Toon posts:

Open GL met PCI Express kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuw systeem gebouwd met het nieuwe socket775 moederbord.
Verder zit er een P4 3,0Ghz processor op en 2x 512Mb geheugen Dual Channel.
Als videokaart heb ik een Asus X300SE T, 128Mb PCI Express videokaart
Deze kaart is vrij "eenvoudig" omdat ik er geen spellen mee doe maar ik heb het systeem wel nodig om 3D tekeningen ed. te maken / bewerken.
Aangezien ik erg veel gebruik maak van Open GL heb ik dezekaart gekozen want
deze kaart biedt volgens specificaties ondersteuning voor Open GL 1.5.
Ik werk met het programma AutoCad en op mijn laptop met een Radeon 9000 videokaart werkt dit perfect. Op mijn nieuwe desktop systeem werkt dit uiterst belabberd.
Als ik met het scrollwieltje op mijn muis in en uitzoom gaat het op de laptop keurig vloeiend en reageert alles meteen. Op de desktop gaat dit dus niet vloeiend maar een beetje "stotterend"
Is dit nu een verkeerde kaart ??
ik nam aan dat een X300SE sneller zou zijn dan een Radeon 9000, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.
Wie kan me hierin advies / een oplossing geven

Verwijderd

Heb je de drivers geinstalleerd, is autocad goed ingesteld?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
de X300SE is ongeveer vergelijkbaar met n Radeon 9200SE en das dus redelijk slecht... slechter dan de 9000 en de 8500 iig... ik raad je toch aan om een non-SE te nemen (als die er al zijn) en anders voor X600/X700 te gaan, X600 zal genoeg zijn, ook als je gaat gamen :), X300 is nu super budget, X600 Budget/Mid, X700 Mid, X800 High

ps. welke drivers gebruik je? heb je al de laatste ATI Catalyst drivers? 4.10, die werken misschien(/hoogstwaarschijnlijk) sneller

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 23-10-2004 08:20 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers die op de bijgeleverde CD's zijn meegeleverd zitten erop geinstalleerd.
Verder is aan autocad vrij weinig veranderd, alles staat zoals het programma wordt geinstalleerd.
Ik heb het op dezelfde manier geinstalleerd als op de laptop
Is er geen klein progje waarmee je de Open GL kunt testen ofzo ?
dan weet ik namelijk of het aan de kaart ligt of aan het programma.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
vaak zijn de drivers van de bijgeleverde cd's verouderd... dus download even Catalyst 4.10, deïnstalleer deze die je nu hebt, reboot, install de nieuwe, reboot, en kijk of die nu sneller gaat...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

de X300SE is langsamer dan een 9000, daar zal ongetwijfeld je probleem liggen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Koop een snellere kaart, niet eentje die nét voldoet maar met een wat ruimere marge. Ik zou dus wegblijven bij een X300. Een X600 moet voldoen. Met de X600 heb je ook nog wat "headroom" over, zo kun je later nog weer zwaardere applicaties draaien :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je ook AA en AF uitgezet, want als je renderd met AA en AF wil ik mij voorstellen dat dit langzaam gaat :P

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1