Toon posts:

GeForce 6800 (ASUS) probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem denk ik met me geforce kaart. Ik heb em pas gekocht em had eerst een radeon 9800 pro met vsync. Ten 1e werkt de vsync voor de geforce drivers al helemaal niet. De optie zit erin verwerkt , maar werkt gewoon niet. Kan dit gefixed worden ofzo of is er wat waarmee je vsync wel aan kan krijgen?

Ten tweede het grotere probleem. Mijn ervaring is dat met vsync de spellen 'smoother' lopen. Daarom had ik vsync aan , omdat anders dit gebeurt: Spellen als quake 3 and ET (q3 voornamelijk , ET merk je et amper) zorgen zonder vsync op hele "laggy" gameplay. Op 3/4 van de map gaat alles goed geen probleem , maar op sommige stukken lijkt het even of het naar 50 fps dropped. Ik heb cg_drawfps aan , zodat je fps ziet , maar hierop is niets aan te merken. Constant 125. Waaraan kan dit liggen? settings? Op default driver is et precies zelfde. games als 'shadow ops' en 'doom 3' hebben het niet (nog niet gemerkt).

pc specs:

P4 2.8 ghz
ASUS P4C800 Deluxe
ASUS GeForce 6800 pro 128 mb
512 RAM DDR
128,5 harddisc / free: 64 gig

enige ideeën? met vsync is et weg , maar zonder default heb ik het in Q3 en beetje in ET. raar?

edit: Hoe hoger de resoluties hoe erger het trouwens ook wordt. Maar met vsync maakte resu nix uit gewoon smooth geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 04:13 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Weet je wel wat vsync doet? Vsync zorgt ervoor dat je framerate nooit boven de refreshrate van je monitor komt, zodat je geen "tearing-effect" krijgt, dus het verscheuren van je beeld in horizontale banden als je snel heen en weer beweegt met je muis. Dat is al.
Waarschijnlijk zit je met het bekende 60Hz refreshrate probleem, dus dat je alle spellen @ 60Hz moet spelen, gebruik hiervoor de ingebouwde refreshrate fix in de drivers van nVidia, je zal zien dat het "tearen" al heel wat minder is als je op een hogere refreshrate speelt.

Verwijderd

Die slowdown is een probleem waar veel 6800 kaarten last van hebben.

De fix is hier, hij werkte voor mij:D

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=37865

Je moet wel ff rivatuner downloaden, maar het werkt wel.

Het schijnt dat nvidia deze fix in de nieuwe drivers gaat doen. (las ik)