Toon posts:

Watergekoeld systeem gaat meteen uit na aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een watergekoeld behuizing aangeschaft en gereed laten maken door de MyCom. (Koolance PC2-650) Verder hebben ze er een moederbord en Athlon 64 processor ingezet. Er zat geen voeding bij de kast dus die heb ik er zelf ingebouwd en alle kabels aangesloten (ook voeding naar waterkoeling)

Als ik nu de aanknop indruk dan gaat de PC heel even aan en daarna weer uit. Ik zie op het kastje wat boven op de pc ziet wel even een lampje branden dus ik neem aan dat dat wel werkt. Ik heb het vermoeden dat de processor te warm wordt omdat de koeler niet aanslaat en dat daarom de beveiliging ervoorzorgt dat de computer uitschakeld.

Ik heb 1 plek waar ik een voeding voor de waterkoeling moest aansluiten en dat was boven in de kast... is dit juist ?? En zo ja weet iemand wat ik niet goed doe ?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

makje

Professioneel prutser

Ik heb net een watergekoeld behuizing aangeschaft en gereed laten maken door de MyCom.
lijkt mij dat zij je wel support kunnen geven :)

9800x3d

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

Als het door Mycom is gedaan moet je even naar mycom terug gaan. Aan gezien als je er zelf aan gaat prutsen je dan je garantie kwijt bent. Zolang je de kennis zelf niet hebt zou ik het gewoon even laten regelen door Mycom.

suc7

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik nu de aanknop indruk dan gaat de PC heel even aan en daarna weer uit.
Neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Ik heb 1 plek waar ik een voeding voor de waterkoeling moest aansluiten en dat was boven in de kast... is dit juist ??
Raadpleeg de handleiding van de Koolance PC2-650 :)

Verwijderd

Breng die bak naar mycom. voor dat je je garantie kwijt bent zo als hier boven al werd gezegt en Ja je kan de voeding voor koolance alleen boven achter aansluiten ( boven je voeding, een zwaare kut plaats , te weinig ruimte )

Verwijderd

Lijkt me sterk dat de proc te warm wordt... mn broer heeft eens z'n koeler erafgehaald en vergeten weer terug te zetten... (1800+) Die kwam zelfs tot in windows. Misschien is het een voedingprobleem?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 10:12:
Lijkt me sterk dat de proc te warm wordt... mn broer heeft eens z'n koeler erafgehaald en vergeten weer terug te zetten... (1800+) Die kwam zelfs tot in windows. Misschien is het een voedingprobleem?
Effe offtopic, maar dat is dus onzin he. Een 1800+ brand binnen 2 seconden door :P
Misschien bedoel je dat de fan eraf was maar het koelblok er wel opzat? Passief gekoeld heet dat, dan haal je windows wel ja ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 10:12:
idd... een AMD K7 werkt max. 2 seconden zonder koelblok :-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sluit dan es een fan aan op het cpu fan connectortje (ik neem aan dat die nu niet is aangesloten). Misschien dat er een beveiliging op het mobo zit die checkt of er wel een draaiende fan aangesloten is.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Klinkt mischien heel lullig maar heb je je hele waterkoeling ook ontluch enzo want als er nog lucht in je koelblok zit na vullen dan zal je ook niet erg ver komen lijkt mij.

En wat voor pompje zit er dan bij de waterkoeling werkt deze op 12 volt of op 24 volt probeer het anders eens met een gewone bozed cooler en als dat niet werkt zou ik ook gewoon naar de mycom stappen voor support.

No signature found

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
Schapie schreef op 24 oktober 2004 @ 02:15:
Klinkt mischien heel lullig maar heb je je hele waterkoeling ook ontluch enzo want als er nog lucht in je koelblok zit na vullen dan zal je ook niet erg ver komen lijkt mij.

En wat voor pompje zit er dan bij de waterkoeling werkt deze op 12 volt of op 24 volt probeer het anders eens met een gewone bozed cooler en als dat niet werkt zou ik ook gewoon naar de mycom stappen voor support.
dat lijkt me niet,lucht kan erin zitten maar lijkt me niet dat dat de complete flow tegenhoud en dat pc bijna meteen weer afslaat is dan niet echt een hitte probleem als er geen waterflow is, want als dat er niet was was pc pas later uitgegaan (koperen blok kan wel zeker meer dan 10 seconden de hitte van de cpu opvangen).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Probeer het volgende eens: stroom volledig van de computer halen door middel van het knopje op de voeding. Vervolgens de stroom er weer op zetten en direct daarna de power knop voor op je computer even indrukken. Echt vrijwel tegelijkertijd.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:30

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Waarschijnlijk schakelt het systeem zichzelf uit omdat er geen cpu fan aangesloten zit aan de header op het moederbord. Probeer eens een simpel 80mm fannetje aan te sluiten op de cpu-fan header op het moederbord. Als het systeem dan wel boot, moet je in het bios die beveiliging uitzetten. Dan zou je wel kunnen moeten booten.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:05
wel vreemd, zouden ze het systeem niet bij mycom getest hebben 8)7

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

Nee, want de TS heeft zelf zijn voeding nog ingebouwd en kabels aangesloten. Ik denk idd ook dat je ff de CPU_fan-connector aan moet sluiten, en de beveiliging daarop vervolgens in deb ios uit moet zetten.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Check ook of je niet ongewild sluiting maakt op de 1 of andere manier. Ik heb zelf iets dergelijks mee mogen maken. Had een papst fan gehotwired (7v laten lopen) en 1 vd aansluitdraadjes maakte contact met mn sidepanel. Duurde ff voordat ik doorhad waar de fout lag.

Ik loop ook op wc btw :) Roeleert als het werkt ;)

Instagram / YouTube

Verwijderd

hij heeft zelf ze voeding ingebouwed zeg jij maar dat is toch geen reden om het systeem bij mycom niet te testen met een 'test' voeding?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Ik heb dit ook gehad (alleen dan met home made wc)
Het was dus het probleem dat het waterblokje de proc net niet (goed) raakte en dus de pc wel aanging, maar de shutdown functie van het mobo de pc meteen weer uitschakelde.
Kijk eens of je waterblok wel (goed) contact maakt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 22:06
Ik neem aan dat het de voeding is hoor. Als mycom het geinstalleerd heeft verw8 je toch wel dat ze daar ergens een pro hebben rondlopen die weet hoe t moet, en dat ze t ff testen. Aangezien de sjaak in kwestie zelf de voeding heeft aangesloten denk ik dat ie meer voeding nodig heeft.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Pagina: 1