Toon posts:

4X80CM fans, waar in je pc bij modden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar, even voorstellen. Ik ben nick, 16 jaar woon in Japan en ben beetje erg nieuw hier :).

Nu even mijn probleempje, ik heb gister 4x80CM fans gekregen maar die passen niet in mn kast (de standaard plaatsen zoals aan de zijplaten of achterin.
Nu wil ik (als het een goed idee is) 2fans aan de bovenkant erin doen en 2 aan de onderkant (aan de onderkant lucht erin en bovenaktn lucht eruit.

als dit een goed idee is, wat is dan de beste manier om die fans in mn kast te krijgen (ik heb de gereedschap bij de hand. Dremeltje enzo)

Alvast bedankt!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ehm... Uittekenen waar je ze wilt hebben, gaatjes dremelen, monteren?
Of snap ik nu niet precies wat je bedoelt, want dit had je waarschijnlijk ook zelf kunnen bedenken... :)

Rail Away!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

Meneer aard

Porsche rulez!

Allereerst welkom op GoT :)

Lees eerst die info over airflow even door: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) . In de CME FAQ staan sjablonen voor een 80mm fan cut out. Zal die zo even opsnorren. Frequently Asked Questions CME Hieronder staan die cut outs/sjablonen.

Have fun met modden >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Meneer aard op 23-10-2004 09:06 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:59

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

offtopic:
80cm fans? Flinke kast als je er daar 4 van kwijt wilt... >:)

Verwijderd

als je ze onder wilt hebben moet je wel zorgen dat er genoeg ruimte is om lucht aan te zuigen :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 09:13:
als je ze onder wilt hebben moet je wel zorgen dat er genoeg ruimte is om lucht aan te zuigen :)
Idd jah, anders krijg je zo`n zuigende werkend wat niet erg bevordelijk is voor het geluid >:)
jfeelders schreef op 23 oktober 2004 @ 09:11:
offtopic:
80cm fans? Flinke kast als je er daar 4 van kwijt wilt... >:)
In een chieftec midi tower passen er standaard 4 fans in, en in het windows/side panel ook nog een, totaal inclusief voeding 6 stuks.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm 80 centimeter is bijna een meter. Heb je een airco gesloopt ofzo :)

zal dus wel mm zijn

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 23-10-2004 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha, idd mm :) sorry. maar het is een OWLTech (dat is gewoon een chieftec in japan zeg maar) http://www.chieftec.com/products/Workcolor/BX01.htm en die grote poten zitten er ook onder, dus genoeg ruimte zal het wel zijn neem ik aan.

ik zal ook even de gegeven links doorlezen. Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 06:33:
Hallo daar, even voorstellen. Ik ben nick, 16 jaar woon in Japan en ben beetje erg nieuw hier :).

Nu even mijn probleempje, ik heb gister 4x80CM fans gekregen maar die passen niet in mn kast (de standaard plaatsen zoals aan de zijplaten of achterin.
Nu wil ik (als het een goed idee is) 2fans aan de bovenkant erin doen en 2 aan de onderkant (aan de onderkant lucht erin en bovenaktn lucht eruit.

als dit een goed idee is, wat is dan de beste manier om die fans in mn kast te krijgen (ik heb de gereedschap bij de hand. Dremeltje enzo)

Alvast bedankt!
Woon je in Japan? Hoe is het weer daar? :) ;)

Misschien kun je een fancontroller ergens regelen, zodat je exhaust fans harder draaien dan je intake, je krijgt dan onderdruk in je kast > dit heeft een positief effect op de temperaturen in je kast :).

Je kan gewoon netjes 2 80mm gaten in de bovenkant van je kast dremelen en bij elk gat natuurlijk ook 4 gaatjes (2 mm uit m'n hoofd) voor de schroeven (goed afvijlen ;)) en daarna een fingerguard ervoor zetten (aan de bovenkant of aan de onderkant zodat je alleen maar de fingerguard ziet, ligt eraan wat je het mooiste vind).

De andere 2 kan je of aan de voorkant plaatsen of nog 2 gaten dremelen in je window (of gewoon het metaal) en daar hetzelfde doen als net beschreven.

Succes iig! :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem, er is geen plaats aan de voorkant. want mijn kast is zo in eklaar gezet dat ik mn drive bays er niet uit kan halen. en voorstuk van mn kast(dat plastic geval met die deur erin) krijg ik er ook niet vna af. Er zit namelijk 1 clipje achter n stuk metaal waar ik niet bij kan. (breken doe ik liever niet) Dus ik kan niet checken of het echt past. :(

Maar er is dus genoeg ruimte onderin. is het geen goed idee om onderin 2 fans te plaatsen? waardoor ik dan tog wat airflow kan creeeren?

p.s. ik heb een coolermaster aerogate 2 fancontroller (4x fan support)
Hoewel ze standaard een fannetje in dat ding hebbe ngeplaatst en die neemt 1 Fan aansluiting in beslag (kan ik die er uit halen of op een molex aansluiten? of geeft dat problemen?

en sorry dat ik deze vragen stel. dit is de eerte keer dat ik een pc bouw met extra fans erin ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 11:59 ]

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

onderin moet prima kunnen, zolang de fan's van onderen genoeg lucht krijgen...
dus met hoge pootjes enzo...

maar moet wel lukken iig, in jouw land kijken jullie er wel wat nauwer op... :P

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:38
Doe ze niet onderin, dan werkt je PC als stofzuiger. Beter is onderaan in je sidepanel, dat werkt een stuk beter. Dan staan je fans verticaal en zuigen dus minder makkelijk stof aan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• peddro

peddro

Dat is zo Window, had ik niet aan gedacht...
fan's ondering wordt dus idd een stofzuiger... :)

Verwijderd

Topicstarter
en als je er 2 filtertjes overheen doet? (want de grond is tog wel coolste plek om lucht vandaan te halen neem ik aan

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 19:14

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 15:47:
en als je er 2 filtertjes overheen doet? (want de grond is tog wel coolste plek om lucht vandaan te halen neem ik aan
een stuk panty doet wonderen (wel eerst aan je moeder vragen)
maar daar kan je echt een mooi filtertje van maken :)

• peddro

peddro

en daardoor zullen ze ook mee geluid gaan produceren...

omdat ze niet zo snel hun lucht meer kunnen pakken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:57:
dat is het probleem, er is geen plaats aan de voorkant. want mijn kast is zo in eklaar gezet dat ik mn drive bays er niet uit kan halen. en voorstuk van mn kast(dat plastic geval met die deur erin) krijg ik er ook niet vna af. Er zit namelijk 1 clipje achter n stuk metaal waar ik niet bij kan. (breken doe ik liever niet) Dus ik kan niet checken of het echt past. :(

Maar er is dus genoeg ruimte onderin. is het geen goed idee om onderin 2 fans te plaatsen? waardoor ik dan tog wat airflow kan creeeren?

p.s. ik heb een coolermaster aerogate 2 fancontroller (4x fan support)
Hoewel ze standaard een fannetje in dat ding hebbe ngeplaatst en die neemt 1 Fan aansluiting in beslag (kan ik die er uit halen of op een molex aansluiten? of geeft dat problemen?

en sorry dat ik deze vragen stel. dit is de eerte keer dat ik een pc bouw met extra fans erin ;)
Wat de fancontroller bereft, het stekkertje van die fan in je aerogate kan je er gewoon uithalen. Wil je die fan persee aan hebben, dan kan je m eventueel nog op je moederbord aansluiten. Succes ermee.
Pagina: 1