon 9000 videokaart werkt dit perfect. Op mijn nieuwe desktop systeem werkt dit uiterst belabberd.
Als ik met het scrollwieltje op mijn muis in en uitzoom gaat het op de laptop keurig vloeiend en reageert alles meteen. Op de desktop gaat dit dus niet vloeiend maar een beetje "stotterend"
Is dit nu een verkeerde kaart ??
ik nam aan dat een X300SE sneller zou zijn dan een Radeon 9000, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.
Wie kan me hierin advies / een oplossing geven
Verder zit er een P4 3,0Ghz processor op en 2x 512Mb geheugen Dual Channel.
Als videokaart heb ik een Asus X300SE T, 128Mb PCI Express videokaart
Deze kaart is vrij "eenvoudig" omdat ik er geen spellen mee doe maar ik heb het systeem wel nodig om 3D tekeningen ed. te maken / bewerken.
Aangezien ik erg veel gebruik maak van Open GL heb ik dezekaart gekozen want
deze kaart biedt volgens specificaties ondersteuning voor Open GL 1.5.
Ik werk met het programma AutoCad en op mijn laptop met een Radeon 9000 videokaart werkt dit perfect. Op mijn nieuwe desktop systeem werkt dit uiterst belabberd.
Als ik met het scrollwieltje op mijn muis in en uitzoom gaat het op de laptop keurig vloeiend en reageert alles meteen. Op de desktop gaat dit dus niet vloeiend maar een beetje "stotterend"
Is dit nu een verkeerde kaart ??
ik nam aan dat een X300SE sneller zou zijn dan een Radeon 9000, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.
Wie kan me hierin advies / een oplossing geven